וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גל הרציחות בעיר: מאות הפגינו באום אל-פחם

23.10.2021 / 2:07

"פחדנים על הפושעים - חזקים על מפגינים", כך קראו אתמול מאות המפגינים אל עבר המשטרה במחאה עקב גל הרציחות המתחולל בעיר, עם שלושה מקרי רצח בשלושת השבועות האחרונים ושמונה מתחילת השנה. ח"כ לשעבר יוסף ג'בארין: "הדם ממשיך להישפך, אין אכיפה. אי אפשר לשתוק עוד"

הפגנה באום אל-פחם. 22 באוקטובר 2021/יואב איתיאל

מאות הפגינו אמש (שישי) באום אל-פחם מול תחנת המשטרה על רקע שלושת מקרי הרצח שהתרחשו בעיר בשלושת השבועות האחרונים, ושמונת המקרים שהתרחשו בה עד כה בשנה האחרונה. בתום תפילת יום שישי ברחבת העירייה עלו רבים מתושבי בעיר לכיוון תחנת המשטרה והפגינו נגד האלימות שבעיר. המפגינים הניפו דגלי פלסטין, קראו קריאות לאומניות קצובות, שרו את ההמנון הפלסטיני ודרשו את פיטוריו של מפקד התחנה. המפגינים גם צעקו בעברית לעבר המשטרה: "פחדנים על הפושעים - חזקים על מפגינים".

השוטרים הקדימו את ההפגנות והציבו מחסומים כחמישים מטרים לפני התחנה וניצבו בתווך בינה לבין המפגינים, כשבראשם מפקד מרחב מנשה, ניצב משנה איתן מנשה. לקראת סיום ההפגנה הושלכה אבן לכיוון השוטרים. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. פרשי משטרה, מכתזית וכוח מג"ב מצוייד ברימוני גז ואמצעים נוספים לפיזור הפגנות ניצבו בכוננות בכניסה לעיר, כדי להרתיע מפני ניסיון לגלוש לכביש הבינעירוני ולחסום אותו. ההפגנה התפזה מעליה מבלי שהיה צורך בהתערבותם.

עוד בוואלה!

"כמעט כל העסקים סגורים": שביתה כללית באום אל-פחם בעקבות גל הרציחות בעיר

לכתבה המלאה
הפגנה באום אל פחם, 22 באוקטובר 2021. ., מערכת וואלה!
מאות מפגינים עקב מקרי ברצח באום אל-פחם/מערכת וואלה!, .

אתמול בבוקר ביקר השר לביטחון הפנים עמר בר לב בעיר. בעת ביקורו, ציין ראש העיר ד"ר סמיר מחאמיד בפני השר כי על פי הנחיית מועצת העירייה, מעתה העיר תשבות אחרי כל אירוע רצח שיתרחש בה. כמו כן, התייחס ראש העיר גם לעבודתן של הוועדות העממיות בישובים, ולתפקידן החשוב ביישוב סכסוכים, אל מול חוסר האמון של הציבור במשטרה כתוצאה ממיעוט פענוחים. בר לב מצדו, ציין אודות המתרחש בעיר את "מחויבותו לעבודה ולא רק הצהרות ואמרות" והוסיף וכי בקרוב תושק תוכנית פעולה משטרתית לאום אל-פחם, הכוללת מספר נקודות מתוכנית הפעולה של העירייה. ניצב ג'מאל חכרוש, העומד בראש האגף החדש לסיכול פשיעה בחברה הערבית, שיבח בישיבה את שיתוף הפעולה עם עיריית אום אל-פחם והבטיח כי יציג עד ליום שלישי הקרוב דו"ח ראשוני בעקבות שלושת מקרי הרצח האחרונים שאירעו בעיר.

הפגנה באום אל פחם, 22 באוקטובר 2021. ., מערכת וואלה!
תפילת יום השישי ליד העיריה באום אל פחם/מערכת וואלה!, .

"אני כבר לא מאמין בהבטחות", אמר היום ח"כ לשעבר ד"ר יוסף ג'בארין תושב העיר שהשתתף בהפגנה, "הייתי בכנסת שש שנים. מאז שנכנסתי מדברים על תוכניות ותוצאות ומדברים על שינוי. אני חייב לומר שהכול היה פטפטת. בפועל מספר הנרצחים רק הולך וגובר. בפועל הדם רק ממשיך להישפך. ארגוני הפשיעה ממשיכים לעשות כאוות נפשם מבלי אכיפה של רשויות החוק. התוצאה היא מאד קשה אי אפשר לשתוק עוד". ג'בארין הוסיף כי "אי אפשר שלא להרגיש את הכעס בין הצעירים ותושבי אום אל-פחם, ובכלל בחברה הערבית". עוד אמר הח"כ לשעבר כי "הכול הבטחות על הנייר. הצעירים כועסים. אין ביטחון אישי. המשפחות מפחדות לשלוח את הילדים החוצה בלילות. זה מצב לא מתקבל על הדעת ולכן זה טבעי שהמאבק העממי הציבורי יתחדש. זה טבעי לראות מאות ואולי אלפי צעירים יוצאים לרחובות".

בערב שבת הודיע הועד העממי כי ההפגנה שהועיד לשבת מבוטלת. במקום זאת בכוונתו לאחד כוחות עם תנועת הצעירים חיראק ולקיים הפגנות משותפות בימי השישי הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully