וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מקרים נוספים של זן הדלתא החדש התגלו בישראל

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 13:07

ההדבקות התגלו בבדיקת ריצופים חוזרת, לאחר שהווריאנט התגלה אצל ילד בן 11 שחזר מחו"ל. משרד הבריאות: ממשיכים לעקוב באופן שוטף אחר כל סוגי הזנים והתפתחותם

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

חמישה מקרי הדבקה נוספים בזן הדלתא החדש של נגיף הקורונה אובחנו היום (חמישי) בישראל. המקרים התגלו במסגרת בדיקת ריצופים גנטיים חוזרת, במהלך נמצאו מקרים "ותיקים" של הווריאנט AY4.2 שזכה בימים האחרונים לכינוי "זן הדלתא החדש".

בהודעה מטעם מטה המאבק בנגיף הקורונה נמסר כי הבדיקות המדוברות נשלחו לריצוף גנטי לשם זיהוי הווריאנט, לאחר שאותר בבדיקה קודמת אצל ילד בן 11 שחזר מחו"ל. בעקבות אותו מקרה, במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות שבו כמה חודשים לאחור על מנת לשחזר את כלל הריצופים - שסווגו עד כה כזן הדלתא. בבדיקה זו התגלו חמישה מקרים "ותיקים" נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש.

"יצוין, כי משרד הבריאות ממשיך ועוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם, וימשיך לעדכן את הציבור במידע", נמסר בהודעה.

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
ריצוף מחודש בעקבות זיהוי הווראינט. מתחם בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

גרסת דלתא SARS-CoV-2 נמצאת תחת פיקוח קפדני של גורמים רשמיים בבריטניה, שכן מספר גדל והולך של מקרים מוכיח כי הם נושאים כמה מוטציות חדשות שעשויות להגביר את ההישרדות של הנגיף בגוף. הגרסה החדשה, שכונתה "דלתא+" ובשפה מדעית AY.4.2, מהווה כעת 6% מכלל מקרי הקורונה בבריטניה לפי דוח בריאות הציבור באנגליה מ-1 באוקטובר.

AY.4.2 הוא שלוחה של הזן הדומיננטי בבריטניה כרגע, AY.4, הידוע יותר בשם דלתא. יש מידע מוגבל אודותיו, אך ידוע כי יש לו שתי מוטציות משמעותיות בחלבון הספייק (דוקרן), המאפשר כניסה של הנגיף לתאים אנושיים, הנקראות Y145H ו- A222V.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בנט: נערכים לתרחיש נוסף

בווידאו: רה"מ מכריז בזהירות על סיומו של הגל הרביעי/מערכת וואלה!

למרות שהמוטציות עשויות להעניק לה יתרונות מובהקים, מומחים מניחים כי החיסונים הנוכחיים לקורונה עדיין יגנו מפניה. לכן הווריאנט עדיין לא מסווג כ"מוטציה מעוררת דאגה או עניין", אך הוא במעקב צמוד ויש הצופים כי הוא "יקודם" לדרגת הגרסה הנחקרת בקרוב.

רק לפני יומיים, פרופסור רן בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית ומי שעומד בראש קבינט המומחים הלאומי להתמודדות עם הקורונה, כתב בטוויטר כי "למרות הדיון הער על הזן AY.4 שמהווה 8% מהמקרים ב-UK, חשוב לומר בארה"ב הוא לא (טרם) 'תפס'".

במשרד הבריאות בישראל דנים במסוכנותו של הווריאנט, וראש הממשלה נפתלי בנט אף התייחס לכך בישיבת הממשלה האחרונה: "אנו נערכים לקראת ה'אומגה', שם קוד לווריאנט חדש שעשוי לפרוץ בעתיד, וכן לשפעת עם בוא החורף".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully