וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן שוחח עם בנט בטלפון; פגישתם נקבעה מחדש לשעה 17:25

פגישתם של נשיא ארצות הברית וראש הממשלה נקבעה להמשך היום, לאחר שנדחתה אמש בעקבות הפיגוע באפגניסטן בו נהרגו 13 חיילים אמריקנים. "אנו עומדים לצידכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר בנט לביידן, שמצידו ציין כי הוא מצפה למפגש ביניהם

בווידאו: ברק רביד מדווח מהבית הלבן לאחר דחיית הפגישה/צילום: ברק רביד

פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נקבעה מחדש ותיערך היום (שישי) בשעה 17:25 (שעון ישראל). ביידן ובנט שוחחו הלילה בטלפון לאחר שהפגישה שלהם שתוכננה לאמש נדחתה, זאת בעקבות הפיגוע באפגניסטן, בו נהרגו לפחות 60 בני אדם ו-13 חיילים אמריקנים.

במהלך השיחה הביע בנט תנחומים בעקבות הפיגוע וציין כי ישראל משתתפת בצערה של ארצות הברית. "אנו עומדים לצידכם בשעה קשה זו כפי שארצות הברית עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר בנט לביידן. נשיא ארצות הברית הודה לבנט על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן, והוסיף כי הוא מצפה לפגישה עמו שתיערך בהמשך היום.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הבוקר (ה׳) טרם פגישתו עם נשיא ארה"ב, ג׳ו ביידן. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הפגישה עם ביידן נדחתה להיום. בנט וצוותו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בנט וביידן היו צפויים להשתמש בפגישתם כדי "לאתחל" את היחסים בין המדינות - כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים המעורבים בהכנת הביקור. כמו כן, נושא תכנית הגרעין האיראנית היה צפוי להיות במרכז שיחתם.

אתמול נועד בנט עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. במהלך פגישתם העלה בנט את נושא מתן הפטור מהצורך בוויזה לארצות הברית עבור ישראלים. שנים רבות נמצא נושא זה סדר היום, ולאחרונה זכה לקידום מחודש על ידי שגריר ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן. גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי ההישג של בנט בפגישה עם בלינקן היה שהאחרון העניק "הנחיה מדינית" למשרד החוץ האמריקני לטובת קידום הנושא ופתירת המחלוקות שעוד נותרו בעניין.

בנט נפגש גם עם שר ההגנה לויד אוסטין והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, במסגרת שורה של פגישות הכנה לפגישה בין ביידן לבנט. הנושא האיראני היה מרכזי בכל השיחות שקיים בנט עד כה בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully