וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

83 שנה לליל הבדולח: 18 בתי כנסת "יוקמו לתחיה" באופן וירטואלי

18 בתי כנסת שהוחרבו ע"י הנאצים באירופה ישוחזרו באופן ממוחשב הערב, לציון ליל הבדולח. נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונאלד לאודר: "כולי תקווה שהמיצג יגרום לאנשים לבקר בבתי כנסת אמיתיים ויעודד אותם ליצור מפגשי שיח בין המקומיים לבין הקהילות היהודיות בעולם"

18 בתי כנסת שהוחרבו על ידי הנאצים באירופה ישוחזרו באופן וירטואלי הערב (שלישי), לציון ליל הבדולח. הערב יצוינו 83 שנים לאירועי ליל הבדולח, בו הוחרבו על ידי הנאצים יותר מ-1,400 בתי כנסת ומבנים של קהילות יהודיות בגרמניה, נרצחו מאות יהודים ואלפים רבים נשלחו למחנות ריכוז.

במסגרת אירועי הזיכרון, 18 בתי כנסת שנחרבו בליל הבדולח "יוקמו לתחיה", למשך לילה אחד, באופן וירטואלי, במטרה להאיר ולהזכיר את העושר והמגוון של החיים היהודיים שהתקיימו בגרמניה. את היוזמה מוביל הקונגרס היהודי העולמי בתמיכתם של המועצה המרכזית של יהודי גרמניה ופדרציית הקהילות היהודיות באוסטריה.

מיזם הזיכרון הרחב יפעל ביום שלישי, 9 בנובמבר, החל משעות הערב המוקדמות, ובמהלכו יוקרנו מיצגי וידאו של בתי הכנסת המשוחזרים על מבנים שהוקמו לאחר המלחמה ועל מסכים שיוצבו במיקומים ההיסטוריים המקוריים בהם עמדו אותם בתי כנסת.

בין הערים שבהם ישוחזרו בתי הכנסת: ברלין, פרנקפורט, מינכן, קלן ווינה. בכמה מקומות יוכלו העוברים והשבים לחזות בבתי הכנסת המשוחזרים באמצעות משקפי מציאות מדומה שיעמדו לרשותם במקום. השחזורים הדיגיטליים התבצעו על ידי צוותים מהאוניברסיטה הטכנית דרמשטט והאוניברסיטה הטכנית של וינה.

האירועים בגרמניה יתקיימו בחסות שרת המשפטים, כריסטין למברכט, ובאוסטריה בחסות השרה המקבילה, אלמה זאדיץ', ושרת החוץ לאיחוד האירופי מטעם הממשלה האוסטרית, קרוליין אדסטדלר.

בית כנסת באירופה. WJC, תמונות גולשים
בית כנסת באירופה/תמונות גולשים, WJC

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר אמר כי "הנאצים פגעו במבנים הקדושים ביותר, מבנים שסיפקו מחסה וסולידריות לאנשים. הרס מקומות התפילה היה סימן לבאות - השואה. כוונתם של המחריבים הייתה ברורה מאוד, להעלים את נוכחותם של יהודים מהמרחב הציבורי ובכך גם למחוק אותם מהזיכרון הקולקטיבי. כוונות היסטוריות אלה מעצימות את חשיבות המשימה - לזכור ולהמחיש את מה שנמחק בשנת 1938".

לאודר הוסיף: "במהלך השנים האחרונות, נפתחו מחדש בתי כנסת והביאו תקווה לעתיד שליו יותר. כולי תקווה שמיצג זה יגרום לאנשים לבקר בבתי כנסת אמיתיים ויעודד אותם ליצור מפגשי שיח בין המקומיים לבין הקהילות היהודיות ברחבי העולם".

בית כנסת באירופה. Tu Darmstadt, תמונות גולשים
בית כנסת באירופה/תמונות גולשים, Tu Darmstadt

אלו 13 המיקומים ברחבי גרמניה בהם יוקרנו מיצגי הוידאו:

ברלין: בית הכנסת ב- Fasanenstraße
המבורג: בית הכנסת בבורנפלאץ
מינכן: בית הכנסת ברחוב הרצוג-מקס
פרנקפורט/מיין: בית הכנסת בפרידברגר אנג'
קלן: בית הכנסת בגלוקנגאסה
הנובר: בית הכנסת Rote Reihe 6
דורטמונד: בית הכנסת בהילטרוול
דרמשטט: בית הכנסת ב- Bleichstraße/Grafenstraße
קייזרסלאוטרן: בית הכנסת ב-Luisenstraße
פדרבורן: בית הכנסת באם בוסדורף
מינדן: בית הכנסת בקמפשטראסה
במברג: בית הכנסת בהרצוג-מקס-שטראסה
פלאואן: בית הכנסת ב- Senefelder Straße/Engelstraße


מיקומי מיצגי הוידאו שישחזרו את בתי הכנסת באוסטריה:
וינה: בית הכנסת בטמפלגאסה
וינה: בית הכנסת בהוברגאסה
וינה: בית הכנסת בפזמניטנגאסה
וינה: בית הכנסת ב-Dirmhirngasse
לינץ: בית הכנסת בDethlehemstraße

הארת הבניינים תחל סביב השעה 18:00 בערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully