וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי ה-FDA: היתרונות בחיסון בני 11-5 נגד קורונה עולים על הסיכונים

מומחי מינהל המזון והתרופות האמריקני אמרו שהיתרונות במתן חיסונים של פייזר לבני קבוצת הגילים הזו עולה על הסיכון מתופעות הלוואי. בפייזר הודיעו שהחיסון הציג יעילות של 90.7% במניעת מחלה בקרב בני 11-5. הדוח פורסם לקראת הדיון בנושא אישור החיסון שיערך בשבוע הבא

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

מומחי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אמרו הלילה (שבת) כי היתרונות במתן חיסונים נגד קורונה מתוצרת חברת פייזר לבני 11-5 עולים על הסיכון מתופעות הלוואי של החיסון. הדוח של ה-FDA פורסם לקראת הדיון באישור החיסון לקבוצת גילים זו, שיערך ביום שלישי הקרוב.

כמה שעות לפני הודעת ה-FDA, הודיעו בפייזר שבמחקר שערכו בקרב קבוצת הגיל הזאת נמצא שהחיסון הציג יעילות של 90.7% במניעת מחלה. אם יאושר בדיון מתן החיסון של פייזר לילדים בני 11-5, הם יקבלו שני חיסונים במינון מופחת פי שלושה מזה שניתן למתחסנים מעל גיל 12. אם אכן יינתן האישור בדיון על ידי הרגולטורים, ייתכן שהרשויות בארצות הברית יחלו לחסן את בני קבוצת הגילים הזו כבר בתחילת נובמבר.

חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021. רויטרס
חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021/רויטרס

במחקר שערכו פייזר השתתפו 2,268 ילדים, כשחלק מהם קיבלו שתי מנות חיסון במינון של 10 מיקרוגרם, שליש מהמינון שמקבלים מבוגרים ובני נוער, והיתר קיבלו מנות פלסבו. 16 ילדים שהשתתפו במחקר נדבקו בקורונה, לעומת שלושה בלבד שנדבקו לאחר שהתחסנו בחיסון של פייזר.

החיסונים של פייזר ומודרנה קושרו לעיתים לכך בלקות של גברים צעירים בדלקת שריר הלב. עם זאת, לפי מומחי ה-FDA, בהנחה שמספר המקרים של דלקת שריר הלב בקרב בני 11-5 יהיה דומה למספר המקרים בקרב בני 15-12, שכבר מתחסנים נגד הנגיף, אז עולה שמספר האשפוזים הקשורים בקורונה שימנעו יהיה גבוה יותר ממספר האשפוזים כתוצאה מהתפתחות של דלקת שריר הלב בשל החיסון. כך, לפי המומחים, עולה ברוב התרחישים האפשריים.

בחודש שעבר גורמי רפואה בכירים בארצות הברית אמרו כי הרגולטורים צפויים לקבל החלטה לגבי יעילות החיסון כשלושה שבועות מרגע הגשת הבקשה. בארצות הברית, זינקו מקרי התחלואה בקורונה בחודשים האחרונים, ובילדים מתחת לגיל 12 בפרט, מאז התפשט זן הדלתא המדבק יותר. אולם, אין אינדיקציה כי זן הדלתא מסוכן יותר לילדים מאשר נגיף הקורונה המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully