וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה שוקלת: סירוב להיבדק לקורונה יהפוך לעבירה פלילית

לפי תזכיר חוק שהפיץ משרד הבריאות והגיע לוואלה!, כניסה למקומות מסוימים ללא בדיקה תהיה עבירה שתגרור קנס. בכך, הממשלה מתכננת לשמור את האפשרות לדמות תו ירוק גם לאחר הסרתו. בהצעה נכתב שהאפשרות נשקלת "כדי לתת מענה למצב של חשש להתפרצות זן מסוכן של נגיף הקורונה"

בווידאו: ישיבת ממשלה, 24 באוקטובר 2021/פול רשמי, אלכס גמבורג

הממשלה שוקלת לקדם חקיקה שתאפשר לחייב ביצוע בדיקות קורונה, לפיה אם אדם לא יבצע את הבדיקה כנדרש תיקבע לו עבירה פלילית שתאכף במתן קנס - כך עולה מתוך תזכיר חוק ממשלתי שהפיץ הערב (שני) משרד הבריאות ותוכנו הגיע לוואלה!. מדובר בהצעה חריגה מאוד, בה נכתב כי "נשקלת האפשרות" לקדם את החקיקה כדי "לתת מענה למצב של חשש להתפרצות זן מסוכן של נגיף הקורונה, למשל זן שמועילות החיסונים לגביו פחותה, או זן אלים של הנגיף אשר גורם לתחלואה קשה יותר".

משרד הבריאות רוצה לאפשר חובת בדיקה במקומות מסוימים, גם כאלו שלא יחוייבו בתו ירוק או תו סגול, וכך לשמור לעצמה את הזכות לחובת בדיקה במקומות מסוימים. כיום כשאדם נכנס ללא תו ירוק למקום המחויב בתו זו לא עבירה פלילית - ואי אפשר לקנוס אותו על כך.

בדיקות קורונה לילדים בבי"ח תל השומר, 6 בספטמבר 21. מרים אלסטר, פלאש 90
בדיקות קורונה לילדים בבית החולים תל השומר/פלאש 90, מרים אלסטר

אמש בחלק הסגור בישיבת הממשלה השבועית, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי הוא "לא רואה באופק ביטול של התו הירוק מכיוון שזה שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה".

בפתח הישיבה, ראש הממשלה עוד דיבר על הירידה בנתוני המאומתים לנגיף, ובישר על הצעדים שהממשלה נוקטת בכדי להתכונן לגלי הבאים של הקורונה. בנט טען כי לצד ההצלחה בהתמודדות עם הגל הנוכחי של הנגיף, הממשלה תתכונן גם לעתיד על ידי יצירת "רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא 'קופסא', במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים".

"אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא", אמר והוסיף, "ירדנו מרף ה-300 חולים קשים. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם 'Winter is coming' והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה. אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully