וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה ביקר את אריה שיף בביתו: "צריך לבטל את כתב האישום נגדך"

השר לביטחון הפנים נפגש עם שיף, המואשם בהמתה בקלות דעת לאחר שירה למוות באדם שניסה לגנוב את רכבו, והאשים את "מפרשי החוק" במצב אליו נקלע תושב ערד. "כתב האישום לא היה צריך להיות מוגש, ומשהוגש - יש לבטלו", אמר אוחנה בעת הביקור, שנערך שלושה שבועות לפני הבחירות

תיעוד ממצלמות האבטחה: אריה שיף יורה בפורץ/מערכת וואלה! NEWS

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ביקר היום (שלישי) בביתו של אריה שיף, תושב ערד הנאשם שירה למוות במוחמד אל-עטראש שניסה לגנוב את רכבו בחודש נובמבר האחרון. במהלך הביקור שנערך בביתו של שיף אוחנה אמר כי יש לבטל את כתב האישום נגדו והאשים את "מפרשי החוק" במצב המשפטי אליו נקלע. הגעתו של אוחנה לערד נערכה כשלושה שבועות לפני הבחירות.

"כתב האישום נגדך לא צריך היה להיות מוגש, ומשהוגש - צריך לבטלו", אמר אוחנה לשיף. לאחר הפגישה, אוחנה מתח ביקורת על טיפול מערכת המשפט בתיק ובמקרים דומים. "כמו בדרך כלל, ובניגוד לדעה הציבורית הרווחת - הבעיה איננה בחוק, ולא בלשון החוק. הבעיה היא במפרשי החוק. ברצותם - יעניקו לחוק פרשנות מצמצמת עד כדי מאיינת, וכך נוהגים בדרך כלל הפרשנים בסוגיות של הגנה עצמית, וברצותם - פרשנות רחבה ומאפשרת", אמר.

השר קרא לבחון מחדש את המקרה לאור הנסיבות הייחודיות. "הם נטלו לעצמם את הכוח ליצוק תוכן או לרוקן מתוכן את החוק. כל מקרה צריך להיבחן לאור מכלול הנסיבות המרכיבות אותו. אני קורא לרשויות החוק, לפרקליטות ולבתי המשפט לחזור למקורות: החוק נועד להגן על אנשים כמו אריה שיף מפני העבריינים שממעשיהם התגונן".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בביקור בביתו של אריה שיף בערד, 2 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
אוחנה ושיף בערד, היום/אתר רשמי, ללא

הפרקליטות הגישה בחודש שעבר כתב אישום נגד שיף בגין עבירה של המתה בקלות דעת, ובמקביל, פורסם תיעוד הירי שלו בפורץ הרכב. על פי כתב האישום, אל-עטראש שהיה רעול פנים שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתפרץ לרכב במטרה לגנוב אותו. פורץ נוסף הצטרף ועמד לצדו מחוץ לרכב. רק כחודשיים אחרי המקרה המשטרה עצרה את החשוד הנוסף במעורבות בפריצה - שוהה בלתי חוקי בן 24 תושב השטחים.

עוד בוואלה!

יוצא מהקרוואן, נדרך לאחור ופותח באש: תיעוד הירי של אריה שיף בפורץ בערד

לכתבה המלאה

מכתב האישום עולה כי שיף החזיק אקדח ברישיון בקוטר 9 מ"מ חצי אוטומטי מסוג טאורוס. "לאחר ששמע את רעש הפורצים הוא נטל את האקדח שהיה מתחת לכרית במיטתו, יצא מהקרוואן, צעד על המדרכה כשבעה מטרים, והתקרב אל הרכב תוך כדי שהוא צועק מספר פעמים 'עצור'", נכתב. "הנאשם צעד שני צעדים לאחור, וכשהוא במרחק של שלושה מטרים, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה ופתח את נצרת האקדח".

בשלב זה סגר אל-עטראש את דלת הנהג "והרכב התחיל בדרדור קדימה בכביש מבלי שהוא מונע". אז פתח שיף בירי, ולאחר מכן התקשר לכוחות החירום והמתין במקום לבואם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully