וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: בנט יציג לביידן אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם איראן

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 20:13

לקראת הפגישה בבית הלבן ביום חמישי אמר גורם מדיני כי בנט בחן מחדש את המדיניות בנושא איראן אך לא פירט במה היא תהיה שונה מזו של נתניהו. "קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת. חרף הרטוריקה, איראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר של תכנית הגרעין שלה", הדגיש

ראש הממשלה נפתלי בנט יציג לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפגישתם מדיניות ואסטרטגיה ישראלית חדשה בנושא האיראני, ששונה מזו שננקטה על ידי הממשלות הקודמות - כך אמר גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים לקראת הפגישה שתתקיים בבית הלבן ביום חמישי.

"קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת בהקשר האיראני", אמר הגורם המדיני. "אחרי כל ההצהרות והרטוריקה (של נתניהו - ב"ר) איראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר של תכנית הגרעין שלה. היה נתק בין הרטוריקה למבחן התוצאה וצריך לראות איך כולם נערכים כדי להתמודד עם האתגר הזה. הדבר הנכון לעשות הוא להסתכל מערכתית מה ישראל, ארצות הברית ושחקנים אחרים באזור עושים כדי לבלום את האיראנים. יש כאן הזדמנות".

הגורם המדיני הבכיר ציין שבנט ביצע בחודשיים האחרונים בחינה מחדש של המדיניות בנושא האיראני. לדבריו, בנט גיבש אסטרטגיה שעוסקת גם בסוגיית העשרת האורניום, גם בניסיונות האיראניים לייצר ראשי קרב גרעיניים לטילים וגם בפעילות האיראנית באזור.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק בבית הלבן, 27 ביולי 2021. אוולין הוקשטיין, רויטרס
ייפגשו בחמישי, ביידן/רויטרס, אוולין הוקשטיין

"רה"מ לא הולך על אוטומט של מה שהיה בעבר בכל הנוגע לאיראן", אמר הגורם המדיני. "קצב ההעשרה מסחרר ומדאיג. התוקפנות האזורית של האיראנים היא בכל מקום. בנט יציג אסטרטגיה סדורה להתמודדות עם האתגר האיראני במצב שבו אנחנו נמצאים. זו ליבת הדיון עם הנשיא".

רה"מ נפתלי בנט בהצהרה, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 18 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"איראן היא ליבת הדיון עם הנשיא". בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

מבחינת בנט קיום הביקור כעת, חרף הקורונה והמשבר באפגניסטן, היה חשוב בגלל ההתקדמות המשמעותית שחלה בתכנית הגרעין האיראנית בחודשים האחרונים. כשהחל תכנון הפגישה בין בנט לביידן היה נראה שחזרה של ארצות הברית ואיראן להסכם הגרעין היא עובדה מוגמרת, אבל מאז כניסתו של הנשיא החדש איבראהים ראיסי נראה שהסיכוי לכך פחת.

הגורם המדיני ציין כי חזרה להסכם הגרעין כעת תהיה חסרת תועלת כיוון שבגלל ההתקדמות האיראנית החזרה להסכם "תסתום חצי חור בעניין העשרת האורניום" אבל תיתן לאיראנים הרבה מאוד משאבים להמשך התוקפנות האזורית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully