וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי-פרייס: שוקלים חקיקה נגד סרבני בדיקות בתנאים קיצוניים

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 9:25

ראש שירותי בריאות הציבור מאשרת את הפרסום בוואלה!, לפיו בממשלה בודקים אפשרות לבצע תיקון חקיקה כך שסירוב לבצע בדיקות קורונה תיחשב עבירה פלילית. בריאיון ב-103FM אמרה: "זה חלק מהכלים שצריך לבדוק; אם זה יעבור - זה יהיה בתנאים הכי קיצוניים"

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אישרה הבוקר (שלישי) כי הממשלה שוקלת הטלת סנקציות על סרבני בדיקות לקורונה - כפי שדווח לראשונה בוואלה!. בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אמרה אלרעי פרייס כי "זה אחד מהדברים שעלו בתזכיר החוק, צריך היה לתקן חוק חדש. זה דבר ראוי וטוב, ודאי לאור זה שהחוק נכתב בצורה מהירה בתחילת המגפה".

עוד אמרה על הצעד כי הוא "חלק מהכלים שאנחנו צריכים לבדוק האם אפשר לעשות את זה והאם זה יעבור. זה יהיה בתנאים הכי קיצוניים, כשיש וריאנט מאוד אלים שמסכן חיים של אנשים בצורה ממשית, ועלול להרוג בצורה מיידית".

לצד זאת, אלרעי-פרייס דיברה גם על החיסונים לילדים בגילאים 11-5, שצפויים לקבל את אישור ה-FDA בקרוב. היא ציינה כי עם קבלת האישור לחיסון, הפצתו בארץ לא תהיה "תוך שבוע וחצי", אולם כן כבר במהלך חודש נובמבר. "אני חושבת שייערכו דיונים רציניים, אנחנו רוצים להציג את כל המידע לקהילה המדעית בישראל, לעשות תהליך של שיתוף הציבור ולהסביר על החיסון, אבל בזמן הקרוב".

על השאלה כיצד ישכנעו הורים לחסן את ילדיהם, פרייס ענתה כי היא "בטוחה שיהיה קמפיין מלווה. אני חושבת שעיקר כובד המשקל צריך להיות על ההסברה של היעילות והבטיחות של החיסון. אבל צריך לזכור שגם כשדיברנו על חיסוני בני הנוער 15-12 הייתה היענות לדעתי יותר נמוכה מ-50% בהתחלה. חלק התלבטו ובסוף אנחנו עם כיסוי של 60% ומעלה באוכלוסייה הזאת". היא הוסיפה כי "הדגש הוא להבין שאנחנו לוקחים חיסון כדי למנוע תחלואה. המחלה עוד פה גם אם הגל יורד, כי במקומות אחרים בעולם הגלים עולים".

פרייס התייחסה לשאלה האם החיסון עלול לפגוע בפוריות הילדים - שאלה שמעסיקה הורים רבים - והסבירה כי אין קשר ביניהם. "הבסיס הוא להבין איך עובדת טכנולוגית החיסון, ושאין החדרה של RNA של החיסון, שנמצא על גבי בועת שומן. הוא לא נכנס לתאים ומתחבר ל-DNA, כלומר היכולת שלו להשפיע על הדור הבא - לא קיימת". היא הוסיפה בעניין זה כי לא נראו השפעות של החיסון על נשים בגיל הפוריות.

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"מקרים קיצוניים". מתחם בדיקות בתל אביב/ראובן קסטרו

עוד התייחסה פרייס לעמדה לפיה יש לחסן את הילדים באמצעות חיסון עדר, תוך ערבובם במערכת החינוך. "יש אנשים שאומרים את הדבר הזה. אני חושבת שאנחנו צריכים להיזהר בווירוס שאנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח שלו", אמרה, "יש תופעות שנקראות לונג קוביד שילדים יכולים לסבול מסימפטומים חודשים אחרי שהחלימו מהמחלה. זה יכול להשפיע על התפקוד היומיומי על זיכרון. ילדים יכולים להית עם תסמונת רב מערכתית PIMS. אנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של הווירוס ויש וירוסים שאחרי שנים יש להם סיבוכים בין אם מוחיים או אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully