וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש ללא דיון: קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא ברקע הביקורת

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 9:40

השרים ידונו בהמשך המאבק בהתשפטות הנגיף ביום ראשון הקרוב, לאחר שלא עשו זאת בשבועות האחרונים. בשבוע שעבר קבינט המומחים של משרד הבריאות קבע כי השפעת החיסון השלישי מוצתה, וטען וכי גישת הממשלה לניהול מגיפת הקורונה על פי מספר החולים הקשים היא "מסוכנת"

בווידאו: שר הבריאות הורוביץ מבהיר כי הוא מגבה את עובדי משרדו/צילום: יותם רונן

קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא, לאחר חודש שלא עשה זאת - כך נודע היום (שני). הישיבה נקבעה ליום ראשון, 3 באוקטובר, בשעה 17:00. הישיבה האחרונה של קבינט הקורונה נערכה בתחילת ספטמבר ונידונו בה פתיחת שנת הלימודים ומתווי התפילה בחגי תשרי.

בשבוע שעבר התכנס קבינט המומחים של משרד הבריאות והגיע למסקנה כי גישת הממשלה לניהול מגיפת הקורונה על פי מספר החולים הקשים היא "מסוכנת". כן סיכמו בקבינט המומחים כי השפעת החיסון השלישי נגד קורונה מוצתה, שכן נתוני ההדבקה ממשיכים לעלות, בעיקר בקרב לא מחוסנים ש"ממלאים את בתי החולים". זאת, על אף בלימת התחלואה הקשה בקרב האוכלוסיה המבוגרת שחוסנה.

המומחים סיכמו כי פתיחת חיסוני הבוסטר לצעירים אכן נתנה מענה משמעותי בהפחתת הדבקות, תחלואה ותמותה, אך אלה אינם יכולים לשמש כמענה בלעדי למאבק בנגיף, ויש צורך במתן דגש רב יותר לחסן את מי שלא התחסן בחיסון הראשון והשני, וכן להמשיך בתכנית לא לחדש את תוקף התו ירוק למי שחלפה חצי שנה מאז התחסן במנת החיסון השניה.

חולים בקורונה בבית חולים בלינסון בפתח תקווה, 19 באוגוסט 2021. רויטרס
מחלקת קורונה בבית חולים בילינסון בפתח תקווה, בחודש שעבר/רויטרס

עוד המליצו בקבינט המומחים להטיל מגבלות התקהלות של 300 איש בחללים סגורים. המומחים הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך עם זאת לטענתם אין היגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועים כגון תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כשעשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום. בקבינט הוסיפו כי יש לקדם טיפול נרחב בתרופה רג'נרון, שנועדה למנוע התדרדרות במצבם של חולי קורונה.

עם זאת, בניגוד לעמדת כל בכירי משרד הבריאות, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להמשיך עם מדיניות הקורונה הקיימת שלא מגבילה התקהלויות. זאת, בעקבות נתונים שהעלו בפניו חוקרים מהאוניברסיטה העברית, המראים מגמת ירידה של מקדמי ההדבקה, שלפי התחזית תשמור בימים הקרובים על הירידה בהדבקות, וכן תוביל לירידה בתחלואה הקשה החדשה.

עוד בוואלה!

מי זכאי באופן אוטומטי ומי יזדקק לחיסון נגד קורונה? ההנחיות המעודכנות לתו הירוק

לכתבה המלאה

חוקרי העברית סבורים כי להגבלת התקהלויות מעבר לחיוב התו הירוק צפויה השפעה קטנה בהדבקה, אך מציעים לבחון זאת ישירות בתחקורים. הם הדגישו כי המחלה מתפשטת באמצעות האוכלוסייה שאינה מחוסנת בכלל וזו שעברה חצי שנה מאז שחוסנה פעמיים, וכן כי עם כניסת התקנות החדשות של התו הירוק, לפיהן תוקפו יותאם לתוקף החיסון, צפוי צמצום משמעותי בהדבקה - בהנחה שהתו הירוק ייאכף.

גם חוקרי העברית הזהירו כי חזרת המשק לפעילות מלאה בתחילת אוקטובר עלולה לגרום להתחלת עלייה וכי יש להמשיך לבחון את ההדבקה, אך סבורים כי המצב הנוכחי מאפשר תגובה בזמן אמת. באשר לחזרת הילדים ללימודים מחופשת סוכות - החוקרים צופים כי מספר הילדים הנדבקים בפתיחת מערכת החינוך צפוי להיות 1,500-3,000, כך שמספר הבידודים הצפויים יהיה קטן ממספר הבידודים לפני חגי תשרי.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully