וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשמות הדדיות, תדרוכים בתקשורת והמלצות שלא מתקבלות: העימות בין בנט למשרד הבריאות

28.9.2021 / 18:46

המתיחות בין רה"מ לאנשי המשרד עלתה מדרגה במהלך החג עם האמירה כי הם "אינם רואים את התמונה המלאה" בנוגע למאבק בקורונה, בין היתר סביב הגבלת ההתקהלויות. מנגד, השר הורוביץ ממשיך לגבות את אנשיו, בהמשך לגינוי המתקפות בעילום שם נגד אלרעי-פרייס

בווידאו: בנט בריאיון לטל שלו קורא למתנגדי החיסונים שלא להאמין לפייק ניוז - "הוא הורג"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

במהלך החג הגיע העימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט ומומחי משרד הבריאות לגבהים חדשים, כשבתדרוך לכתבים בניו יורק אמש (שני) אמר בנט כי אנשי המשרד אינם רואים את התמונה המלאה בכל הנוגע להגבלות הקורונה שהם מבקשים להטיל על התקהלויות. זאת, לאחר שבנאומו באו"ם התייחס למומחי המשרד, ואמר כי "נקודת מבטם של הרופאים חשובה - אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי".

זאת, לקראת כינוס קבינט הקורונה ביום ראשון, לאחר שלא התכנס זה חודש, וברקע המחלוקת בין בכירי משרד הבריאות וראש הממשלה על הצורך בהטלת הגבלות נוספות על המשק לאור המשך שיעורי התחלואה הגבוהים.

בתגובה לדבריו של בנט, שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב בטוויטר: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצויינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
תקף את אנשי המשרד בתדרוך כתבים בחו"ל. בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בשבוע שעבר החליט בנט להמשיך עם מדיניות הקורונה הקיימת שלא מגבילה התקהלויות, בניגוד לדעת כל בכירי משרד הבריאות. זאת, בעקבות נתונים שהעלו בפניו חוקרים מהאוניברסיטה העברית, המראים מגמת ירידה של מקדמי ההדבקה, שלפי התחזית תשמור בימים הקרובים על הירידה בהדבקות, וכן תוביל לירידה בתחלואה הקשה החדשה.

לפני החלטת בנט להמשיך את המדיניות הקיימת, קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ להטיל מגבלות התקהלות של 300 איש בחללים סגורים. המומחים הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך עם זאת אין הגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועי תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כשעשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום.

עוד בוואלה!

בנט תקף את הדרג המקצועי; הורוביץ גיבה: "עושים עבודה מסורה"

לכתבה המלאה
נחמן אש, שרון אלרעי פריי בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
המלצתם לא התקבלה. פרופ' אש וד"ר אלרעי-פרייס/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר נרשמה מבוכה על רקע התדרוכים בעילום שם, מפי "בכיר בממשלה", שנשמעו לאחרונה נגד ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כשעל פי גורמים, מי שעומד מאחוריהם הוא ראש הממשלה בעצמו. הורוביץ גיבה את אלרעי פרייס ואמר כי "השתלחות בעובדי ציבור היא מעשה פסול, ויש למגר אותה מהשיח הפוליטי בישראל".

מעט לאחר מכן, פרסמו הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הודעת גיבוי נוספת לאלרעי-פרייס. "שר הבריאות ומנכ"ל המשרד מבקשים להבהיר כי הם נותנים גיבוי מלא לראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שעושה לילות כימים בעבודה מקצועית ובכישרון רב", אמרו. "אנו קשובים לביקורת עניינית ומתמידים במאמץ לשקיפות ולהסברה מיטביים, אולם לא נעבור בשתיקה על השתלחויות אישיות וחסרות שחר כלפי עובדינו המסורים. ד"ר פרייס וכל עמיתיה במשרד ימשיכו לפעול למען בריאות הציבור בישראל, במקצועיות וללא מורא".

ההתקפות על אלרעי פרייס הגיעו יום לאחר שהתכנס קבינט המומחים של משרד הבריאות, והגיע למסקנה כי גישת הממשלה לניהול מגיפת הקורונה על פי מספר החולים הקשים היא "מסוכנת". קבינט המומחים קבע בדיון כי עדכון מתווה למערכת החינוך הוא קריטי, שכן "מתווה החינוך של הממשלה לא כולל את רוב הרכיבים אשר תוכננו להכלל בו על ידי משרד הבריאות, ויש כלים מינימליים להקטנת הדבקות. המשך ההתבססות על תקווה שהתחלואה תרד למרות החזרה ללימודים, רק על מנת לא להטיל את מגבלת ההתקהלות המינימלית ביותר, אינו סביר לדעת המומחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully