וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הטרגדיה: משפחתו של אל"מ שרון אסמן תרמה את קרניות עיניו

עודכן לאחרונה: 2.7.2021 / 8:40

אל"מ שרון אסמן, מח"ט הנח"ל שהתמוטט ומת במהלך אימון כושר קרבי ימים בודדים לאחר שקיבל את הפיקוד על החטיבה, היה חתום על כרטיס אדי ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו. שתי קרניות עיניו יושתלו בחולים הממתינים בתור

מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן, היה חתום על כרטיס אדי ומשפחתו הסכימה לתרומת איבריו, כך נמסר הבוקר (שישי) מהמרכז הארצי להשתלות. קרניות עיניו של המפקד שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי יושתלו בעיניהם של חולים הממתינים בתור להשתלת קרניות.

אסמן התמוטט הלך לעולמו שלושה ימים בלבד לאחר שקיבל לידיו את הפיקוד על חטיבת הנח"ל. הוא הוביל אימון גופני שגרתי בבסיס בית ליד, ולאחר מכן נכנס לחדר הכושר עם קצינת האימון הגופני. בזמן ההתארגנות, שכללה מנוחה, התמוטט המח"ט. הרופא החטיבתי ואמבולנס של מד"א ביצעו בו תוך דקות פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו.

אסמן מילא לאורך 25 שנות שירותו הצבאי מגוון רחב של תפקידים בצה"ל, מרביתם בחטיבת הנח"ל. בין תפקידיו הבולטים שירת כמפקד פלוגת הנ"ט בחטיבה, וכמג"ד שלחם ונפצע במהלך מבצע "צוק איתן". על אף פציעתו, סרב להתפנות לטיפול רפואי והמשיך לפקד על הגדוד.

בווידאו: שרון אסמן לאחר צוק איתן: שום דבר לא יעצור אותנו מלהגיע לכל משימה/צילום: דו"צ
אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
קרניות עיניו נתרמו. אל"מ שרון אסמן/דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד אתמול לאסמן, שהיה לדבריו "לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה, שהקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל. הוא נפצע ב'צוק איתן' ובאותו יום חזק לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר 'אם אין תראו וכן תעשו'. לבנו עם משפחת אסמן היקרה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי ספד אף הוא לקצין, ואמר כי "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים לטוב מאוד ומיד מסמנים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן - זכרונו לברכה".

לדברי הרמטכ"ל, "שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון. צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות ובשישה מימדים, וכדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully