וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד ל-FDA: האיחוד האירופי אישר חיסון שלישי נגד קורונה של פייזר מגיל 18

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 18:17

זאת, חרף החלטת מינהל המזון והתרופות האמריקני, לפיה ניתן לחסן במנה השלישית של חברת פייזר רק מגיל 65 או מגיל 50 בקבוצות סיכון. בכמה מדינות באירופה כבר נותנים את מנת הבוסטר. בתוך כך, פייזר הודיעה כי תבקש מה-FDA אישור חירום לחיסון ילדים בני 11-5

סוכנות התרופות האירופית אישרה היום (שני) את מתן המנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר מגיל 18 ומעלה. זאת, בניגוד להחלטת מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), לפיה ניתן לחסן במנה השלישית של חברת פייזר, רק מגיל 65 ומעלה וקבוצות סיכון מעל גיל 50.

בסוף החודש שעבר, חברת התרופות פייזר הודיעה כי בשבועות הקרובים תבקש ממינהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) אישור חירום לחיסון ילדים בני 11-5 נגד נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהחברה תחילה הגישה לרגולטורים בארצות הברית את נתוני הניסוי שלהם מחיסון ילדים בטווח גילאים זה.

בנוסף לכך, ה-FDA אישר את המלצת מומחיו, לפיה המנה השלישית, "הבוסטר" נגד נגיף הקורונה, תינתן בשלב זה רק לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון, כגון אנשים עם מחלות קשות ואנשים בעבודות שמציבות אותם בסיכון גבוה להידבקות בנגיף.

איש צוות רפואי מכין מנת חיסון נגד קורונה של חברת פייזר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק, ארה"ב, 22 ביולי 2021. AP
"אין לשלול את האפשרות שישראל תחסן בפעם הרביעית חצי שנה לאחר החיסון השלישי"/AP

בתוך כך, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בדיון בוועדת החוקה כי אין לשלול את האפשרות שישראל תחסן בפעם הרביעית חצי שנה לאחר החיסון השלישי. "אנחנו נעשה בדיוק את מה שעשינו כעת, וזה יקרה רק אם נגיע למצב של תחלואה קשה ותמותה בדיוק כמו שראינו בתחילת הגל הרביעי", אמרה.

בנוסף לכך, משרד הבריאות עדכן כי 2,653 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה מתוך 94,787 שנבדקו. מקדם ההדבקה עלה מעט, אך אחוז החיוביים ירד והוא עומד כעת על 2.83%. מגמת הירידה נמשכת גם בחולים הקשים, שמספרם עומד כעת על 564.

עם זאת, 44 חולים בנגיף מתו ב-24 השעת האחרונות, ומניין המתים מפרוץ המגפה בישראל עלה ל-7,827.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully