וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשתות החברתיות במגזר הבדואי קוראים להחרים את מרכז "ביג" בבאר שבע

23.10.2021 / 8:32

בהודעות שמועברות בקבוצות במגזר הבדואי מוצגת כרזה לפיה מתבקשים תושבי האזור שלא לרכוש במרכז הקניות, ולקנות רק ביישובים בדואים. לדברי ראש פורום רהט, הצעד מגיע בעקבות "הקמפיינים" שמתנהלים נגדם: "אני מקווה שראש עיריית ב"ש ישנה את עמדתו ויחשוב על שיתופי פעולה"

בווידאו: ראשי המגזר הבדואי במסיבת עיתונאים בתגובה להפגנות על האלימות בנגב/מערכת וואלה!

הודעות שמועברות בקבוצות וואטסאפ שונות במגזר הבדואי מציגות כרזה שלפיה מתבקשים תושבי האזור שלא לרכוש במרכז הקניות "ביג" בבאר שבע, ולקנות רק ביישובים בדואים במקום. הצעד מגיע לאחר שבשבוע שעבר הביעו ראשי המגזר הבדואי מחאה על "קמפיינים שמובילים את ההסתה נגד הבדואים בנגב".

יושב ראש פורום רהט, בלאדי טאלאל סילמן אל קרנואי, מסר בתגובה להודעות החרם על מרכב הקניות: "אחרי מספר בקשות רב לראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' לחזור בו מההסתה נגד החברה הערבית הבדואית בדרום, רצינו להגיע להבנות משותפות ולבנות פורום משותף לבדואים וליהודים בנגב ולטפל בבעיות בצורה משותפת.

"אני מבין מדוע יש רצון של התושבים הבדואים לא לקנות ממקומות שיש בהם בעלי עסקים שמסיתים נגד המגזר הבדואי", הוסיף ראש פורום רהט. "אני חושב שאסור לקנות צריך להחרים את הקומץ שמסית. אני מקווה שראש עיריית באר שבע ישנה את עמדתו ויחשוב על שיתופי פעולה".

תמונה בהועברה בהודעות במגזר הבדואי להחרים את ביג בבאר שבע. 23 באוקטובר 2021. רויטרס
ההודעה הקוראת להחרים את מרכז הקניות "ביג" בבאר שבע/רויטרס

ראשי המגזר הבדואי קיימו בשבוע שעבר מסיבת עיתונאים משותפת, בה הם הביעו מחאה נגד קולות של ארגוני ימין שארגנו הפגנות נגד הפשיעה בדרום, כחלק מ"קמפיינים שמובילים את ההסתה נגד הבדואים בדרום". "הם מתנגדים לפיתוח היישובים הבדואים בנגב ועכשיו הם מתלוננים נגד הפשע", אמרה הודא אבו עביד, פעילה חברתית במגזר הבדואי. "אנחנו נגד הפשע אבל בעד ההתפתחות. הפשע הוא תוצאה של הזנחה רבת שנים".

מהוועד להצלת הנגב נמסר: "אנחנו מצרים על כך שגורמים קיצוניים בחברה הבדואית עסוקים בחרמות במקום לגנות ולהוקיע את מי שמפר את שלוות החיים של כל תושבי הנגב, בדואים ויהודים. הגיע העת שהחברה הבדואית צצא בקול גינוי ולא בקול חרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully