וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח: בן 25 נורה למוות באום אל-פחם

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 8:59

חאמד חליל, תושב העיר, פונה תחילה באורח אנוש למרכז הרפואי העמק בעפולה, שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה מבצעת סריקות באזור ואוספת ממצאים מהזירה. חליל נורה ברחוב סמוך לביתו בשכונת חמדה בעיר כשיצא לעבודה. יו"ר הרשימה המשותפת עודה: "שבענו מהבטחות"

בווידאו: חשד לרצח: בן 44 נורה למוות בצפון/תמונות גולשים: עמאר אסאדי

גבר בן 25 תושב אום אל-פחם נורה למוות הבוקר (שלישי) בעיר. הצעיר פונה תחילה באורח אנוש למרכז הרפואי העמק בעפולה, שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה. שמו של ההרוג הוא חאמד חליל, אב לשניים וקורבן שלישי לאלימות בחברה הערבית מאותה משפחה.

חליל נורה ברחוב סמוך לביתו בשכונת חמדה בעיר כשיצא לעבודה. לפי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, הצעיר הוא הנרצח ה-105 בחברה הערבית מאז תחילת השנה. בשנה שעברה כולה נרצחו 113 ערבים.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר על הרצח כי "עוד לא עיכלנו את הזוועה של 100 קורבנות בעשרה חודשים, וכבר קורבן נוסף. משפחה קרועה נוספת ועוד שני ילדים יתומים. רצח רודף רצח, מספר הקורבנות שובר שיאים וגם מספר הבטחות הממשלה. שבענו מהבטחות, דורשים תוצאות".

זירת רצח של בן 25 באום אל-פחם 19 באוקטובר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

רצח נוסף בחברה הערבית אירע אתמול כשסלים אחמד חסארמה, בן 44, תושב המועצה המקומית בענה שבגליל, נורה למוות מרכב חולף במועצה. צוות טיפול נמרץ הגיע למקום ומצא אותו במצב אנוש ובהמשך קבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

בהמשך היום צפוי להיערך כנס מיוחד בנושא ההתמודדות עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית באוניברסיטת תל אביב, אותו עורך המכון למחקרי בטחון לאומי. בכנס ישתתפו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר רע"ם מנסור עבאס.

בחודש אוגוסט במעמד הפתיחה של אגף מיוחד לסיכול פשיעה בחברה הערבית, אמר מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי: "בשורה גדולה לכל אזרחי ישראל, אך בפרט לאזרחי ישראל הערבים, שבשנים האחרונות הפכו לבני ערובה בידיהם של עבריינים שהופכים את חייהם של אזרחים רבים לחיים מלאי דאגה וחשש". על פי ההכרזות שם האגף היה אמור לטפל ספציפית בסכסוכים בחברה הערבית. אבל מאז ההכרזות האלה של המשטרה, נרצחו עוד 32 ערבים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully