וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו מת בפתאומיות ואיבריו הצילו את חייו של פעוט בן 3: "תחושות של עצב ושמחה"

6.5.2021 / 13:50

אב לשלושה מהרצליה חש כאבי ראש עזים, והובהל לבית החולים בילינסון במצב אנוש. שלושת הניתוחים שעבר כשלו, והרופאים נאלצו לקבוע לו מוות מוחי. משפחתו כיבדה את בקשתו לתרום איברים, והם הושתלו בחמישה בני אדם. "אין לנו איך להודות למשפחת התורם על מה שעשו בשבילנו"

עידו גנור. באדיבות המשפחה
"כולו נתינה ועזרה". גנור/באדיבות המשפחה

עידו גנור, אב לשלושה בן 44 מהרצליה, הלך לעולמו בשבוע שעבר באופן פתאומי. גנור, שהיה בריא בדרך כלל, התעורר ביום שבת בבוקר וחש כאבים עזים בראשו. בתוך שעה וחצי הובהל לשולחן הניתוחים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש. במשך שעות ארוכות נלחמו המנתחים על חייו, אך שלושת הניתוחים שעבר כשלו. ארבעה ימים לאחר מכן הרופאים קבעו לו מוות מוחי.

גנור היה חתום על כרטיס אדי, אשתו והוריו כיבדו את רצונו לתרום את איבריו. "עידו נשמה גדולה ויקרה, שכולה טוב. כולו נתינה ועזרה", סיפרה אמו.

תרומות האיברים הצילה חמישה בני אדם: בבית החולים בילינסון הושתלה ריאה בגבר בן 71 וכליה בבן 64, באיכילוב הושתל כבד בגבר בן 73 ולבלב בגבר בן 46 ובשניידר הושתלה אונת כבד בפעוט בן שלוש וחצי.

הראל כוכבי בן ה-3.5 עם ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד במרכז שניידר. דוברות מרכז שניידר, אתר רשמי
הראל עם ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד במרכז שניידר/אתר רשמי, דוברות מרכז שניידר

הראל כוכבי, בן שלוש וחצי מאריאל, סבל מאז לידתו ממחלה במערכת חילוף החומרים ונזקק לתרומת כבד דחופה. לאחרונה, התבשרו הוריו על הגעת התרומה המיוחלת, ובגופו של הראל הושתלה אונת כבד שהעניקה לו את חייו במתנה.

"כבר בגיל שלושה ימים הראל עבר דיאליזה", סיפר אביו, עומר. "בשלוש השנים האחרונות היינו כבר 6-5 פעמים בטיפול נמרץ ולאחר מכן אשפוזים ארוכים, ועל תרופות קבועות שלוש פעמים ביום. כל וירוס קטן היה מסכן אותו, עברנו שלוש שנים קשות ומלחיצות".

האב סיפר כי בהתחלה רצו להשתיל בבנו את הכבד שלו, אך ההשתלה לא יצאה לפועל מאחר שנמצא לו כיב בקיבה. לדבריו, אז "חזרנו לראש הרשימה. לאחר מכן הראל חלה בקורונה ולכן הורידו אותנו מהרשימה. הטלפון שיש תור להשתלה היה עם הרבה רגשות מעורבים ביחד של עצב ושמחה. זה שינה את החיים של כל המשפחה".

"לא הצלחנו עדיין להגיע למשפחת התורם, אני יודע איזה אבל זה בשבילם. כואב לנו על הצער שהם חווים עכשיו, אך גם אני ארצה לתרום איברים ואחתום על כרטיס אדי", סיכם עומר.

עוד בוואלה!

ישראל תשבור היום שיא עולמי של אלף תרומות כליה בעשור. זה סיפורן של 3 מהן

לכתבה המלאה

גם מרואן שומאף, בן 64 מכפר ריחניה שבגליל, זכה לחיים חדשים בזכות גנות. שומאף סבל מאי-ספיקת כליות על רקע לא ידוע. מהה, אשתו, סיפרה על השמחה וההקלה שחוו. "התחושות הן מדהימות", תיארה. הכול פתאום הסתדר. הוצאנו מכתב תודה למשפחת התורם בזמן שהם בשבעה ואין לי איך להחזיר להם על מה שהם עשו בשבילנו".

מהה לא יכלה לתרום לבעלה כי תרמה בעצמה כליה לבנה. "אני והבן שלי לא יכולנו לעזור לתרום לבעלי ולכן חיכינו לתרומה הזאת מאוד. אני ממליצה לכולם לתרום איברים, זה חשוב ומציל חיים", מסרה.


לחתימה על כרטיס אדי לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully