וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ אחרי נאום רה"מ באו"ם: המתקפה של בנט על מערכת הבריאות הייתה מיותרת

שר הבריאות גיבה את משרדו, לאחר שבנט ביקר את הדרג המקצועי בנאומו אמש בניו יורק ושוב בתדרוך העיתונאים מאוחר יותר. "עושים עבודה מדהימה", אמר בריאיון לכאן 11. עם זאת, הורוביץ הדגיש בדומה לבנט כי גם הוא מסתייג מהגבלות על התקהלויות: "לא מוכן לסגור את המדינה"

בווידאו: שר הבריאות הורוביץ מבהיר כי הוא מגבה את עובדי משרדו/צילום: יותם רונן

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (שלישי) כי הוא סבור שהביקורת שהפנה ראש הממשלה נפתלי בנט בנאומו באו"ם נגד הדרג המקצועי, וכן שוב בתדרוך העיתונאים מאוחר יותר, "היתה מיותרת ומצטער שזה נעשה". הורוביץ אמר את הדברים בריאיון לכאן 11, והוסיף כי "אנשי מערכת הבריאות עושים עבודה מדהימה ואני מגבה אותם ב-100%, משום שאני תומך במדע וברפואה. זה תמיד השיקול הראשון שלנו".

עם זאת, הורוביץ הדגיש כי בדומה לגישתו של בנט - גם הוא מסתייג מהגבלות נרחבות על התקהלויות, ואמר כי "לא נכון לסגור את המדינה ולהשבית ולשלוח מאות אלפים לאבטלה. לא מוכן לסגור את המדינה בכל פעם שיש בעיה בריאותית".

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הרופאים לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי, בנט באו"ם, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אמש בנט אמר על מומחי משרד הבריאות מול העצרת הכללית באו"ם כי "נקודת מבטם של הרופאים חשובה - אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי". בתדרוך העיתונאים שעקב את הנאום, בנט אף הוסיף ותקף: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. נקודת מבטם של הרופאים חשובה, אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי".

מעט לאחר מכן, הורוביץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו על דבריו החריפים של ראש הממשלה: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצויינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

כל זאת, לקראת כינוס קבינט הקורונה ביום ראשון, לאחר שלא התכנס מזה חודש, וברקע המחלוקת בין בכירי משרד הבריאות וראש הממשלה על הצורך בהטלת הגבלות נוספות על המשק לאור המשך שיעורי התחלואה הגבוהים.

ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"תומך במדע וברפואה", הורוביץ/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר, החליט בנט להמשיך עם מדיניות הקורונה הקיימת שלא מגבילה התקהלויות, בניגוד לדעת כל בכירי משרד הבריאות. זאת, בעקבות נתונים שהעלו בפניו חוקרים מהאוניברסיטה העברית, המראים מגמת ירידה של מקדמי ההדבקה, שלפי התחזית תשמור בימים הקרובים על הירידה בהדבקות, וכן תוביל לירידה בתחלואה הקשה החדשה.

לפני החלטת בנט להמשיך את המדיניות הקיימת, קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ להטיל מגבלות התקהלות של 300 איש בחללים סגורים. המומחים הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך עם זאת אין הגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועי תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כשעשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully