וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ממריא לוושינגטון לפגישה ראשונה עם ביידן: "מביא רוח חדשה, נטפל בחזית האיראנית"

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 17:40

רה"מ יצא לביקור מדיני ראשון בארה"ב, לקראת פגישתו עם נשיא ארצות הברית ביום חמישי. "יש ממשלה חדשה בירושלים וממשל חדש בארה"ב, ואני מביא איתי רוח חדשה של שיתוף פעולה", אמר בנט בהצהרה מנתב"ג. עוד לפני ההמראה, עשרות עובדי אל על ערכו במקום הפגנה. צפו בדיווח

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יצא היום (שלישי) לביקור מדיני ראשון בוושינגטון, לקראת הפגישה שיקיים עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן ביום חמישי. ראש הממשלה צפוי לנחות בוושינגטון בשעות הערב. "אדון עם ביידן בתכניות לבלימת תכנית הגרעין האיראנית", אמר בנט בהצהרה מנתב"ג. פגישתו של ראש הממשלה עם ביידן תיערך ביום חמישי בערב, והוא צפוי להמריא בחזרה לישראל כמה שעות לאחר מכן.

"יש ממשל חדש בארצות הברית וממשלה חדשה בישראל, ואני מביא איתי מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה, וזו נשענת על קשר מיוחד וארוך שנים בין שתי המדינות", אמר בנט. "אנחנו נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית, ובמיוחד קפיצת המדרגה בשנתיים-שלוש האחרונות, בתכנית הגרעין האיראנית. אנחנו נדבר במיוחד על התכניות לבלימת תכנית זו".

"אנחנו גם נטפל במספר פעולות לביצור העליונות הצבאית הישראלית" הוסיף ראש הממשלה. "לצד זה, נעסוק גם בתחומי הכלכלה, ההייטק, החדשנות, משבר האקלים שמטריד את כולנו, וכמובן המאבק בקורונה. אני מתכוון לשתף את הנשיא ביידן בידע ובתובנות שאנחנו צוברים במבצע ההתחסנות השלישי פה, במדינת ישראל, שאני שמח שכבר חצתה את רף מיליון וחצי המתחסנים. נדמה לי שכשאני אעלה על המטוס, אני משאיר אחריי ישראל עם ניצני תקווה של התייצבות במאבק נגד זן הדלתא".

בווידאו: ברק רביד מדווח מנתב"ג עם המראת רה"מ נפתלי בנט לפגישה עם הנשיא ביידן בוושיגנטון/צילום: לע"מ וברק רביד

בפמליית ראש הממשלה משתתפים ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, ראש הסגל של ראש הממשלה, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, היועצת המדינית ובכירים נוספים.

במקביל להכנות ההמראה של מטוס ראש הממשלה מנתב"ג, עשרות עובדי אל על ערכו במקום הפגנה, שנערכה לדבריהם בשל "הפקרת ענף התעופה בכלל וחברת אל על בפרט". מוועד עובדי אל על נמסר כי העובדים הפסיקו את המחאה לאחר כמה דקות, זאת "מתוך אחריות וחשיבות הפגישה אליה טס ראש הממשלה".

עוד בוואלה!

גורם מדיני: בנט יציג לביידן אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם איראן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט עם המראתו לוושינגטון 24 באוגוסט 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט לפני המראתו לארה"ב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
ראש הממשלה, נפתלי בנט עם המראתו לוושינגטון 24 באוגוסט 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט לפני המראתו לארה"ב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בשבוע שעבר מסרה לשכת ראש הממשלה כי בפגישתם ידונו בנט וביידן בשורת נושאים מדיניים, כלכליים וביטחוניים, בראשם הגרעין האיראני. "ביקורו של ראש הממשלה יחזק את השותפות הקרובה בין ארצות הברית לישראל וישקף את הקשרים העמוקים בין המדינות", נכתב, ועוד צוין כי מדובר בביקורו המדיני הראשון של בנט בוושינגטון מאז כניסתו לתפקיד.

המגעים לקיום הפגישה בין בנט לביידן נמשכו כחודשיים. בתחילה תכננו בבית לבן ובלשכת ראש הממשלה לקיים את הפגישה בחודש יולי, אבל הקשיים פוליטיים בישראל לצד הלו"ז העמוס של ביידן לא אפשרו זאת. נסיעתו של בנט תהיה תחת מגבלות קורונה משמעותיות של משרד הבריאות, וכל פמלייתו תהיה בקפסולה ולא תוכל לעזוב את המלון למעט לכמה פגישות רשמיות.

בווידאו: מחאת עובדי אל על מול מטוס רה"מ בנתב"ג/צילום: ועד עובדי אל על וברק רביד
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן על מאמצי הפינוי מאפגניסטן, 20 באוגוסט 2021. רויטרס
צפוי לדון עם בנט בנושא האיראני. ביידן, בשבוע שעבר/רויטרס

לדברי גורם מדיני בכיר, בנט יציג לביידן בפגישתם מדיניות ואסטרטגיה ישראלית חדשה בנושא האיראני, ששונה מזו שננקטה על ידי הממשלות הקודמות.

"קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת בהקשר האיראני", אמר הגורם המדיני. "אחרי כל ההצהרות והרטוריקה (של נתניהו - ב"ר) איראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר של תכנית הגרעין שלה. היה נתק בין הרטוריקה למבחן התוצאה וצריך לראות איך כולם נערכים כדי להתמודד עם האתגר הזה. הדבר הנכון לעשות הוא להסתכל מערכתית מה ישראל, ארצות הברית ושחקנים אחרים באזור עושים כדי לבלום את האיראנים. יש כאן הזדמנות".

הגורם המדיני הבכיר ציין שבנט ביצע בחודשיים האחרונים בחינה מחדש של המדיניות בנושא האיראני. לדבריו, בנט גיבש אסטרטגיה שעוסקת גם בסוגיית העשרת האורניום, גם בניסיונות האיראניים לייצר ראשי קרב גרעיניים לטילים וגם בפעילות האיראנית באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully