וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הפורץ שנורה למוות על ידי אריה שיף זועמת: "ערבי היה מקבל מאסר עולם"

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 19:04

אחיו של מוחמד אל-אטראש תקף בריאיון לוואלה! את החלטת ביהמ"ש להשית על שיף עבודות שירות, ללא מאסר בפועל: "זה החוק היום? בנאדם הלך והשאיר עשרה יתומים. מישהו מסתכל עליהם?". עורך הדין של המשפחה קורא לפרקליטות לערער: "פסק דין שהופך את היוצרות, הנאשם הוצג כקורבן"

בווידאו: אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו/צילום: יניר יגנה

משפחתו של מוחמד אל-אטראש, הפורץ שנורה למוות על ידי אריה שיף, הגיבה היום (שלישי) בזעם לגזר דינו של שיף, שירצה תשעה חודשי עבודות שירות ולא ישב בבית הסוהר כלל, וישלם למשפחה פיצוי של עשרת אלפים שקלים.

"זה החוק היום? הוא קיבל תשעה חודשי עבודות שירות?", אמר אחיו ראדי לוואלה!. "אם הוא היה ערבי הוא היה מקבל מאסר עולם. לא חשבנו בכלל שבן אדם רוצח יכול לקבל 9 חודשים. צריך לערער, זה לא עניין קל, זה רצח. בן אדם הלך, השאיר 10 ילדים, בתים, משפחות. מי מסתכל על זה? מי יעמוד מאחוריהם?".

עורך דינו של משפחת אל-אטראש, אהרון רוזה, תקף את בית המשפט וקרא גם הוא לפרקליטות לערער על העונש. "גזר הדין מקל בצורה קיצונית ואני מקווה שהפרקליטות תפעיל שיקול דעת ראוי ותערער לעליון", אמר רוזה. "מה שתופס את העין בגזר הדין הוא שהוא הופך את היוצרות. הנאשם, שגרם בקלות דעת למותו של אחר, מוצג כקורבן והמנוח הקורבן - פשוט מוצג כעבריין".

גז"ד אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו. בימ"ש מחוזי, באר שבע , 9 בנובמבר 2021. יניר יגנה
"ערבי היה מקבל מאסר עולם". אריה שיף בבית המשפט, היום/יניר יגנה

"חמור מכך הוא שבית המשפט אפילו לא מברר מה יש מאחורי המנוח. משפחה, ילדים, יתומים. הוא חסר למישהו", תקף רוזה. "בתקופה זו, כשניתן דגש לקורבן העבירה ומשפחתו, קצת תמוה שביהמ"ש פוסק פיצויים מגוחכים בגובהם. הוא לא מודע ולא מציין את זה שישנם 10 יתומים, כולם קטינים בגילים מאוד צעירים, שאין להם אבא. אבא לא חזר הביתה כי אריה שיף ירה לו בראש".

בפרקליטות עצמה לא הודיעו אם בכוונתם לערער. לאחר גזר הדין, נמסר מפרקליטות מחוז דרום כי "הנאשם אריה שיף הודה והורשע בעבירה חמורה של המתה בקלות דעת".

"הפרקליטות הביאה בחשבון את מכלול נסיבות העניין, לרבות העובדה שהאירוע התרחש קרוב למקום מגוריו של הנאשם וכי בסופו של יום הוא נטל אחריות למעשיו, ובשקלול הדברים סברה כי ככלל, דינו של מי שפעל מתוך מודעות מלאה למעשיו והמית בקלות דעת הוא מאסר מאחורי סורג ובריח. זאת, בין היתר בהתאם לחוק ולפסיקה הנוהגת, ונוכח הצורך לאזן בהגנה על שלום הציבור וביטחונו. ביהמ"ש פסק אחרת אנו מכבדים כמובן את הכרעתו ולומדים אותה", לשון התגובה.

תיעוד | סרטון הירי של אריה שיף בערד. צילום מסך, אתר רשמי
"אבא לא חזר כי שיף ירה בו". תיעוד האירוע/אתר רשמי, צילום מסך

הבוקר, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של תשעה חודשי עבודות שירות על שיף, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת של אל-אטראש, לא ירצה מאסר בפועל. זאת, למרות שהפרקליטות ביקשה לגזור על שיף ארבע עד שש שנות מאסר. שיף הגיב לגזר הדין ואמר: "אני שמח שזה נגמר, עצוב על הטרגדיה ועל כל האירוע".

בגזר הדין, קבעה השופטת רויטל יפה כ"ץ כי שיף לא ביצע את הירי על מנת לפצוע או להרוג את הפורץ, והתחשבה בעברו. "שיף פגע בערך של קדושת חיי אדם וקיפד את חייו של המנוח. ככלל, עבירה שכזו אמורה לגרור אחריה ענישה משמעותית, בוודאי של מאסר מאחורי סורג ובריח. אולם, המקרה שבפנינו חריג ומחייב גם ענישה חריגה" כתבה השופטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully