וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במותה הצילה חיים: איבריה של הצוערת שמתה בקורס הקצינים הושתלו בחמישה חולים

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 19:29

שילי ווסטלנד, שהתמוטטה בפתאומיות כתוצאה מאירוע רפואי שחוותה, הייתה חתומה על כרטיס אדי, ומשפחתה הסכימה לתרום חמישה מאיבריה לחמישה אנשים שונים. זאת, בהמשך לתרומת איבריו של מח"ט הנח"ל אסמן שהתמוטט ומת ותרם את שתי קרניות עיניו

צוערת בה"ד 1, שילי ווסטלנד, הייתה חתומה על כרטיס אדי ומשפחתה הסכימה לתרומת איבריה, כך נמסר היום (שני) מהמרכז הלאומי להשתלות. כבד הושתל באישה בת 68, לב בצעירה בת 20, שתי ריאות בצעיר בן 29 ושתי כליות הושתלו אחת בגבר בן 59 ואחת בגבר בן 48.

ווסטלנד, חיילת בת 21 מקיבוץ ניר עוז התמוטטה בשבוע שעבר באופן פתאומי כתוצאה מאירוע רפואי שחוותה במהלך קורס הקצינים. שלושה ימים לאחר מכן, נקבע מותה.

לדברי צוערים ששהו איתה בבה"ד 1, ווסטלנד התלוננה בעבר כי היא לא חשה בטוב, קיבלה "גימלים" במרפאה ושוחררה לביתה. ביום שבו חזרה מחופשת המחלה - היא התמוטטה ופונתה כשהיא מחוסרת הכרה לבית החולים. הצוערים מתחו ביקורת על היחס הרפואי שקיבלה, אך בצה"ל דחו כל טענה והבהירו כי ביום שחזרה מהחופשה לא פנתה לקבלת טיפול רפואי ולא התלוננה על כאבים. נסיבות מותה נחקרות.

סג"ם שילי ווסטלנד, צוערת שהתמוטטה ומתה במהלך קורס קצינים. 02 ביולי 2021. ., צילום מסך
חמישה מאיבריה נתרמו לחמישה אנשים שונים, ווסטלנד/צילום מסך, .

גם מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן, היה חתום על כרטיס אדי ומשפחתו הסכימה לתרומת איבריו. קרניות עיניו של המפקד שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי יושתלו בעיניהם של חולים הממתינים בתור להשתלת קרניות.

אסמן התמוטט והלך לעולמו שלושה ימים בלבד לאחר שקיבל לידיו את הפיקוד על חטיבת הנח"ל. הוא הוביל אימון גופני שגרתי בבסיס בית ליד, ולאחר מכן נכנס לחדר הכושר עם קצינת האימון הגופני. בזמן ההתארגנות, שכללה מנוחה, התמוטט המח"ט. הרופא החטיבתי ואמבולנס של מד"א ביצעו בו תוך דקות פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו.

מהמרכז הלאומי להשתלות מדווח על נתונים חצי שנתיים לשנת 2021. מאחר ושנת הקורונה הייתה חלשה יחסית, רואים כעת עלייה מרשימה בתוצאות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • בה"ד 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully