וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל מהמוצב בחרמון הציל את טייס הקרב: "זה לא אני, זה הדם שלי"

עופר יערן אובחן כחולה בלוקמיה, והיה זקוק להשתלת מח עצם דחופה. "חשבתי שאני הולך למות, התחושות היו קשות", הוא מתאר. בקצה הארץ, נמצא החייל דוד בוגוסלבסקי מתאים לתרומה - והוא לא היסס לרגע. יערן החלים והשניים נפגשו. "בלעדיך לא הייתי פה היום"

תרומת מח עצם. אתר רשמי
"מבחינתי אתה חלק מהמשפחה", המפגש של עופר ודוד/אתר רשמי

עופר יערן שימש עד לא מזמן כטייס באל על. לפני כן עבד בהיי טק והיה טייס קרב בחיל האוויר, אולם את חייו הציל דווקא חייל ממוצב בחרמון. יערן אובחן לפני כשנה בלוקמיה, ונזקק להשתלת מח עצם. "במהלך אימונים שגרתיים של הכנה לטיסות, הרגשתי שאני חלש מאוד והלכתי לבדיקות", סיפר. "התשובה חזרה חד משמעית - מדובר בלוקמיה חריפה. הטיפול התרופתי שקיבלתי עזר קצת, אבל חשבתי שאני עומד למות, התחושות היו מאוד קשות".

התרופות שקיבל לא הצליחו לסייע כנדרש, וכך והוחלט על צורך מידי בהשתלת מח עצם. "לקח כחודש וחצי עד שנמצא לי תורם. בשבילי זה נראה כמו נצח, כל יום לקום מחדש ולהבין שאין מזור למחלה וככל שעוברים הימים, התקווה דועכת", אמר.

תרומת מח עצם. אתר רשמי
עד היום בוצעו כ-3,200 השתלות מח עצם שהצילו את חייהם של חולי לוקמיה. עופר ודוד בפגישתם/אתר רשמי

ואז, בקצה הארץ, התבשר החייל דוד בוגוסלבסקי כי הוא נמצא מתאים. "הייתי במשימה ופתאום צלצל הטלפון שלי", הוא נזכר. "הוא בכלל לא היה אמור להיות איתי, אבל כנראה שהגורל רצה אחרת. 'עזר מציון' עדכנו אותי שנמצאתי מתאים. מיד הסכמתי, זו בכלל לא הייתה שאלה".

בשבוע שעבר נפגשו השניים בפעם הראשונה. "היה חשוב לי לדעת שהכל עבר כמו שצריך", סיפר בוגוסלבסקי ליערן, שאמר כי "לא חשבתי על מפגש, הייתי עסוק בלהבריא, אבל מאוד סיקרן אותי לדעת מי האיש שהציל את חיי". אז המשיך ואמר, "האחיין שלי גם זכה להציל חיים, כשתרם לפי כארבע שנים מח עצם, כך שהכרתי את התהליך גם מהצד של התורם".

עוד בוואלה!

כדי להימנע מהוצאה להורג: מתכנן פיגועי 11 בספטמבר מוכן להפיל את סעודיה

לכתבה המלאה

"נוצר כאן חיבור אמיתי של קשר דם"

בוגוסלבסקי דחה את המחמאות וההערות, "זה לא אני, זה הדם שלי, עזר מציון והרופאים הצילו חייך", אמר במהלך המפגש. "בלעדיך לא הייתי פה היום ולא הייתי יכול לראות את הנכד שלי שאמור להיוולד בקרוב. מבחינתי אתה חלק מהמשפחה", השיב לו יערן.

לפי נתונים שנמסרו מעזר מציון, עד היום בוצעו כ-3,200 השתלות מח עצם שהצילו את חייהם של חולי לוקמיה. "בכל פעם אני נרגשת מחדש מהצניעות נטולת האגו של התורמים והחיבוק והכרת התודה האינסופית של המושתלים שקיבלו את חייהם בחזרה", אמרה מנהלת ומייסדת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, ד"ר ברכה זיסר. "נוצר כאן חיבור אמיתי של קשר דם בין שני אנשים שעד אותו רגע בכלל לא הכירו. חיבור שלא היה קורה לולא ההתגייסות המיידית חסרת התנאים של דוד, או כפי שעופר כינה אותו 'המלאך שלי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully