וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמעט כל העסקים סגורים": שביתה כללית באום אל-פחם בעקבות גל הרציחות בעיר

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 20:54

לאחר ש-3 צעירים נרצחו בתוך כשבוע, הכריזו בעירייה על השבתה מקיפה של מוסדות ציבוריים, חנויות ובתי ספר. במגזר הפרטי הצטרפו, וכ-80% מהעסקים לא נפתחו לקהל. ראש העיר קטע את ביקורו בארה"ב ושב ארצה. יו"ר הוועד העממי: "כמעט הכול סגור, חיים זה נושא שנוגע לכולם"

בווידאו: תיעוד החיסול באום אל-פחם - הקורבן ניסה להמלט ונורה למוות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שביתה כללית הונהגה היום (חמישי) באום אל פאחם, בעקבות שלושת מקרי הרצח שפקדו את העיר בשבוע האחרון. בעירייה הכריזו על השביתה המקיפה שכוללת חנויות, מוסדות ציבוריים ופרטיים ובתי ספר, למעט חינוך פרטי, וקראו לתושבים לעמוד בשביתה. ההערכה היא שההיענות לשביתה היא גבוהה גם במגזר הפרטי ושכ-80% מהעסקים מפגינים סולידריות וסגרו את שעריהם הבוקר.

יו"ר הועד העממי של אום אל פחם, מחמוד אדיב, סבור ששיעורם גבוה אף יותר. "אני נמצא בסיבוב בעיר כעת והאמת היא שאנחנו מופתעים מאחוז העסקים השובתים, כמעט הכל סגור", אמר אדיב. "זה מוכיח שכשהנושא נוגע במשהו שמשפיע על כל האנשים, וחיים של בני אדם זה נושא שנוגע לכולם, אז כולם גם מצטרפים לשביתה".

מחר ומחרתיים צפויים בעיר אירועי מחאה כנגד האלימות הרצחנית וכנגד אזלת ידה של המשטרה במניעת הרציחות ופיענוחן. ראש העיר סמיר מחאמיד קטע את ביקורו בארצות הברית, שם שהה במסגרת משלחת ראשי רשויות מקומיות, ושב אמש לישראל בשל המצב. ישיבת חירום של מועצת העיר החליטה אתמול על שורת צעדים בנוסף להשתתפות בעצרת והשביתה היום. מתחילת השנה אירעו שמונה מקרי רצח בעיר. האימאמים נקראו להטיף ביום שישי לשפת הדיאלוג, הדיון, הסליחה, הסליחה והסובלנות בקרב הציבור.

שביתה כללית באום אל-פחם לאחר מקרי הרצח והאלימות, 21 באוקטובר 2021. ללא, תמונות גולשים
עסקים סגורים באום אל-פחם, היום/תמונות גולשים, ללא

אתמול נורה למוות בעיר עמרו ג'בארין, בן 26. הצעיר נורה כששהה ברכב יחד עם צעיר נוסף, בן 24. לפי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, ג'בארין הוא הקורבן ה-106 בחברה הערבית מאז תחילת השנה.

"הטיפול של המשטרה לא רציני. לא סיכול ולא פענוח", טען תושב העיר, שגם לעבר ביתו נורו השנה יריות. "הפכו את זה לשגרה. השוטרים באים, עובדים, הולכים. ברחוב הכל נשאר אותו דבר. אולי צריך ממשל צבאי, את זה עוד לא ניסו. כשזה ממשיך ככה ועבריינים במגזר היהודי רואים שאפשר לרצוח ולא נתפסים, זה עניין של זמן עד שיזלוג גם לשם, ואז יהיה תוהו ובוהו בכל המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully