וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נחת בארה"ב: "נמשיך בפעולות החשאיות נגד איראן"

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 10:06

ראש הממשלה נחת בוושינגטון כחלק מביקורו המדיני הראשון בתפקיד, שבמהלכו ייפגש מחר עם נשיא ארה"ב. בריאיון שהעניק לניו יורק טיימס לפני הביקור, הדגיש בנט כי ישראל תמשיך בפעולות החשאיות נגד איראן והוסיף שלא יהיה מו"מ עם הפלסטינים - וגם לא סיפוח

בווידאו: בנט נחת בארה"ב לקראת הפגישה עם הנשיא ביידן/צילום: לע"מ
ראש הממשלה, נפתלי בנט עם המראתו לוושינגטון 24 באוגוסט 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט עם עלייתו למטוס, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נחת הבוקר (רביעי) לביקור מדיני ראשון בוושינגטון, לקראת הפגישה שיקיים עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן מחר. "אדון עם ביידן בתכניות לבלימת תכנית הגרעין האיראנית", אמר אתמול בנט בהצהרה מנתב"ג לפני המראתו. פגישתו של ראש הממשלה עם ביידן תיערך ביום חמישי בערב, והוא צפוי להמריא בחזרה לישראל כמה שעות לאחר מכן.

בפמליית ראש הממשלה משתתפים ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, ראש הסגל של ראש הממשלה, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, היועצת המדינית ובכירים נוספים. במהלך היום, ייפגש בנט עם שרי החוץ וההגנה בממשל ביידן וכן עם היועץ לביטחון לאומי.

לקראת נחיתתו, פורסם בניו יורק טיימס ריאיון עם בנט, הראשון שהעניק לכלי תקשורת בינלאומי מאז שהחליף את בנימין נתניהו ביוני. בנט הדגיש כי הוא מתנגד לחזרה להסכם הגרעין, ואמר כי הוא יציג "אסטרטגיה חדשה" להתמודדות אזורית מול איראן, הכוללת שיתוף פעולה עם מדינות ערב. לדבריו, הפעולות החשאיות נגד טהראן יימשכו, במה שהוא תיאר בתור "התחום האפור".

בריאיון, הביע בנט טון מפויס ביחס לממשל האמריקני, לאחר שנים של מתיחות בין נתניהו לבין הממסד הדמוקרטי, אולם הוא הוסיף כי הוא מתנגד לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים וכי ישראל תמשיך להרחיב את ההתנחלויות. עם זאת, הוא הבהיר כי הממשלה בראשותו, הכוללת גם מפלגות מרכז-שמאל, לא תספח שטחים.

בווידאו: ברק רביד מדווח מנתב"ג עם המראת רה"מ נפתלי בנט לפגישה עם הנשיא ביידן בוושיגנטון/צילום: לע"מ וברק רביד

בנט אמר אתמול לפני המראתו כי "יש ממשל חדש בארצות הברית וממשלה חדשה בישראל, ואני מביא איתי מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה, וזו נשענת על קשר מיוחד וארוך שנים בין שתי המדינות". לדבריו, "אנחנו נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית, ובמיוחד קפיצת המדרגה בשנתיים-שלוש האחרונות, בתכנית הגרעין האיראנית. אנחנו נדבר במיוחד על התכניות לבלימת תכנית זו".

"אנחנו גם נטפל במספר פעולות לביצור העליונות הצבאית הישראלית", הוסיף ראש הממשלה. "לצד זה, נעסוק גם בתחומי הכלכלה, ההייטק, החדשנות, משבר האקלים שמטריד את כולנו, וכמובן המאבק בקורונה. אני מתכוון לשתף את הנשיא ביידן בידע ובתובנות שאנחנו צוברים במבצע ההתחסנות השלישי פה, במדינת ישראל, שאני שמח שכבר חצתה את רף מיליון וחצי המתחסנים. נדמה לי שכשאני אעלה על המטוס, אני משאיר אחריי ישראל עם ניצני תקווה של התייצבות במאבק נגד זן הדלתא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully