וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבועות הקרובים: פייזר תגיש בקשה רשמית ל-FDA לחסן בני 11-5 נגד קורונה

28.9.2021 / 14:43

ענקית התרופות הגישה היום את נתוני הניסוי שערכו בחיסון ילדים בטווח גילאים זה, לאחר שעלה כי הוא מעורר תגובה חיסונים חזקה ב-2,268 המשתתפים. לפי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, הדבקות בווירוס בקרב ילדים התגברו משמעותית ואף הגיעו לשיאן בתחילת ספטמבר

בווידאו: ג'ו ביידן מתחסן חיסון שלישי/צילום: רויטרס

חברת התרופות פייזר הודיעה היום (שלישי) כי בשבועות הקרובים תבקש ממינהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) אישור חירום לחיסון ילדים בני 11-5 נגד נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהחברה תחילה הגישה היום לרגולטורים בארצות הברית את נתוני הניסוי שלהם מחיסון ילדים בטווח גילאים זה.

מפייזר נמסר ב-20 בספטמבר כי שתי מנות החיסון, שכבר מאושר לאוכלוסייה הכללית מעל גיל 12, עוררו תגובה חיסונית חזקה ב-2,268 משתתפי הניסוי בגילי 11-5 - הזהה לזו שהתעוררה בקרב בני 25-16. כמו כן, גם רמת הבטיחות מהחיסון דמתה לזו של קבוצת הגילים המבוגרים יותר.

ברקע הליך האישור של פייזר, מספרי ההדבקות בקורונה בקרב ילדים עלו משמעותית, ואף הגיעו לשיאן בתחילת ספטמבר - כך עולה ממידע של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים.

איש צוות רפואי מכין מנת חיסון נגד קורונה של חברת פייזר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק, ארה"ב, 22 ביולי 2021. AP
יגישו בקשה רשמית בשבועות הקרובים. חיסון של פייזר/AP

החיסון של פייזר אושר עבור בני נוער בגילי 15-12 כחודש לאחר שהחברה הגישה בקשה. אם זמן דומה יקח לבקשה החדשה - ילדים צעירים יותר יוכלו להתחיל לקבל את המנה הראשונה של החיסון בסוף אוקטובר.

אישור מהיר יוכל לסייע לגל פוטנציאלי נוסף של מקרי הדבקה במהלך הסתיו, כשהלימודים בבתי הספר האמריקניים כבר נפתחו. על אף שילדים לרוב לא מפתחים מחלה קשה בעקבות הדבקה בקורונה - הם מפיצים את הווירוס לאחרים, כולל לאוכלוסיות בסיכון גבוה.

פייזר בוחנים במקביל גם חיסון ילדים בני 5-2, וכן תינוקות בני שישה חודשים עד שנתיים. המידע ממחקר זה צפוי להגיע ברבעון האחרון של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully