וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט המומחים: השפעת החיסון השלישי נגד קורונה מוצתה, גישת הממשלה - מסוכנת

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 18:27

בכירי משרד הבריאות סבורים כי מנת הבוסטר אכן בלמה במידה מסוימת את העלייה במספר החולים שבמצב קשה, אך מספרם עדיין גדול מדי ועל הממשלה לשנות מדיניות ולהגביל התקהלויות לעד 300 איש. עוד העלו את החשש כי פתיחת בתי הספר אחרי החגים עלולה להוביל לעלייה נוספת בתחלואה

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

קבינט המומחים של משרד הבריאות שהתכנס במהלך הלילה (חמישי) הגיע למסקנה כי גישת הממשלה לניהול מגיפת הקורונה על פי מספר החולים הקשים היא "מסוכנת". כן סיכמו בקבינט המומחים כי השפעת החיסון השלישי נגד קורונה מוצתה, שכן נתוני ההדבקה ממשיכים לעלות, בעיקר בקרב לא מחוסנים ש"ממלאים את בתי החולים". זאת, על אף בלימת התחלואה הקשה בקרב האוכלוסיה המבוגרת שחוסנה.

בקבינט התייחסו לחזרה ללימודים אחרי החגים, ואמרו כי פתיחת בתי הספר בסוף החודש עלולה להביא לחידוש העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. זאת, בשל נתונים בחברה הערבית, שם נרשמה עליה משמעותית במאומתים בקרב תלמידים, שהמשיכו ללמוד בזמן חגי תשרי. בקבינט הזהירו ממקרים בהם בבתי החולים ייאלצו לתעדף חולים צעירים הנזקקים לטיפול קריטי, לאחר שכבר כעת נתקלים בקושי בטיפול מיטבי לכל החולים המאושפזים במחלקות טיפול נמרץ, או זקוקים להנשמה.

לשם כך, קבע קבינט המומחים כי עדכון מתווה למערכת החינוך הוא קריטי, שכן "מתווה החינוך לא כולל את רוב הרכיבים אשר תוכננו להכלל בו על ידי משרד הבריאות, ויש כלים מינימליים להקטנת הדבקות. המשך ההתבססות על תקווה שהתחלואה תרד למרות החזרה ללימודים, רק על מנת לא להטיל את מגבלת ההתקהלות המינימלית ביותר, אינו סביר לדעת המומחים".

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא/רויטרס

עוד המליצו בקבינט המומחים להטיל מגבלות התקהלות של 300 איש בחללים סגורים. המומחים הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך עם זאת אין הגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועים כגון תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כשעשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום. בקבינט הוסיפו כי יש לקדם טיפול נרחב בתרופה רג'נרון, שנועדה למנוע התדרדרות במצבם של חולי קורונה.

בדיון השתתפו יו"ר קבינט הממוחים פרופ' רן בליצר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, ראש הצט"ם ד"ר בעז לב, פרופ' ארנון אפק, פרופ' נדב דוידוביץ', יורם חמו, ד"ר עדי ניב-יגודה, ופרופ' גליה רהב.

המומחים סיכמו כי פתיחת חיסוני הבוסטר לצעירים אכן נתנה מענה משמעותי בהפחתת הדבקות, תחלואה ותמותה, אך אלה אינם יכולים לשמש כמענה בלעדי למאבק בנגיף, ויש צורך במתן דגש רב יותר לחסן את מי שלא התחסן בחיסון הראשון והשני, וכן להמשיך בתכנית לא לחדש את תוקף התו ירוק למי שחלפה חצי שנה מאז התחסן במנת החיסון השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully