וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 23:58

המחקר המשותף של כללית והרווארד בחן יותר מ-94 אלף בני נוער מחוסנים בפייזר לעומת אותו מספר של לא-מחוסנים עם נתוני דמוגרפיה ורקע רפואי זהים. המחקר לא מספק אומדן מדויק להפחתה במחלה קשה, בשל הנדירות במתבגרים החולים קשה בנגיף. "מידע חשוב ומבוסס להורים המתלבטים"

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

מחקר משותף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת הרווארד התפרסם אתמול (רביעי) בכתב העת הרפואי המוביל New England Journal of Medicine, לפיו יעילות חיסוני הקורונה בקרב בני 18-12 עומדת על 90% במניעת הדבקה ועל 93% במניעת מחלה עם תסמינים - גם נגד זן הדלתא. זהו המחקר הרחב והמקיף ביותר שנערך עד כה על שכבות גיל אלו.

המחקר כלל מתחסנים בתקופה שבין 8 ביוני ל-14 בספטמבר 2021, במהלך הגל רביעי. שיטת המחקר דומה למחקרי ענק קודמים שביצעה כללית ופורסמו באותו כתב העת. החוקרים סקרו נתונים של 94,354 מתבגרים מחוסנים בגילי 12 עד 18, שהותאמו בקפידה לקבוצת ביקורת של 94,354 מתבגרים לא מחוסנים - עם נתונים זהים מבחינת דמוגרפיה, גיאוגרפיה, רקע קליני והתנהגות בריאות, הקשורים בסיכון להידבקות בקורונה.

המחקר לא מספק אומדן מדויק להשפעת החיסון על עוצמת ההפחתה במקרי תחלואה קשה, שכן טרם נצבר די מידע על תוצא זה בקבוצת גיל זו, בשל הנדירות היחסית של מחלה קשה בקרב מתבגרים.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
בן נוער מתחסן במתחם חיסונים של כללית, פתח תקווה/ראובן קסטרו

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית: "עם פרוץ הגל הרביעי עקב זן דלתא, עלתה השאלה האם החיסון הנהוג בישראל מספק הגנה מספקת גם נגד הדבקה בזן זה, כפי שהגן מפני זן אלפא לאחר מבצע החיסון בינואר. מכיוון שמרבית המתבגרים חוסנו לראשונה במהלך גל זה, הערכת יעילות החיסון בהם יכולה לספק תשובה לשאלה".

"תוצאות המחקר מלמדות באופן חד משמעי כי החיסון יעיל ביותר בהפחתת הדבקה בזן דלתא ובמניעת מחלה תסמינית שבוע לאחר קבלת שתי מנות. תוצאות המחקר מראות שעוצמת ההגנה נגד זן דלתא דומה מאד לזו שנצפתה במבוגרים צעירים נגד זן אלפא לפני שישה חודשים. מסקנות אלה מספקות מידע חשוב ומבוסס להורים המתלבטים לגבי חיסון ילדיהם המתבגרים", סיכם בליצר.

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
פייזר תגיש בקשה ל-FDA לאישור חיסון חירום נגד קורונה לבני 11-5/ראובן קסטרו

ברקע המחקר, במהלך נובמבר פייזר צפויה להגיש ל-FDA את הבקשה של לחיסון חירום לחיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5, לאחר שבניסויים שערכה החברה נמצא שהחיסון יעיל ובטוח גל בקרב קבוצת גילאים זו, כמו ביתר שכבות הגיל. ב-28 בספטמבר החברה הגישה לרגולטורים בארצות הברית את נתוני הניסוי שלהם מחיסון ילדים בטווח גילאים זה.

מפייזר נמסר ב-20 בספטמבר כי שתי מנות החיסון, שכבר מאושר לאוכלוסייה הכללית מעל גיל 12, עוררו תגובה חיסונית חזקה ב-2,268 משתתפי הניסוי בגילי 11-5 - הזהה לזו שהתעוררה בקרב בני 25-16. כמו כן, גם רמת הבטיחות מהחיסון דמתה לזו של קבוצת הגילים המבוגרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully