וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה שיף, שירה באדם שניסה לגנוב את רכבו, הורשע בהמתה בקלות דעת

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 17:24

שיף הורשע על סמך הודאתו בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו, לפיו, גרם בקלות דעת למותו של מחמד אלאטראש, מאחר וירה מנשקו האישי לאזור בו ישב הפורץ ברכב. משפחות טוענת של ייגזר עליו עונש מאסר בפועל. "הצלחנו להגיע להסדר שמקובל על הצדדים", אמר בנו של שיף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את אריה שיף בהמתה בקלות דעת של מחמד אלאטראש, ליד ביתו של שיף בערד בנובמבר 2020. שיף הורשע, על סמך הודאתו בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו, ובעבירה המקורית שיוחסה לו בכתב האישום, וזאת לאחר הליך גישור.

על פי כתב האישום, בלילה בסוף חודש נובמבר, גרם שיף בקלות דעת למותו של מחמד אלאטראש, שפרץ לרכבו על מנת לגנב אותו, בכך שירה מנשקו האישי לאזור בו ישב הנאשם ברכב. כתב אישום זה הוגש לאחר שפרקליט מחוז דרום, אלון אלטמן, דחה את כל טענותיו של אריה שיף בשימוע, לרבות טענתו בדבר הגנה העצמית. לדברי משפחתו של שיף, לא יושת עליו עונש מאסר בפועל.

אריה שיף המקור. רשת 13, צילום מסך
רצה שההליך יסתיים במהירות. אריה שיף/צילום מסך, רשת 13

במסגרת ההסדר, הודה הנאשם כי מעשיו לא היו דרושים באופן מידי כדי להדוף את כניסתם של הפורצים לקרוואן, ובכך לא עמד לזכותו הסייג לאחריות פלילית של הגנת בית מגורים כפי שקובע החוק. בין הצדדים הוסכם, כי הנאשם פעל תוך קרבה לסייג, שכן כשיצא מהקרוואן, סבר כי בכוונתם של מי מהפורצים להיכנס לקרוואן, ששימש למגוריו שלו ושל אישתו באותה העת, בכדי לבצע עבירה.

על פי ההסדר, אין הסכמה לעניין העונש והצדדים יטענו באופן חופשי, למעט ההגבלה כי ההגנה לא תהיה רשאית לטעון לאי הרשעת הנאשם. ההסדר נערך על דעתה ובהסכמתה של משפחת המנוח.

בנו של שיף אמר בנושא הסדר הטיעון כי "בזכות הלחץ הציבורי של עם ישראל ועבודה יסודית של עורכי הדין הצלחנו להגיע להסדר שמקובל על הצדדים. ה'קרבה לסייג' זאת עבירה מוכיחה את מה שאמרנו מתחילה, ולאבי אכן הייתה זכות להגנה עצמית"

"אנחנו שמחים שגם בית המשפט קיבל זאת. אבא שלי אדם מבוגר ורצה שהליך יסתיים במהירות ועכשיו אנו יכולים לחזור לשגרת חיינו", הוסיף. בני המשפחה טוענים כי האב אריה ישלח לשירות מבחן כדי לבדוק אפשרות שירצה את עונשו בעבודות שירות.

עוד בוואלה!

בסוף המדרון של "המקור" ממתינה לגיטימציה לאנרכיה

לכתבה המלאה
בווידאו: תיעוד של אריה שיף יורה למוות בפורץ לרכבו בערד/צילום: מצלמות אבטחה

עו"ד רוזה אהרון המייצג את משפחת אלאטראש, כתב מכתב תגובה לבית המשפט: "המשפחה סומכת ידיה על גורמי הפרקליטות כי המדינה תעמוד על עונש מאסר ממושך והולם, וכי ייגזר הפיצוי המקסימלי שניתן לקבוע בהליך הפלילי. זאת, כדי להקל ולו במעט על הקושי הבלתי נתפס שנוצר בחייהם של עשרה יתומיו של המנוח, כולם צעירים מאוד בגילם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully