וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על האקלים בממשלה: זנדברג רוצה להיות שרת "הסביבה והאקלים", לפיד מתנגד

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 14:33

לוואלה! נודע כי השרה להגנת הסביבה ביקשה מראש הממשלה לשנות את שם משרדה. בנט השיב שישקול את הנושא, בכפוף להסכמת כל חברי הממשלה. אולם, ביש עתיד מתנגדים למהלך, בטענה כי נושא האקלים נוגע לפעילותם של משרדים נוספים: "אסור לתחום אותו למשרד אחד"

בווידאו: אירוע פתיחת ועידת האקלים בגלזגו/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג פנתה לאחרונה לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה לשנות את שם משרדה למשרד "הסביבה והאקלים" - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. לפי גורמים בלשכת רה"מ, בנט אמר שישקול את הנושא בכפוף להסכמת כל חברי הממשלה - אבל לא בטוח שתהיה כזו.

מאחר ונושא האקלים נוגע לפעילותם של משרדים נוספים - כמו משרד האנרגיה, התחבורה והחקלאות, ביש עתיד מתנגדים לכך שהמשרד של זנדברג יוגדר כמשרד האקלים באופן בלעדי ובלבדי. בלשכת יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה כי" נושא האקלים מחולק בין מספר משרדי ממשלה לפחות, ביניהם משרד האנרגיה, משרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה. אסור לתחום את הנושא החשוב הזה למשרד אחד. כל הממשלה מחויבת לנושא האקלים". מלשכת השרה זנדברג לא נמסרה תגובה.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021. יואב איתיאל
רוצה להיות שרת האקלים. השרה זנדברג/יואב איתיאל

ממשלת בנט-לפיד העמידה את נושא האקלים בראש סדר העדיפויות שלה, ואחת מההחלטות הראשונות שלה הייתה אישור תוכנית לאומית להפחתת פליטות גזי חממה ומעבר לכלכלה דלת פחמן. בחודש שעבר, לקראת ועידת גלזגו, הממשלה אישרה עוד שורה של החלטות תקדימיות בתחום התחבורה, משק החשמל ואנרגיות מתחדשות, עידוד חדשנות טכנולוגית, היערכות רשויות מקומיות, בנייה ירוקה, ועוד.

ראש הממשלה נפתלי בנט עמד בראש המשלחת הישראלית הגדולה לוועידת האקלים בגלזגו בתחילת החודש, יחד עם השרה זנדברג ושרת האנרגיה קארין אלהרר. בהמשך לדרישה של זנדברג, בנט גם הודיע כי משבר האקלים יהפוך לחלק מהערכת המצב השנתית של המל"ל שתוצג לקבינט, מה שיקבע את יחס הממשלה שמתייחסות לנושא כסוגיה של ביטחון לאומי.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. לע"מ, צילום מסך
מתנגד למהלך. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד/צילום מסך, לע"מ

יחד עם זאת, הפופולריות של נושא האקלים הוא כר נרחב למלחמות קרדיט בממשלה, בין השרים הנוגעים בדבר. כך לדוגמה, בסוף החודש שעבר, רה"מ בנט והשרה אלהרר הוציאו הודעה משותפת על קביעת יעד של אפס פליטות חממה מבלי לשתף בהודעה את זנדברג, השרה להגנת הסביבה. עוד קודם לכן, בממשלה זעמו על זנדברג שפרסמה כתבה נרחבת בעיתון על תוכניות הממשלה בנושא האקלים, מבלי להזכיר את שאר המשרדים ובשרים הנוגעים בדבר.

זו לא הפעם הראשונה שבה המשרד להגנת הסביבה עובר מיתוג מחדש. עד 2006 המשרד כונה המשרד לאיכות הסביבה וב-2006 שונה שמו. כעת, זנדברג מעוניינת לשנות את השם שוב, מהלך שנושא עמו גם עלויות כספיות, של מיתוג והדפסה מחדש של ניירות ומסמכים רשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully