וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לאריה שיף שירה למוות באדם שפרץ לרכבו - לא ירצה מאסר בפועל

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 12:18

ביהמ"ש גזר עונש קל על שיף, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של המתה בקלות דעת של מוחמד אל-אטראש. זאת, חרף דרישת הפרקליטות ל-4 שנות מאסר. תומכיו התעמתו עם תושבים בדואים לפני גזר הדין. שיף: "שמח שזה נגמר, עצוב על הטרגדיה". שי דרומי לוואלה!: "שמח בשבילו"

בווידאו: אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו/צילום: יניר יגנה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) עונש של תשעה חודשי עבודות שירות על אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בנובמבר אשתקד. בנוסף, נגזר על שיף מאסר על תנאי של תשעה חודשים והוא ישלם למשפחת המנוח עשרת אלפים שקלים כפיצוי.

שיף, שהורשע במסגרת הסדר טיעון, בהמתה בקלות דעת של מוחמד אל-אטראש, לא ירצה מאסר בפועל. זאת, למרות הפרקליטות ביקשה לגזור על שיף ארבע עד שש שנות מאסר. שיף הגיב לגזר הדין ואמר: "אני שמח שזה נגמר, עצוב על הטרגדיה ועל כל האירוע".

בגזר הדין, קבעה השופטת רויטל יפה כ"ץ כי שיף לא ביצע את הירי על מנת לפצוע או להרוג את הפורץ, והתחשבה בעברו. "שיף פגע בערך של קדושת חיי אדם וקיפד את חייו של המנוח. ככלל, עבירה שכזו אמורה לגרור אחריה ענישה משמעותית, בוודאי של מאסר מאחורי סורג ובריח. אולם, המקרה שבפנינו חריג ומחייב גם ענישה חריגה" כתבה השופטת.

לקריאת גזר הדין המלא

גז"ד אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו. בימ"ש מחוזי, באר שבע , 9 בנובמבר 2021. יניר יגנה
"שמח שזה נגמר". אריה שיף בבית המשפט, היום/יניר יגנה

"הנאשם נגרר לאירוע שלא יזם ולא תכנן, דבר שנעשה דווקא על ידי המנוח ושותפיו; הוא עמד לבדו, בשעת לילה מאוחרת, מול המנוח ושותפיו - כולם רעולי פנים, שדי בחזותם כדי להטיל אימה ופחד", נכתב בגזר הדין. החשש שמא יפגעו בו וברעייתו, כדי שיתאפשר להם לממש כוונתם לגנוב את רכבו - היה סביר; ומעל לכל, כל האירוע נמשך שניות מעטות, כאשר בדיעבד ניתן לנתח כל צעד או כל תנועת יד שעשה הנאשם".

"האם סביר היה לצפות מהנאשם להתעלם מהסכנה שחש? האם סביר היה לצפות ממנו להתקשר למשטרה ובינתיים לאפשר למנוח ושותפיו לפעול כאוות נפשם, גם אם הדבר כרוך בפגיעה אפשרית בו וברעייתו?", כתבה השופטת. "לנסיבות אלה יש השפעה של ממש על מידת אשמו של הנאשם; וממילא על מידת הענישה הראויה".

"לטעמי, ומבלי להקל ראש בתוצאה הקשה של המעשה, הקרבה לסייג ונסיבותיו האישיות המיוחדות והחריגות של שיף, האיש הערכי, ששנים תרם למדינה כמעט בכל דרך אפשרית, ששכל בן, ואשר נקלע לאירוע שלא מרצונו, מחייבים הקלה של ממש בעונשו", סיכמה השופטת. "אכן, ענישה זו חריגה
בעבירות של המתה בכלל ובעבירות של המתה בקלות דעת בפרט; אולם המקרה שבפנינו הוא
חריג וייחודי, והקרבה לסייג יש בה כדי להפחית מן האשם המוסרי שבמעשה".

גז"ד אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו. בימ"ש מחוזי, באר שבע , 9 בנובמבר 2021. יניר יגנה
שיף בבית המשפט, היום/יניר יגנה

עשרות בני אדם הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בשיף. עימותים פרצו בין התומכים, בהם חבר הכנסת איתמר בן גביר, לתושבים בדואים. בן גביר התעמת גם עם נציגי הפרקליטות מחוץ לאולם, ואמר להם: "המסר שלכם הוא שדם יהודי הופך להיות הפקר. למה הגשתם כתב אישום?.

לאחר גזר הדין, מסר שי דרומי לוואלה! כי "אני שמח בשבילו, ומאחל לכלל האזרחים שלא ייקלעו למצבים מאוימים כאלה, כי אולי באמת סופסוף הריבון מתעורר וממלא את החלל הריק שנוצר ויגביר את הביטחון, האכיפה, המניעה והענישה".

תיעוד | סרטון הירי של אריה שיף בערד. צילום מסך, אתר רשמי
"לא התכוון להרוג". תיעוד הירי של אריה שיף במוחמד אל-אטראש/אתר רשמי, צילום מסך

ביולי, שיף הורשע בבית המשפט על סמך הודאתו בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו, ובעבירה המקורית שיוחסה לו בכתב האישום, לאחר הליך גישור.

במסגרת הסדר הטיעון שונה כתב האישום, ושיף הורשע בהסכמה בהמתה בקלות דעת של אלאטראש, שעל פי כתב האישום ניסה לגנוב את רכב הטנדר שהיה בסמוך לקראוון שבו ישנו שיף ואישתו בביתם שבערד. במסגרת הדיון לטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות להטיל על שיף עונש של בין 6-4 שנות מאסר בפועל, בעוד עורכי דינו של שיף דרשו מאסר על תנאי ועבודות שירות.

כתב האישום הוגש לאחר שפרקליט מחוז דרום, אלון אלטמן, דחה את כל טענותיו של אריה שיף בשימוע, לרבות טענתו בדבר הגנה העצמית. על פי כתב האישום, בלילה בסוף חודש נובמבר, שיף ירה מנשקו האישי לעבר אלאטראש, שפרץ לרכב כשהוא רעול פנים.

פורץ נוסף הצטרף ועמד לצדו מחוץ לרכב. רק כחודשיים אחרי המקרה המשטרה עצרה את החשוד הנוסף במעורבות בפריצה - שוהה בלתי חוקי בן 24 תושב השטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully