וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצח רביעי ביומיים: אישה בת 43 נורתה למוות בלקיה שבנגב

עודכן לאחרונה: 25.9.2021 / 22:58

האישה הובאה למרפאה מקומית עם סימני אלימות קשים, ומותה נקבע במקום. כוחות משטרה הוזעקו לזירה והרקע בבדיקה. מתחילת השנה נרצחו 93 בני אדם בחברה הערבית, בהם 12 נשים

בווידאו: תיעוד הרצח בחיפה/מערכת וואלה!

אישה בת 43 נורתה למוות הערב (שבת) בלקיה שבנגב. היא הובאה למרפאה מקומית ביישוב כשעל גופה סימני אלימות קשים ומותה נקבע במקום. בעקבות האירוע, כוחות מד"א הוזעקו למרפאה אליה פונתה ממקום מגוריה בשכונה א' בלקיה וכן כוחות משטרה. הרקע לאירוע נבדק ונפתחה חקירה.

ב-48 שעות האחרונות מתו שלושה בני אדם נוספים - כולם מוכרים למשטרה - בשלושה אירועים שונים: הלילה נרצח אחמד אלג'רג'אווי, בן ה-30 משגב שלום, שנורה למוות ברחוב סמולנסקי ההומה אדם בבאר שבע, לאחר שאלמונים פתחו באש על הנוכחים במקום ונמלטו. אמש, נעים סורי בן ה-55, עבריין מוכר אחר, נרצח בנצרת. בלילה שקדם לרצח זה חוסל בחיפה חוסאם עוסמאן בן ה-24, ככל הנראה על רקע סכסוך בין משפחות חמדון ואבו כליב שהתעורר לאחרונה שוב.

זירת ירי ברהט, 8 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה בפזורה/דוברות משטרת ישראל

בחודש שעבר חנך ראש הממשלה נפתלי בנט את האגף החדש של משטרת ישראל לסיכול הפשיעה בחברה הערבית כשלצידו השר לבטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה. מאז, נרצחו כבר עוד 22 ערבים.

על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית תושבת לקיה היא האדם ה-93 שנרצח בחברה הערבית מתחילת 2021. לשם השוואה, בשנה שעברה כולה נרצחו 113. מנהל מרכז אמאן, עו"ד רדא ג'אבר וד"ר ת'אבת אבו ראס מנכ"ל שותף ביזמות אברהם תמימי דעים כי בקצב הזה השנה ייקבע למרבה הצער שיא חדש במספר הנרצחים.

ד"ר ת'אבת אבו ראס אמר: "סוף השבוע המדמם הזה, שבו היו שלושה אירועי רצח ועוד שורת אירועים אלימים ביישובים הערביים, הוא חלק מההחמרה הכוללת שאנחנו רואים השנה. אנחנו רואים כעת עלייה של כ-20% במספר מקרי הרצח, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ובשנה זו צפוי להישבר שיא שלילי נוסף של מקרי רצח ומעשי אלימות".

הוא המשיך ואמר: "הממשלה חייבת לפעול מיד אל מול התחושה הקשה הזו של כמעט אבדן שליטה וחוסר ביטחון טוטאלי בחברה הערבית".

רכבו של חוסאם עותמאן, תושב חיפה בשנות ה-30 לחייו שנרצח בעיר, 24 בספטמבר, 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
זירת רצח בחיפה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

השר לבטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי יש לו תכנית והוא נחוש למגר את התופעה. "לממשלה יש תכנית שאמורה להביא תוצאות, רק בעוד עשור!", אמר הערב לוואלה! יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. "זו תכנית שתאפשר את הרצח של עוד אלף ומאתיים אזרחים ערבים ולכך לא נוכל להסכים. אנחנו נאבק על החיים שלנו ולא נקבל עוד עשור של שכול. אנחנו נאבק יחד, עד שהחיים של ערבים ויהודים יהיו שווים. אם החיים שלנו הם לא נורמאליים, אז החיים של המדינה כולה אמורים להיות לא נורמליים, של הממשלה אמורים להיות לא נורמליים ושל השר לבטחון פנים הם אמורים להיות לא נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully