וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: מוזיאון בית אוסישקין בצפון ניצל מסגירה

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 17:57

לבקשתו של השר טרופר, ראש המועצה האזורית הגליל העליון החליט כי יוותר על גביית הארנונה ממוזיאון הטבע הוותיק בקיבוץ דן. שינוי העמדה הגיע לאחר שביטול הפטור מתשלום הכניס את בית אוסישקין למשבר והעמידה בספק את המשך פעילותו

מוזיאון הטבע הוותיק "בית אוסישקין" שבקיבוץ דן ימשיך לפעול - כך הוחלט היום (רביעי) לאחר שראש המועצה האיזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, נענה לבקשתו של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, כי יוותר על גביית הארנונה מהמוזיאון, כפי שהיה עד היום. זאת, לאחר שבסוף השבוע המשבר אליו נקלע המוזיאון בעקבות הפסקת תמיכת המועצה פורסם בוואלה!.

"אני שמח שמוזיאון הטבע בית אוסישקין ימשיך לפעול", אמר השר טרופר. "ראש המועצה גיורא זלץ נענה במהרה לפתרון הבעיה ואני מודה לו על כך. מדובר במוזיאון ותיק וחשוב במדינת ישראל וטוב כי הקהל הרחב יוכל להמשיך לבקר בו ולהנות ממנו".

מוזיאון בית אוסישקין. בית אוסישקין, אתר רשמי
לא יחויב בתשלום ארנונה. מוזיאון הטבע בית אוסישקין/אתר רשמי, בית אוסישקין

קודם לכן, נוכח דרישת המועצה כי על המוזיאון לשלם ארנונה של 24 אלף שקל לשנה, הודיעה מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, לראש המועצה כי דרישת תשלום הארנונה "הגדישה את הסאה".

במכתבה הזכירה האן שורה של צעדים שכירסמו בהשתתפות המועצה בהפעלת המוזיאון וכתבה כי "ניאלץ, בצער רב מאוד, להודיע על סיום ההסכם בינינו ועל הפסקת המעורבות של החברה להגנת הטבע במקום, ונחזיר למועצה את המפתחות".

האן ציינה במכתב כי עוד לפני כן הפסיקה המועצה לשלם את שכרו של מנהל הבית ורכב המוזיאון וצמצמה את תמיכתה בהפעלת המקום ובשש השנים האחרונות לא השקיעה המועצה, ולו שקל אחד, בתחזוקת המבנה.

"ברצוני להבהיר", כתבה האן, "החברה להגנת הטבע הינה עמותה, ולא תוכל להפעיל את בית אוסישקין ללא שיתוף פעולה של המועצה האזורית, כולל השתתפות כספית הכרוכה בהפעלת המקום".

עוד בוואלה!

בלינקן לגנץ: היקף תכניות הבנייה בהתנחלויות בלתי מקובל

לכתבה המלאה
שר התרבות חילי טרופר. ראובן קסטרו
"מדובר במוזיאון ותיק וחשוב במדינת ישראל". טרופר/ראובן קסטרו

מוזיאון בית אוסישקין לטבע ולידיעת הארץ נחנך לפני 66 שנים בקיבוץ דן, בקצה הצפון-מזרחי של מדינת ישראל. מקים המוזיאון היה אלימלך הורביץ, חבר דן. אחת הסיבות המרכזיות להקמת המוזיאון היה מפעל ייבוש החולה וההבנה כי יש צורך דחוף לשמר את זיכרון בעלי החיים והצומח שייעלמו מהאגם הגווע.

לפני שנה, אחרי השקעה כספית גדולה ועבודה ממושכת, נחנכה במוזיאון תערוכת קבע חדשה: "התיישבות בגליל". התצוגה בנויה כרצף היסטורי מימי העיר הקדומה ליש ועד לימים אלה - ההתיישבות החדשה בעמק החולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully