וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינטו: "התכוונתי שח"כ שיקלי הוא כמו וירוס שתוקף מחשב, לא חיידק"

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 8:58

לאחר שכינתה את חבר סיעתה "וירוס", חברת הכנסת מימינה סירבה להתנצל בריאיון ב-103FM וטענה כי ניסתה לומר שהוא "כמו באג במערכת הפוליטית, שתוקף את המערכת מבפנים". על סערת ח"כ סילמן: "אין סיבה שלא תגיד את האמת, גם אני מקבלת איומים"

בווידאו: מליאת הכנסת אישרה את התקציב לשנת 2022/צילום: ערוץ הכנסת

חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה סירבה הבוקר (שני) להתנצל על כך שכינתה אתמול את חברה לסיעה עמיחי שיקלי "וירוס" בריאיון לחדשות 12, אך טענה כי לא התכוונה לווירוס כ"חיידק" אלא "כמו וירוס שתוקף מחשב".

"שיקלי פועל כמו באג במערכת הפוליטית, הוא תוקף את המערכת מבפנים. ולא רק את המערכת - הוא תוקף גם את מפלגת ימינה שממנה הוא בא", אמרה פינטו. "הוא לא עושה שום עבודה פרלמנטרית - הוא כמו וירוס שתקף את המחשב. לא אמרתי וירוס כחיידק, פה אני מסבירה, התכוונתי לווירוס כמו שתוקף את המחשב. אני הסברתי שהוא תוקף את המערכת מבפנים. ההסבר שאני נותנת עכשיו הוא בגלל שאנשים מוציאים דברים מפרופורציות".

"אני לא רואה סיבה להצטער, אני חושבת ששיקלי מתנהל בצורה לא תקינה", הוסיפה חברת הכנסת. "אני לא מבינה את הסערה. אני מבינה שזו מילה לא פשוטה שמתארת מצב שבו חבר הכנסת רק מתראיין נגד הממשלה - זה דבר שלא ייעשה".

עמיחי שיקלי
 12 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"הוא כמו וירוס שתוקף מחשב", ח"כ שיקלי/ראובן קסטרו

עוד התייחסה פינטו לסערה שהתעוררה סביב ריאיון שבו טענה יו"ר הקואליציה עידית סילמן כי הותקפה בתחנת דלק, אך סירבה מאז לספק פרטים על התקיפה ולא התלוננה עליה בפני סגן קצין הכנסת גם כשנפגשה עמו אתמול. "סילמן עוברת ימים מטורפים שבהם היא חשופה לתקיפות - אני לא אופתע אם חס ושלום זה הגיע למשהו שהוא פיזי".

"דברים כאלה עוברים את הגבול, ואני מאמינה שאין סיבה שהיא לא תגיד את האמת", הוסיפה פינטו. "אני יודעת שהיא עוברת איומים, אבל לא רק היא - כל חברי מפלגת ימינה מקבלים איומים באופן יומיומי, גם אני. קיבלתי הודעות שבהן כתבו לי שאני נכה מטומטמת, שחבל שאני פה, שאני צריכה להישרף, והשורה עוד ארוכה".

עידית סילמן, שעברה מהבית היהודי לימין החדש ביום רישום המפלגות לכנסת. 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"אין סיבה שלא תגיד אמת", ח"כ סילמן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ההתבטאות של פינטו אתמול לא הייתה הראשונה שעוררה סערה. לפני חודש בלבד היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "‏גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף. לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר". זמן קצר לאחר מכן, ברקע הסערה שעורר הציוץ, היא מחקה אותו.

כעת, היא מסבירה כי משום שגדלה כחירשת לאב חירשת, לא נחשפה למשמעות הביטוי "המרפסת" בהקשר רצח רבין והנרטיב שעומד מאחוריה. "יש פה פערי תרבות - הביטוי הזה לא הגיע לקהילת החירשים", טענה. "אני ידעתי שמאשימים את הימין ברצח רבין ועל זה התנגדתי באופן מוחלט, אבל לא ידעתי שהמילה 'מרפסת' שנויה במחלוקת. הייתי צעירה באותה התקופה, היום אני בת 33 - הבנתי את הטעות, זו לא בושה, לומדים מטעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully