וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט המריא לעצרת האו"ם: "ממליץ למנהיגים הפלסטינים לא להתעסק באובססיביות בישראל"

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 1:42

ראש הממשלה יגיע לארה"ב לקראת סוף עצרת האו"ם כשהחלק העיקרי שלה כבר הסתיים. טרם המראתו הודה בנט לנציגי העם האמריקני על תמיכתם בהצבעה על כיפת ברזל. בנאומו הוא צפוי להתמקד בסוגיה האיראנית וביחס של מוסדות האו"ם לישראל. בנוסף, ידבר בפני ארגונים יהודיים נוספים

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט טרם המראתו לעצרת האו"ם/צילום: עומר מירון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הלילה (ראשון) לניו יורק כדי לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שני בשעה 16:00 לפי שעון ישראל. זו תהיה הפעם הראשונה בה בנט משתתף באירוע. בנאומו צפוי להתמקד בנט ביחס של מוסדות האו"ם לישראל ובסוגיה האיראנית.

טרם המראתו אמר בנט כי העצרת הכללית של האומות המאוחדות היא "במה בינלאומית חשובה, ואני מאוד שמח על ההזדמנות להביא את הקול של ישראל, של הישראלים, לאותה במה. זו הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, על המקום של ישראל במרחב, על הרוח המיוחדת של הישראלים ועל התרומה שלנו לעולם".

בנט ציין את התמיכה האמריקנית בהצבעה על מימון כיפת ברזל: "בזמן האחרון היו כמה רגעים חשובים, בראשם הניצחון הגורף בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני. ראינו שברגע האמת נציגי העם האמריקני תומכים תמיכה גורפת בישראל, 420 מול 9, באותה הצבעה על החימוש מחדש של כיפת הברזל. יש קבוצה קטנה, אנטי-ישראלית, שעושה הרבה רעש אבל החבר'ה האלה נכשלו".

ראש הממשלה נפתלי בנט לפני המראתו לעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
המליץ לפלסטינים ולאיראנים להפסיק לעסוק בישראל. בנט טרם ההמראה לעצרת האו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"אנחנו לא מגדירים את עצמנו לפי אחרים, לא לפי איראן ולא הפלסטינים", אמר בנט והוסיף כי "בכלל, אני מציע למנהיגים שלהם לעסוק באנשים שלהם, בשיפור המצב שלהם, ולהפסיק באובססיה הזאת למדינת ישראל".

החלק העיקרי של העצרת הכללית של האו"ם כבר הסתיים ורוב המנהיגים כבר עזבו את ניו יורק. עקב חג הסוכות בנט הגיע לניו יורק לקראת סוף עצרת האו"ם והוא ינאם ביום האחרון שלה בו נואמים בדרך כלל שרי חוץ ולא ראשי מדינות.

ראש הממשלה נפתלי בנט לפני המראתו לעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
יישא נאום בכורה בעצרת האו"ם אותה כינה "במה בינלאומית חשובה". בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ביום ראשון, לצד ההכנות לנאום, יקיים בנט פגישה עם שר החוץ של בחריין ועם השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, כדי לציין שנה לחתימה על הסכמי אברהם. ביום שני, לאחר נאומו, ייפגש בנט עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש ועם שגרירת ארצות הברית לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד.

מאוחר יותר באותו יום ינאם בנט בפני הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וראשי ארגונים יהודיים נוספים בארצות הברית. בשנים האחרונות במהלך ביקורים בארצות הברית, מיעט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במפגשים עם ארגונים יהודים בארצות הברית על רקע המתיחות סביב ביטול מתווה הכותל וחוק הגיור.

בנט צפוי לשהות בניו יורק במהלך שמחת תורה ולהמריא לישראל ביום רביעי בבוקר לפי שעון ישראל. הוא צפוי לנחות בחזרה בארץ ביום רביעי בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully