וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית: נקבע מותו של תושב אום אל-פחם שנורה בסופ"ש

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 10:32

עורך הדין גאנם ג'בארין בן ה-46 נורה ונפצע קשה כשיצא מתפילה במסגד בעיר והועבר למרכז הרפואי העמק בעפולה, שם נקבע הלילה מותו. המשטרה, שלא דיווחה על האירוע כשהתרחש, חוקרת את הרקע והנסיבות

בווידאו: רצח בעוספיה: גבר בן 41 נורה למוות/קרדיט: ראיק עזאם

הצוות הרפואי במרכז הרפואי העמק בעפולה קבע היום (שני) את מותו של עורך הדין גאנם ג'בארין, תושב אום אל-פחם בן 46, שנורה בסוף השבוע כשיצא מתפילה במסגד בעיר.

המשטרה, שלא דיווחה על האירוע כשהתרחש, הודיעה היום שפתחה בחקירת האירוע, וכי הרקע והנסיבות בבדיקה. על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, ג'בארין הוא הקורבן ה-102 בחברה הערבית מאז תחילת השנה. לשם השוואה, בשנה שעברה כולה נרצחו 113 בני אדם מאירועי אלימות בחברה הערבית.

עורך הדין גאנם ג׳בארין, נרצח באום אל-פאחם, 8 באוקטובר 2021. באדיבות המשפחה
עורך הדין גאנם ג'בארין, נורה למוות באום אל-פחם/באדיבות המשפחה

ביום שבת צעיר בן 28 נורה למוות בכפר עילוט שבגליל התחתון, חודשיים לאחר חתונתו. מחקירה ראשונית עלה כי סלטי עמד באחד הבתים במרכז הכפר ונפגע מקליע שנורה במהלך סכסוך בין שתי משפחות. "יקלל אללה את מי שהרג נפש חפה מפשע", זעם אחיה של אשתו בפוסט בפייסבוק. הצעיר סיים לימודי הנדסה אזרחית בירדן, ולאחר מכן התחיל לעבוד בחברה משפחתית.

לפני חודשיים, במעמד הפתיחה של אגף מיוחד לסיכול פשיעה בחברה הערבית, הבטיח מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי שמדובר ב"מעמד היסטורי שיש בו בשורה גדולה לכל אזרחי ישראל, אך בפרט לאזרחי ישראל הערבים, שבשנים האחרונות הפכו לבני ערובה בידיהם של עבריינים שהופכים את חייהם של אזרחים רבים לחיים מלאי דאגה וחשש". מאז ההכרזות הבומבסטיות של המשטרה, נרצחו ונהרגו כבר 29 בני אדם באירועי אלימות כאלה בחברה הערבית.

בשנת 2021 נרצחו 102 בני אדם מהחברה הערבית, מתוכם פוענחו רק 22 מקרים. חודש ספטמבר היה המדמם ביותר עם 17 מקרי רצח, ובחודש אוקטובר נרשמו עד כה ארבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully