וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יציל חיים של אלפים מדי שנה": הצעת חוק חדשה תקנה גישה מהירה לחתימה על כרטיס אדי

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 12:33

ההצעה תעלה בוועדת השרים לענייני חקיקה, ומטרתה להנגיש את החתימה על הכרטיס שמיועד לאנשים שמוכנים לתרום את איבריהם לאחר מותם. זאת, באמצעות מילוי טפסים מקוונים. "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מבורכת במספר ההשתלות", אמרה מגישת הצעת החוק, ח"כ מירב בן ארי

יו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי (יש עתיד) תעלה ביום ראשון הקרוב את הצעת חוק השתלת איברים בוועדת השרים לענייני חקיקה.

החוק ינגיש את החתימה על כרטיס אדי שמיועד לאנשים שמוכנים לתרום את איבריהם לאחר מותם ובכך להציל חיים של חולים הממתינים לתרומות איברים. החוק יקנה גישה מהירה ופשוטה במילוי טפסים מקוונים לכל מי שמעוניין להצטרף לכרטיס אדי.

"כמיליון איש כבר חתומים כיום על כרטיס אדי ולמעלה מחצי ממושתלי האיברים זכו לעדיפות בתור להשתלה, כ-65% מהמשפחות מוכנות לתרום איברים בזמן שפונים אליהן, לכן חשוב כל כך להעלות את המודעות לכרטיס ולאפשר הצטרפות נוחה ומהירה", נכתב בהודעה של הצעת החוק.

דבורה שרר. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה!
דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות ויוזמת הצעת החוק/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמת

מגישת הצעת החוק, מירב בן ארי אמרה כי "בחרתי לחתום על כרטיס אדי כבר ב-2007, להציל חיים זאת זכות גדולה והיא מבטאת את הסולידריות המיוחדת של החברה הישראלית. רוב הציבור תומך בתרומת איברים ובשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מבורכת במספר ההשתלות. הצעת החוק תאפשר להצטרף לכרטיס אדי בצורה נוחה ומהירה ובכך להציל חיים של אלפי אנשים מדי שנה".

עוד בוואלה!

במותה הצילה חיים: איבריה של הצוערת שמתה בקורס הקצינים הושתלו בחמישה חולים

לכתבה המלאה
חה"כ מירב בן ארי. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה!
ח"כ בן ארי/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמת

דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות ויוזמת הצעת החוק: "כתוצאה מפעילות במהלך שנים רבות של המרכז הלאומי להשתלות, הציבור הרחב מודע לחשיבות נושא תרומת איברים והחתימה על כרטיס אדי. החוק יאפשר להעניק אפשרות פשוטה ומהירה לכל אחד, הממלא טופס רשמי מקוון כלשהו, לחתום על כרטיס אדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully