וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי ספד למפקד הנח"ל: "צה"ל חייב קצינים כמו שרון"; בנט: "הקדיש את חייו לאזרחים"

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 21:00

הרמטכ"ל וראש הממשלה ביכו את מותו של אלוף-משנה שרון אסמן בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. "היה אוהב אדם וג'נטלמן", אמר עליו כוכבי. ארבעה חיילים התעלפו ברחבת המסדרים בשל עומס החום, שעות לאחר שאסמן מת במהלך אימון כושר בבסיס במרכז הארץ

בווידאו: כוכבי ובנט ספדו למפקד הנח"ל שרון אסמן/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (חמישי) למותו של מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן, ואמר כי הוא "הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל". את הדברים אמר בנט במהלך טקס סיום קורס קצינים קרביים שנערך בבה"ד 1 במצפה רמון, בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד זרוע היבשה האלוף יואל סטריק. ארבעה חיילים התעלפו במהלך הטקס ברחבת המסדרים בשל עומס החום.

בצה"ל פרסמו תיעוד מתוך דבריו של אסמן מערב מפקד בסימן מבצע "צוק איתן", שנערך בחודש מרץ האחרון בחטיבת הנח"ל: "אתה לא יכול לנצח קרבות בלי שיש יוזמה, ופה בא לידי ביטוי ברוב הרמות וברוב הזמן, שאנשים היה ברור להם מה הגבולות גזרה, מה המשימה, יצאו וכבשו עוד מבנים. דבקות במשימה, כי באמת באמת, גדוד ובטח צק"ג הוא אחת המסגרות הכי עוצמתיות שקיימות בצבא הגנה לישראל, ואין שום דבר שאנחנו צריכים מרמה ממונה ואין שום דבר שיודע לעצור אותנו מלהגיע לכל משימה".

בפתח דבריו בטקס, התייחס בנט למותו של אסמן: "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לנחם את משפחתו של שרון אסמן שהלך לעולמו הבוקר. היה לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה, הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל. הוא נפצע ב'צוק איתן' ובאותו יום חזק לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר 'אם אין תראו וכן תעשו'. לבנו עם משפחת אסמן היקרה".

בווידאו: שרון אסמן לאחר צוק איתן: שום דבר לא יעצור אותנו מלהגיע לכל משימה/צילום: דו"צ

בנט פנה לבוגרי קורס הקצינים, "אתם כאן יחד כי יש לנו מטרה משותפת, כאן על מגרש המסדרים הזה שורותינו אחידות, יעדינו ברור. את האחדות הזו אני מייחל לראות מפעמת בכל מדינת ישראל. את הראייה שמדגישה את המשותף על המפריד, את המאחד על פני המפלג".

ראש הממשלה התייחס גם לכך שבעוד שבועיים ימלאו 15 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, "ראיתי איך נראית מערכה כאשר המוכנות אליה לוקה בחסר, והיעדים לוטים בערפל. צה"ל נמצא היום במקום אחר לגמרי. לוחמינו נחושים יותר, מקצועיים יותר, מצוידים יותר. אם וכאשר נידרש להפעיל את עוצמתנו - נהיה גם קטלניים יותר. כשם שאיננו ששים אלי קרב, כך איננו ששים אלי תמרון. אך אם נחשוב כי יעדי המערכה מחייבים תמרון, לא נהסס לממשו. והוא יהיה מסיבי ונמרץ".

הרמטכ"ל כוכבי התייחס גם הוא בנאומו למותו של מפקד חטיבת הנח"ל: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים לטוב מאוד ומיד מסמנים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן - זכרונו לברכה. נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה".

לדברי הרמטכ"ל, "שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון. צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות ובשישה מימדים, וכדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר".

עוד בוואלה!

מפקד חטיבת הנח"ל החדש מת במהלך אימון כושר קרבי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים, מצפה רמון, 1 ביולי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אסמן "הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל". בנט בטקס במצפה רמון, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר נודע כי אסמן מת בשעות הבוקר, לאחר שהתמוטט במהלך אימון. אסמן יצא לריצה בבסיס יחד עם רופא החטיבה ומפקדים נוספים. לאחר שסיימו את הריצה נכנסו לחדר הכושר למנוחה לקראת אימון הרמת משקולות. בזמן המנוחה התמוטט אסמן, כשרופא החטיבה מבצע בו פעולות החייאה, אך בסופן נקבע מותו של הקצין. סיבות המוות טרם התבררו, אולם מהערכה ראשונית עולה כי לקה בליבו. מצה"ל נמסר כי נפתחה חקירת המשטרה הצבאית, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

אסמן בן ה-42 נכנס השבוע לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל במקומו של אל"ם ישראל שומר. בעקבות האירוע הטראגי הוחזר שומר לתפקיד המח"ט. בטקס החילופים נשא אסמן דברים ואמר: "בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה. רוח חטיבת הנח"ל עוצבה על ערכי צה"ל ומורשת הנופלים, לוחמי ומפקדי החטיבה ותהווה מצפן עבור החטיבה ליישם הלכה למעשה את שליחותנו ומשימתינו - להוות צבא הגנה לישראל".

אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל לפני שלושה ימים. אסמן/דובר צה"ל
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים, מצפה רמון, 1 ביולי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט וכוכבי בטקס, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אסמן הצהיר על כוונותיו בפיקוד החטיבה ואמר: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח"ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. חטיבת הנח"ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים. זאת, תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, אחריות ורעות".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים קרביים, מצפה רמון, 1 ביולי 2021. ניב אהרונסון, צילום מסך
"צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון". כוכבי בטקס במצפה רמון, היום/צילום מסך, ניב אהרונסון

אלוף-משנה אסמן התגייס לחטיבת הנח"ל בשנת 1997 ושירת בצה"ל 25 שנה, במהלכן שירת בתפקידי שדה, פיקוד והדרכה. מעט אחרי הגיוס יצא אסמן לקורס קצינים, ובשנת 2002 החל לפקד על פלוגת הנ"ט בגדוד הסיור בחטיבה. בשנת 2008 שימש כסגן מפקד גדוד גרניט. ב-2013 התמנה למפקד גדוד שחם -931. במהלך שירותו בתפקיד לקח חלק במבצעים "שובו אחים" ו"צוק איתן", שם הוא נפצע במהלך הלחימה, אך חזר בכל זאת לקרב ולפקד על חייליו. לאחר כמה תפקידי פיקוד נוספים, התמנה השבוע אסמן למפקד חטיבת הנח"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully