וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה יעלה לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 9:56

שבוע אחרי העברת התקציב, שר המשפטים גדעון סער הודיע כי יקדם את החוק שיגביל כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים. החוק לא יחול רטרואקטיבית, כך שלנתניהו תהיה אפשרות להתמודד על התפקיד ואף לכהן בו שמונה שנים נוספות

בווידאו: בנימין נתניהו תוקף מיציע המבודדים/צילום: ערוץ הכנסת

החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים יובא לאישור ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב - כך הודיע הבוקר (חמישי) שר המשפטים גדעון סער. החוק לא יחול רטרואקטיבית, כך שלראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, תהיה אפשרות להתמודד על התפקיד ואף לכהן בו שמונה שנים נוספות.

סער פרסם את תזכיר החוק בתחילת החודש שעבר. לפי ההצעה, חבר כנסת שכיהן בתפקיד ראש הממשלה שמונה שנים, בין ברציפות ובין שלא ברציפות, לא יהיה כשיר עוד לכהן בתפקיד. ביום שבו תסתיים תקופת שמונה השנים יראו את הממשלה כאילו התפטרה מתפקידה, ובהתאם להוראות חוק היסוד, הדבר יוביל לפתיחה בהליכים להקמת ממשלה חדשה.

במניין התקופות לא תבוא בחשבון התקופה שבה כיהן חבר הכנסת באופן זמני ומוגבל בזמן כממלא מקום ראש הממשלה בשל נבצרותו הזמנית של זה, לשון ההצעה. בנוסח החוק נקבע כי כהונה בתפקיד ראש הממשלה החלופי בממשלת חילופים אינה בגדר כהונה כראש הממשלה לענין הגבלת כהונה.

גדעון סער בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה 12 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
יביא את ההצעה לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון. סער/ראובן קסטרו

סער הסביר בטוויטר כי מדובר במילוי המצע של תקווה חדשה. "ביום ראשון אביא לאישור ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. עוד פרק ממצע תקווה חדשה ומהההסכמים הקואליציוניים שאנחנו מקיימים", כתב.

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בירך על כך, והבטיח כי ההצעה תקודם. "מקיימים עוד הבטחה: ביום ראשון הקרוב נעביר בוועדת השרים יחד עם שר המשפטים גדעון סער את הגבלת הכהונה לראש הממשלה. יש עתיד נאבקה על הגבלת הכהונה במשך שנים, עכשיו זה מגיע", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully