וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני: "הממשל מחויב לביטחון של ישראל ולזכותה להגן על עצמה"

ראש הממשלה נועד עם לויד אוסטין בפנטגון, במסגרת ביקורו המדיני הראשון בוושינגטון. בתום המפגש נמסר כי הם דנו בנושאים אזוריים, מדיניים ובדרכים לבלום את ההתקדמות בתכנית הגרעין האיראנית. לאחר מכן נפגש בנט גם עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן

בווידאו: ראש הממשלה בנט נפגש עם מנכ"ל איפא"ק בוושינגטון/לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (רביעי) עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בפנטגון, במסגרת ביקורו המדיני בוושינגטון. בנט דן עם אוסטין בנושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים, ובראשם הדרכים לבלום את תוקפנותה האזורית של איראן ואת ההתקדמות בתכנית הגרעין האיראנית. בהמשך הוא ייפגש עם שר החוץ אנתוני בלינקן.

בנט הודה לאוסטין על שיתוף הפעולה הקרוב בין ישראל וארצות הברית במישור הביטחוני, והדגיש, כי הוא רואה חשיבות עמוקה בהמשך חיזוק הקשרים. ראש הממשלה הדגיש בפגישה כי לצד הברית האסטרטגית בין ארצות הברית וישראל, ישראל תמשיך לעמוד על זכותה לשמירה על עליונותה הביטחונית במזרח התיכון, ותעשה כל שתידרש בהקשר זה.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין וראש הממשלה נפתלי בנט בפגישה בפנטגון, 25 באוגוסט, 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ושר ההגנה לויד אוסטין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בפתח הפגישה, אמר אוסטין כי ארצות הברית מחויבת לחיזוק הקשר האסטרטגי עם ישראל. "הממשל מחויב לביטחון של ישראל ולזכותה להגן על עצמה", אמר אוסטין. זה בא לידי ביטוי בסיוע הביטחוני, והממשל שלנו מחויב לכך שכיפת ברזל תמשיך להגן על אזרחי ישראל. אנחנו גם מחויבים לשמור על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מפני איראן ושלוחותיה".

שר ההגנה הוסיף כי "צפינו בהערכה בהובלה העולמית של ישראל במלחמה בקורונה. במשך עשורים, ישראל וארצות הברית בנו מערכת יחסים המבוססת על אמון ואינטרסים משותפים. אנחנו נדאג להמשך השמירה על ביטחונם של הישראלים".

בפגישה השתתפו ראש המל"ל, איל חולתא, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, אלוף אבי גיל, שגריר ארצות הברית לוושינגטון ולאו"ם, גלעד ארדן, מזכיר הממשלה, שלום שלמה, ראש הסגל של ראש הממשלה, טל גן צבי, והיועצת המדינית שמרית מאיר.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין וראש הממשלה נפתלי בנט בפגישה בפנטגון, 25 באוגוסט, 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט במהלך המפגש עם שר ההגנה לויד אוסטין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מוקדם יותר, גורם מדיני אמר כי בנט עודכן לכל אורך היום באופן שוטף באירועים הביטחוניים בדרום. "ההתרשמות שלנו היא שהאמריקנים מבינים שחמאס הוא זה שנוהג באופן פרובוקטיבי ומתסיס את האזור. הם מעבירים מסרים בכל הצירים הרלוונטיים ודורשים מחמאס איפוק", אמר הגורם.

לדברי הגורם, במפגשו עם בלינקן, בנט יבהיר כי בנושא הפלסטיני הקו שלו הוא שימור היציבות, ללא צעדים משני מציאות. כמו כן ראש הממשלה יבהיר כי לא תהיה הקפאת בניה בהתנחלויות אך גם לא יהיה סיפוח, וכן לא יתקיים מו"מ מדיני עם אבו מאזן. לצד זאת, האינטרס של ישראל הוא בייצוב מצב האוכלוסייה הפלסטינית בגדה.

ראש הממשלה בנט נפגש עם מנכ"ל איפא"ק  בוושינגטון 25 באוגוסט 2021. איתי בית-און, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט עם מנכ"ל איפא"ק בוושינגטון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, איתי בית-און

בתוך כך, בנט נפגש היום עם מנכ"ל איפא"ק הווארד קור, במסגרת ביקורו המדיני בוושינגטון. בנט הודה לקור על תמיכתה האיתנה של השדולה בישראל, והדגיש כי הוא רואה בפעילותה גורם מוביל ומרכזי בחיזוק מעמדה של ישראל בארצות הברית. בהמשך הערב ייפגש בנט עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שר ההגנה לויד אוסטין והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבאן.

מנכ"ל איפא"ק, קור, בירך את ראש הממשלה לרגל ביקורו המדיני הראשון בוושינגטון בהזמנת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. השניים שוחחו על אודות האתגרים הלאומיים בפניהם ניצבת כיום מדינת ישראל במישור המדיני, הביטחוני והכלכלי, וסיכמו לשמור על קשר רציף.

ראש הממשלה נפתלי בנט, פותח את הבוקר בוושינגטון, ארה"ב 25 באוגוסט 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
יציג לביידן "אסטרטגיה חדשה" להתמודדות אזורית מול איראן. בנט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שיאו של הביקור המדיני יגיע מחר כשבנט ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "אדון עם ביידן בתכניות לבלימת תכנית הגרעין האיראנית", אמר אתמול בנט בהצהרה מנתב"ג לפני המראתו. בנט צפוי להמריא בחזרה לישראל כמה שעות לאחר הפגישה.

בפמליית ראש הממשלה משתתפים ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, ראש הסגל של ראש הממשלה, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, היועצת המדינית ובכירים נוספים. לקראת נחיתתו, פורסם בניו יורק טיימס ריאיון עם בנט, הראשון שהעניק לכלי תקשורת בינלאומי מאז שהחליף את בנימין נתניהו ביוני. בנט הדגיש כי הוא מתנגד לחזרה להסכם הגרעין, ואמר כי הוא יציג "אסטרטגיה חדשה" להתמודדות אזורית מול איראן, הכוללת שיתוף פעולה עם מדינות ערב. לדבריו, הפעולות החשאיות נגד טהראן יימשכו, במה שהוא תיאר בתור "התחום האפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully