וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ובנט בהצהרה משותפת: "אם הדיפלומטיה עם איראן תיכשל, נשקול אופציות אחרות"

רה"מ ונשיא ארה"ב נועדו לראשונה בבית הלבן, אחרי דחייה של יממה בעקבות הפיגוע באפגניסטן. בתום הפגישה שבמרכזה עמדה סוגיית הגרעין האיראני, השניים נשאו הצהרה משותפת. ביידן: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני". בנט: "איראן יצואנית טרור, זו אחריותנו לדאוג לגורלינו"

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נועדו הערב (שישי) לראשונה בבית הלבן שבוושינגטון, בפגישה שבמרכזה עמדה סוגיית המתיחות מול איראן.

הפגישה נערכה אחרי דחייה של יממה בעקבות הפיגוע באפגניסטן, ואחריה נשאו השניים הצהרה משותפת לתקשורת. "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", אמר ביידן, וציין כי בנט והוא נהיו חברים קרובים. ראש הממשלה הביע תנחומיו על הרוגי הפיגוע, ואמר: "איראן יצואנית טרור, זו אחריותנו לדאוג לגורלינו".

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

ביידן פתח את דבריו בהתייחסות לפיגוע בקאבול, ואמר כי אובדן החיילים האמריקנים הוא טרגי. הוא המשיך וציין כי "נדון במחויבות שיש לנו לביטחון ישראל והאיום האיראני. אנחנו שמים את הדיפלומטיה במקום הראשון, אך אם היא תיכשל אנחנו נשקול אפשרויות אחרות". כמו כן, ביידן הוסיף כי הוא תומך באופן מלא בחידוש המלאי של כיפת ברזל.

עוד בוואלה!

שליחות גורלית: המשימה של בנט בוושינגטון - לשקם את היחסים שנתניהו הרס

לכתבה המלאה
(צילום: רויטרס)/רויטרס

בתחילת דבריו, הביע ראש הממשלה את תנחומיו על מותם של החיילים האמריקנים בקאבול, וגינה את פעולותיה של איראן. "איראן היא היצואנית מספר אחת בעולם של טרור, אי יציבות והפרת זכויות אדם. בזמן שאנחנו יושבים כאן, האיראנים מסובבים את הצנטריפוגות", אמר.

בנט המשיך והודה לארצות הברית על הסיוע. "ישראל מעולם לא ביקשה ולעולם לא נבקש מאמריקה להגן על עצמנו, לא נעביר את ביטחוננו למיקור חוץ. זו אחריותנו לדאוג לגורלנו. אנחנו מודים לכם על הכלים ועל הגיבוי שאתם נותנים לנו", הדגיש.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. רויטרס
ביידן ובנט, הערב/רויטרס

אחרי ההצהרה המשותפת, צוותי הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט המשיכו לישיבת צוותי עבודה מורחבים בבית הלבן.

מהצד האמריקני משתתפים בפגישה מזכיר המדינה - אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי - ג'ייק סאליבן, שגרירת ארצות הברית לאו"ם - לינדה תומאס-גרינפילד, המתאם למזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי - ברט מקגורק, ממלא מקום שגריר ארצות הברית בישראל - מייקל רטני, ומנהלת בכירה למזרח תיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי - ברברה ליף.

מהצד הישראלי משתתפים בפגישה היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל - ד"ר איל חולתא, מזכיר הממשלה - שלום שלמה, ראש הסגל של רה"מ - טל גן צבי, המזכיר הצבאי - אלוף אבי גיל, שגריר ישראל לארצות הברית ולאו"ם - גלעד ארדן, והיועצת המדינית - שמרית מאיר.

בנט וצוותו עם הגעתם לבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הצוות המשותף של בנט בבית הלבן, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

עם הגעתו לבית הלבן, בנט חתם בספר האורחים ומיד אחר כך התקבל לפגישה בארבע עיניים עם הנשיא. הפגישה של השניים התעכבה בכשעה, בצל תדרוכים והערכות מצב של הממשל בעניין ההתקפה באפגניסטן, שבה נהרגו לפחות 170 בני אדם, בהם 13 חיילים אמריקנים.

צפו בעדכון מהבית הלבן | ברק רביד, שליח וואלה! לוושינגטון

בווידאו: ברק רביד שליח וואלה! בפמליית רה״מ לבית הלבן/מערכת וואלה!
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ביידן ובנט בבית הלבן, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הלילה, לאחר דחיית הפגישה, שוחחו ביידן ובנט בטלפון. במהלך השיחה הביע בנט תנחומים בעקבות הפיגוע וציין כי ישראל משתתפת בצערה של ארצות הברית. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארצות הברית עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר בנט לביידן. נשיא ארצות הברית הודה לבנט על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן, והוסיף כי הוא מצפה לפגישה עמו.

ביום רביעי נועד בנט עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. במהלך פגישתם העלה בנט את נושא מתן הפטור מהצורך בוויזה לארצות הברית עבור ישראלים. שנים רבות נמצא נושא זה סדר היום, ולאחרונה זכה לקידום מחודש על ידי שגריר ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן. גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי ההישג של בנט בפגישה עם בלינקן היה שהאחרון העניק "הנחיה מדינית" למשרד החוץ האמריקני לטובת קידום הנושא ופתירת המחלוקות שעוד נותרו בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully