וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשקיע 20 מיליון שקלים בטיפול במפגעי בטיחות בדרכים בסביבת מוסדות חינוך

29.10.2021 / 21:40

אחרי שסקר שבוצע בשנת 2020 מצא כי במרבית בתי הספר שנסקרו ישנם ליקויי בטיחות וכי ב-75% הם לא תוקנו, גייס ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, סכום של מיליוני שקלים לצורך תיקון הליקויים. "נהפוך את סביבת הלימודים של ילדינו לבטוחה ומוגנת יותר"

קשה להישאר אדישים למצב העגום שעלה מסקרי הבטיחות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מהם עלה כי במעל מ-65% ממוסדות החינוך בישראל ישנם ליקויי ומפגעי בטיחות בדרכים שמסכנים את חיי הילדים. כעת, בעקבות יוזמה שקודמה על ידי ממלא מקום יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), יוקדשו 20 מיליון שקלים לתיקון הפערים הבטיחותיים בסביבת בתי הספר.

על פי ממצאי הסקר שנערך ב-2020, מבין 105 בתי הספר שנדגמו בחברה הכללית, 35% נמצאו במצב בטיחות "תקין" שאינו מצריך תיקונים, ב-48% מבתי הספר שנדגמו נמצאו ליקויים שבגינם נדרש תיקון קל, וב- 17% מהם נמצאו ליקויי תשתית שבגינם נדרש טיפול מקיף ומיידי. עוד נמצא בסקר כי ב- 47% מבתי הספר שהוגדרו ב- 2019 כבעלי "ליקוי קל" הליקויים לא טופלו, ובבתי הספר בהם התגלה הצורך בתיקון מידיי - 75% מהם כלל לא טופלו.

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
במעל ל-65% ממוסדות החינוך יש מפגעי בטיחות בדרכים/ראובן קסטרו

על פי ההסכמים, הסכומים אותם גייס ח"כ טופורובסקי יועברו לרשויות השונות על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שבהובלתם יקבעו את הקריטריונים לשימוש בהם. עוד כיו"ר ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים, קרא טופורובסקי לגופים הרלוונטיים לקדם תו תקן בתחום הבטיחות בדרכים לבתי הספר . עכשיו, יחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הצדדים, יתוו את הקריטריונים לחלוקה התקציבית. בין הפעולות המתוכננות: הקמת פסי האטה, חידוש צביעת סימני דרך, פינוי שדות ראיה ממפגעים, הרחבת מדרכות, הרחבת הפרויקט "נשק וסע" והקמת מעקות בטיחות.

חשוב לציין כי המסגרת התקציבית אותה השיג טופורובסקי איננה כרוכה בהשתתפות מצד הרשויות. ההחלטה הגיעה מתוך ההנחה כי הרשויות שיזדקקו לסיוע התקציבי לא יכולות להרשות לעצמן השקעה בטיפול מפגעי בטיחות בקרבת מוסדות חינוך, ולכן הסיכוי שתלמידות ותלמידי בתי הספר יפגעו גבוה יותר.

עוד בוואלה!

ילדים, קשישים ורוכבי דו-גלגלי: אלו קורבנות תאונות הדרכים בישראל

לכתבה המלאה
בועז טופורובסקי. ראובן קסטרו
"מקווה להפוך את סביבת הלימודים למוגנת יותר", ח"כ טופורובסקי/ראובן קסטרו

ח"כ טופורובסקי: "הצלחנו לייצר תקציב ייעודי שעיקרו מתן מענה למספרם הרב של ליקויי בטיחות בדרכים בקרבת מוסדות חינוך, שמסכנים את התלמידים. מקווה שבאמצעות התקציב החשוב הזה, נהפוך את סביבת הלימודים של ילדינו לבטוחה ומוגנת יותר. מדובר במהלך שזכה לתמיכת הממשלה ואני מודה לכל מי שלקחו חלק בקידום התוכנית החשובה כל כך, לביטחונם של היקר לנו מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully