וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תקף את הדרג המקצועי; הורוביץ גיבה: "עושים עבודה מסורה"

בתדרוך לכתבים בניו יורק, אמר רה"מ כי הוא מעריך את אנשי משרד הבריאות, אך ביקר את המלצותיהם על הגבלת התקהלויות. מוקדם יותר, אמר בנאומו באו"ם כי: "נקודת מבטם של הרופאים חשובה, אך רק למנהיג המדינה יש נקודת תצפית טובה". שר הבריאות: "תפקיד המומחים - לבקר אותנו"

בווידאו: שר הבריאות הורוביץ מבהיר כי הוא מגבה את עובדי משרדו/צילום: יותם רונן

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שני) בתדרוך לכתבים בניו יורק כי הוא מעריך את אנשי משרד הבריאות, אך הם אינם רואים את התמונה המלאה בכל הנוגע להגבלות הקורונה שהם מבקשים להטיל על התקהלויות. זאת, לאחר שבנאומו באו"ם התייחס למומחי המשרד, ואמר כי "נקודת מבטם של הרופאים חשובה - אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי".

בתגובה לדבריו של בנט, שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב בטוויטר: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצויינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

כל זאת לקראת כינוס קבינט הקורונה ביום ראשון, לאחר שחודש לא התכנס, וברקע המחלוקת בין בכירי משרד הבריאות וראש הממשלה על הצורך בהטלת מגבלות נוספות על המשק לאור המשך שיעורי התחלואה הגבוהים.

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. רויטרס
"ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות", בנט בעצרת האו"ם, היום/רויטרס

"אומרים לעצור את כל האירועים מעל 300 איש - מה הקשר בין העובדה שבכפר ראמה יש המון חולים לבין לסגור הופעה של שלמה ארצי עם תו ירוק", אמר בנט. "כמה זה עולה? מישהו בדק? זה מגיע בלי בעיה למיליארדים של שקלים כי יש נזק היקפי. בלי סיבה. כששאלתי על זה את מומחי משרד הבריאות הם גמגמו".

עוד ציין בנט כי האחריות להשלכות של ההחלטות בנושא הקורונה היא עליו ולא על אנשי משרד הבריאות. "אני לא אעשה משהו סתם כדי לרצות את הפרשנים", הדגיש. "זה פופוליסטי. אני עושה מה שנכון. לא מה שמלחיצים אותנו. עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. אני לא מקבל את הגישה של 'Who cares' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי - אלא אנחנו".

בנאומו מול העצרת הכללית באו"ם, אמר ראש הממשלה: "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".

עוד בוואלה!

בנט מאיים בפעולה נגד תכנית הגרעין של איראן: "הסובלנות שלנו הגיעה לקו פרשת מים"

לכתבה המלאה
ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"מותר וצריך להביע כל דעה על התנהלות הפוליטיקאים, זה תפקיד המומחים", הורוביץ/ראובן קסטרו

בתגובתו לדבריו של בנט, הורוביץ עוד אמר כי תפקיד הדרג המקצועי הינו לבקר את דרג מקבלי ההחלטות: "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully