וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מאיים בפעולה נגד תכנית הגרעין של איראן: "הסובלנות שלנו הגיעה לקו פרשת מים"

בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם, ראש הממשלה הדגיש כי "מילים לא עוצרות צנטריפוגות", ואמר על הממשלה כי "מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה - אחדות". הנושא הפלסטיני לא הוזכר כלל. לאחר דבריו יוועד בנט עם מזכ"ל האו"ם ושגרירת ארה"ב לארגון

בווידאו: עיקרי נאום רה"מ בנט בעצרת הכללית של האו"ם/צילום: רויטרס ולע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט איים היום (שני) בנאומו באו"ם כי ישראל תפעל נגד מתקני הגרעין של איראן על רקע ההתקדמות המשמעותית בתוכנית הגרעין שלה והיעדר התגובה מצד הקהילה הבינלאומית. "תכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסובלנות שלנו. מילים לא עוצרות את סיבוב הצנטריפוגות", אמר בנט.

הנושא האיראני היה המרכזי ביותר בנאום ודחק הצידה כמעט כל נושא אחר למעט משבר הקורונה שזכה להתייחסות וכן המצב הפוליטי בישראל וממשלת האחדות שהוקמה. הנושא הפלסטיני לא הוזכר כלל בנאום - לא היחסים עם הרשות הפלסטינית בגדה המערבית ולא המצב ברצועת עזה.

בנט ציין בנאומו כי איראן התקדמה מאוד במחקר ובפיתוח הגרעיני וכן ביכולת העשרת האורניום. "תכנית הגרעין של איראן נמצאת בנקודה קריטית. קווים אדומים נחצו", הוא ציין. לדבריו, איראן מתעלמת מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומחבלת בחקירותיה ומעשירה אורניום לרמה של 60%, שקרובה לרמה הנחוצה לייצור נשק גרעיני - אך הקהילה הבינלאומית מתעלמת מכך ולא מענישה את האיראנים.

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. רויטרס
בנט באו"ם, היום/רויטרס

"יש את אלה בעולם שנדמה כי הם רואים את חתירתה של איראן לנשק גרעיני כמציאות בלתי נמנעת, או שפשוט נמאס להם לשמוע על זה. לישראל אין את המותרות הזו. אנחנו לא נתעייף. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר בנט.

בנאומו ציין ראש הממשלה כי איראן חלשה ופגיעה וכלכלתה שוקעת, ולכן פעילות בינלאומית משותפת יכולה לעצור את תוכנית הגרעין שלה. בנט ציין עוד כי איראן מטפחת שורה של ארגוני טרור ובונה יכולות תקיפה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים לצד תכנית גרעין כדי לשלוט באזור. "בדומה למגע של מידאס, למשטר האיראני יש את מגע המולא. כל מקום שאיראן נוגעת בו - הופך לכושל", אמר בנט. "הניסיון מראה לנו שמה שמתחיל במזרח התיכון, לא מסתיים שם".

עוד בוואלה!

הסגנון הפוך מנתניהו, אך המהות שונה רק חלקית: הדרך המדינית של ממשלת בנט

לכתבה המלאה

לצד זאת, בירך בנט בדבריו גם על היחסים החדשים שישראל רוקמת עם מדינות מוסלמיות במזרח התיכון, שאותם כינה "קרני אור". הוא הדגיש כי המגעים המדיניים לא הסתיימו עם "הסכמי אברהם", והבטיח: "יהיו עוד". בנוסף, הוא הודה בנאומו לארצות הברית על עמידתה לצד ישראל. "ארצות הברית היא ידידה אמינה וארוכת שנים של ישראל, כפי שראינו פעם נוספת לפני ימים אחדים בקונגרס. לצד חברינו הוותיקים, אנו רוכשים חברים חדשים במזרח התיכון ומעבר לו", אמר.

"למדינות שנשברות מבפנים אין עתיד"

בנט התייחס בנאומו למה שהוא הגדיר "מחלת הקיטוב הפוליטי" שמופיעה במדינות רבות בעולם. הוא הזכיר כי אם הקיטוב הפוליטי לא יטופל השפעותיו על החברה עלולות להיות הרסניות.

"בעולם מקוטב שבו אלגוריתמים מלבים את הכעס שלנו, אנשים בימין ובשמאל מתנהלים בשתי מציאויות נפרדות, כל קבוצה בבועת הרשת החברתית שלה, בה הם שומעים רק את אותם הקולות שמאששים את מה שהם כבר מאמינים בו", אמר בנט. "זה מוביל לכך שאנשים מפתחים רגשי שנאה אחד כלפי השני וחברות נקרעות לגזרים. למדינות שנשברות מבפנים אין עתיד".

בנט ציין בדבריו כי ישראל עמדה לפני מערכת בחירות חמישית שהייתה מרחיבה את הקיטוב כאשר הציבור רצה רגיעה מהמאבקים הפוליטיים. הוא הסביר שמהסיבה הזו הוא החליט להקים את הממשלה החדשה שהיא "המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה, והמטרה הזו היא אחדות". הוא הוסיף: "הוכחנו שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אפשר להתווכח בלי לשנוא".

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. רויטרס
בנט בעצרת האו"ם, היום/רויטרס
ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. רויטרס
בנט בעצרת האו"ם, היום/רויטרס

החלק העיקרי של העצרת הכללית של האו"ם כבר הסתיים ורוב המנהיגים כבר עזבו את ניו יורק. עקב חג הסוכות בנט הגיע לניו יורק לקראת סוף העצרת, והוא ינאם ביום האחרון שלה, בו נואמים בדרך כלל שרי חוץ ולא ראשי מדינות.

אתמול, לצד ההכנות לנאום, נועד בנט עם שר החוץ של בחריין ועם השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, כדי לציין שנה לחתימה על הסכמי אברהם. היום, לאחר נאומו, ייפגש בנט עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ועם שגרירת ארצות הברית לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד.

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט באו"ם, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מאוחר יותר ינאם בנט גם בפני הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וראשי ארגונים יהודיים נוספים בארצות הברית. בשנים האחרונות, במהלך ביקורים בארצות הברית, מיעט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במפגשים עם ארגונים יהודים בארצות הברית על רקע המתיחות סביב ביטול מתווה הכותל וחוק הגיור.

בנט צפוי לשהות בניו יורק במהלך שמחת תורה ולהמריא לישראל ביום רביעי בבוקר לפי שעון ישראל. הוא צפוי לנחות בחזרה בארץ ביום רביעי בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully