וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הנגב שלנו, זו המדינה שלנו: הממשלה צריכה לפעול מיידית להחזרת המשילות

רוביק דנילוביץ'

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 18:58

אחרי שנים בהן המדינה הזניחה את הטיפול בבעיית הפשיעה בדרום, היא איבדה את ההרתעה ונמצאת בדרך לאנרכיה. עם זאת, בעבודה משותפת ונחושה של הממשלה והרשויות המקומיות, הכנסת שב"כ למשימה, הגדלת התקנים במשטרה וגיוס מערכת המשפט והחמרת הענישה - ניתן לבנות מציאות חדשה

בווידאו: ראשי רשויות בדרום בפגישה על מצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

המדינה הזניחה לאורך השנים את הטיפול בבעיית הפשיעה בנגב ואפשרה את חוסר המשילות. הרוב המכריע של תושבי הנגב, יהודים ולא יהודים, רוצים לחיות כאן בנגב ביחד, בשקט ובביטחון. אבל קבוצה של אנשים, שגדלה עם השנים בעקבות אוזלת היד והיעדר הטיפול של המדינה, קוראת תיגר על השאיפה והרצון של שלנו. מדינה ריבונית שמאבדת את ההרתעה ואת המשילות מובילה לאנרכיה.

על אף הכוונות הטובות של התושבים שלנו, שרוצים להתנדב ולסייע - אין תחליף למשטרה חזקה. לאורך שנים המשטרה לא קיבלה את התקנים שהיא צריכה, ולא גייסה אנשים חדשים כפי שהיא צריכה. אחריות חלה גם על הפרקליטות ובתי המשפט. אין הרתעה, אין ענישה חזקה.

זעקת הנגב
בהמשך לאירועי האלימות האחרונים הנגב,  בהם אירוע הפריצה ותקיפת הילדה בישוב בנגב - מאות תושבים, יהודים ובדואים, השתתפו הבוקר (ו) בהפגנה על הפקרות הנגב ובדרישה להחזיר את הביטחון האישי, 19 בפברואר 2021. שי מכלוף
הרוב המכריע של תושבי הנגב, יהודים ולא יהודים, רוצים לחיות ביחד, בשקט ובביטחון/שי מכלוף

הדרישה מהמדינה ומהממשלה ברורה: לפעול במיידית להחזרת המשילות בנגב, לפעול בנחישות למיגור הפשיעה ולשמור על סדר ציבורי. הממשלה צריכה להכניס את שב"כ למשימה, ולחזק משמעותית את המשטרה. יש להוסיף את אלפי התקנים החסרים, לגייס שוטרים חדשים, להקים תחנות ועמדות משטרה בכל היישובים בנגב, לתקצב אמצעים דיגיטליים וחדשניים למלחמה בפשיעה. המשטרה יודעת לעבוד. היא צריכה שייתנו לה את הכלים והאמצעים לביצוע המשימה.

גם מערכת המשפט חייבת להתגייס למשימה זו. המדינה צריכה לחוקק עונשי מינימום שייתנו לפרקליטות ולבתי המשפט את הכלים להחמרת הענישה.

המדינה פחדה עד היום לעסוק בהסדרה של ההתיישבות הבדואית בנגב. חובה לפעול גם במישור הזה.
הגיע הזמן לקבל החלטות ולפעול בשטה: משילות, מיגור הפשיעה והסדרה. לא נרפה מהממשלה עד שנחזיר את הביטחון לתושבי הנגב!

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. מרים אלסטר, פלאש 90
פועלים בכלים שיש ברשותנו ובסמכות שיש לנו להגברת הביטחון האישי. דנילוביץ'/פלאש 90, מרים אלסטר

גם אנחנו כרשות מקומית פועלים בכלים שיש ברשותנו ובסמכות שיש לנו להגברת הביטחון האישי: השיטור העירוני ואגפי הפיקוח, הביטחון והחירום שותפים לתגבור ופריסת הנוכחות בשטח. אנחנו מוסיפים עוד מצלמות ברחבי העיר ופועלים לגיוס מתנדבים לפרויקט "משמר השכונה". מתנדבים יחד עם שוטרי השיטור העירוני מקיימים סיורים בשכונות להגברת תחושת הביטחון.

התפתחותה של העיר באר שבע מחייב את הרחבת והגדלת המענה הביטחוני והמשטרתי. אנו מובילים יחד עם המשטרה בימים אלה פריסה מחודשת של תחנות משנה חדשות ועמדות משטרה ברחבי העיר.
הממשלה, הרשויות המקומיות, המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט, כולנו צריכים לשתף פעולה ולפעול מהר ובנחישות. פעולות ומעשים נחושים שיובילו למציאות חדשה.

זה הנגב שלנו, זו המדינה שלנו.

רוביק דנילוביץ' הוא ראש עיריית באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully