וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחובות ממשיכים לדמם: 3 נרצחים ביממה בצפון ובדרום, וילד נפצע קשה מירי

עודכן לאחרונה: 25.9.2021 / 20:07

בחברה הערבית סופרים עוד קורבנות בגל האלימות המשתולל. הפעם אלה היו אחמד אלג'רג'אווי שנרצח בלב באר שבע, גבר נוסף בן 55 שנורה למוות בנצרת, ובחיפה היה זה צעיר בן 24 שנורה ברכבו. מתחילת השנה - 92 נרצחו בחברה הערבית. בתוך כך נערכת הפגנה מחוץ לביתו של השר בר-לב

בווידאו: תיעוד הרצח בחיפה/מערכת וואלה!

האלימות הרצחנית בחברה הערבית ממשיכה לגבות עוד קורבנות, וכפי שמזהירים מומחים זה זמן, היא אינה תחומה ביישובים הערבים בלבד, אלא היא מתפרצת גם בערים מעורבות כמו חיפה ובאר שבע. "עניין שהפך לשגרה", אמר עו"ד רדא ג'אבר, מנהל מרכז אמאן. "שלושה נרצחים ועוד כעשרה פצועי ירי משמעם - איבוד שליטה ואיבוד עשתונות בלי שום פחד והרתעה. כותרת התקופה הזו - לעולם לא חוסן, לאף אחד מאתנו".

בליל שבת נרצח צעיר כבן 30 ברחוב סמולנסקי ההומה אדם בבאר שבע. אלמונים פתחו באש על הנוכחים במקום ונמלטו. בשעה 23:05 התקבל דיווח על האירוע במוקד 101 של מד"א במרחב נגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לשם העניקו טיפול ראשוני לשני גברים ירויים עם פציעות חודרות, בהם אחמד אלג'רג'אווי כבן ה-30 משגב שלום המוכר למשטרה ושנפצע קשה. אלג'רג'אווי היה מעורפל הכרה והגבר הנוסף נפצע באורח בינוני, והם פונו לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו של אלג'רג'אווי. מדובר בנרצח ה-21 מאז שבחודש שעבר הוקם במשטרה האגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית. על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית, זה הנרצח ה-92 מאז תחילת השנה. לשם השוואה, בשנה 2020 כולה נרצחו 113 איש.

רכבו של חוסאם עותמאן, תושב חיפה בשנות ה-30 לחייו שנרצח בעיר, 24 בספטמבר, 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
רחובות מדממים. זירת הרצח בחיפה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

נעים סורי בן ה-55, עבריין מוכר אחר, נרצח ערב שבת בנצרת. צוות של מד"א שהגיע לשכונת סליזיאן בעיר, מצא אותו מוטל על הקרקע כשהוא ירוי וללא רוח חיים סמוך לבניין מגורים ונאלץ לקבוע את מותו. לדברי המשטרה הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים. סורי, השתחרר לפני ארבעה חודשים ממאסר ארוך ובשב"ס הוגדר כאחד האסירים המסוכנים בישראל.

במהלך מעצרו, בבית מעצר "עמקים" בטבריה, ניסה לרצוח בדקירות סכין את אלירן לוי, הנחשד כי ניסה לירות טיל לאו לעבר אולם שמחות בפרדס חנה. שמו נקשר בעבר לפרשת שוחד של אנשי שב"ס בכלא אש"ל, שעל פי החשד קבלו ממנו סכומי כסף תמורת חופשות מהכלא. ב-2005 נרצחו בבית המשפחה אשתו, אולפאת בת ה-35 ואמה אמנה בת 56. הוא נחשב ל"חייל" של ארגון הפשיעה המזוהה עם משפחת הווארי מנצרת, המסוכסכת עם משפחת פשע אחרת באזור, משפחת חאמד. סכסוך זה גבה כבר את חייהם של לפחות עשרה בני אדם.

חשד לרצח בחיפה, 31 באוגוסט 2021. ללא, אתר רשמי
זירת רצח בחיפה, אוגוסט/אתר רשמי, ללא

בלילה שקדם לרצח זה חוסל בחיפה חוסאם עוסמאן בן ה-24, בעל עבר פלילי עשיר שהיה מוכר במשטרה ונרצח ככל הנראה על רקע סכסוך בין משפחות חמדון ואבו כליב שהתעורר לאחרונה שוב. רכב נצמד אליו בעת שנהג במכוניתו ברחוב אלנבי, סמוך לכיכר אמיל חביבי. אש נפתחה לכיוונו והוא איבד את השליטה על רכבו והתנגש בעמוד. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר, שם תוך זמן קצר נאלצו רופאים לקבוע את מותו. הרכב שנמלט הוצת ועלה באש במינהרה מתחת לכביש 2 במבואות חיפה הדרומיים. מדובר ברצח חמישי בעיר בשלושה חדשים, מהם ארבעה של ערבים.

זירת האירוע בנצרת בה נרצח גבר בשנות ה-50 לחייו. 24 בספטמבר 2021. ., תמונות גולשים
זירת הרצח בנצרת/תמונות גולשים, .

המשטרה חוקרת את שלושת המקרים אבל הם רחוקים מפענוח. ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' שיגר הודעה מיוחדת לתושבים ובה טען כי אינו מתעלם מהבעיה והוא מתכוון לטפל בה מול הממשלה. "כל נושא הביטחון האישי (במדינה בכלל ואצלנו בפרט) דורש טיפול שורש יסודי ורב מערכתי. טיפול אמיתי, לא באמירות מהבטן, אלא בתכנון מהראש, יחד עם כל הגורמים שנושאים באחריות" "אנחנו כעיר, לא מחכים לאחרים (גם אם הם נושאים באחריות המלאה לביטחוננו האישי), אלא פועלים לגיבוש מודל עירוני שישלים את מה שכוחות הביטחון אמורים לבצע". לדברי דנילוביץ' בקרוב הוא יציג תכנית עירונית למלחמה בפשיעה.

אירוע ירי בחתונה בטייבה. 20 בספטמבר 2021. ., פאנט
זירת ירי בטייבה/פאנט, .

הפשיעה הרצחנית הגואה ברחובות אינה מתבטאת רק בהרוגים. בסוף השבוע נפצעו עשרה בני אדם מהחברה הערבית באירועי האלימות וחלקם יידרש לאשפוזים ממושכים ושיקום ארוך. בליל שבת, ילד בן שש נפצע באורח קשה מאוד כתוצאה מירי חולף לעבר רכב בשכונת עין טינה באום אל-פחם. באירוע נפצעו גם גבר בן 26 באורח בינוני, ואשתו בת ה-19 שנפצעה באורח קל. כוחות משטרה הגיעו לזירה והחלו בחקירת האירוע תוך שצוותים של מד"א פינו את הפצועים לבית החולים רמב"ם בחיפה ולמרכז הרפואי העמק בעפולה שם הילד הובהל לחדר ניתוח. הבוקר מסר בית החולים כי הילד נותח ניתוח חירום ארוך והועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים. מצבו עדין קשה מאד ויציב. טרם נמסר על מעצרים.

זמן קצר לפני הרצח בחיפה, גבר נפצע קשה מדקירה בטייבה. הוא פונה לבית החולים בילינסון. על פי הדיווח שהתקבל במשטרה, מדובר באדם שנדקר בביתו על ידי בן משפחתו. המשטרה עצרה חשוד במעשה בן 35, שהועבר לחקירה יממה לפני אירוע הרצח בחיפה נורה כמה מאות מטרים משם בדירתו גבר בן 36 שגם הוא מוכר למשטרה. המתנקשים הסתלקו. הוא נפצע באורח בינוני ופונה גם הוא לטיפול במרכז הרפואי רמב"ם.

עמר בר לב אחרי תוצאות הפריימריז למפלגת העבודה בגני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
הבטיח לטפל. בר-לב/ראובן קסטרו

האירועים בחיפה מתרחשים ברקע מבצע "ייבוש הביצות", עליו הכריזה בחודש יוני ראש העיר עינת קליש רותם והבטיחה כי תוביל בשיתוף פעולה עם תחנת חיפה של המשטרה. קליש מסרה כי לטובת המבצע, מפעילה משטרת חיפה כוחות ייעודיים הנעזרים בכלבי גישוש הפועלים ביחד עם אגף האכיפה העירוני - שגייס 39 פקחי אכיפה חדשים שצוידו במצלמות גוף, וכן 16 אופנועים ושש ניידות אכיפה בעלות כוללת כ-15 מיליון שקלים. בתוך כך, פנתה ראש העיר במכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה לאפשר להקים לראשונה בחיפה יחידת שיטור עירונית. "הצבתי בראש סדר העדיפויות שלי את המלחמה הזאת, ואני לא מתכוון לוותר או להוריד את הרגל מהגז". אמר בר-לב. "בשבועות הקרובים יעבור התקציב ונוכל להעלות הילוך. 1,100 שוטרים יגויסו ויופנו לכך, תחנות ונקודות משטרה יעובו, שב"כ יסייע. אני לא אוותר".

מנכ"ל שותף ביוזמות אברהם, ד"ר ת'אבת אבו ראס אמר: "סוף השבוע המדמם הזה, שבו היו שלושה אירועי רצח ועוד שורת אירועים אלימים ביישובים הערביים, הוא חלק מההחמרה הכוללת שאנחנו רואים השנה. אנחנו רואים כעת עלייה של כ-20% במספר מקרי הרצח, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ובשנה זו צפוי להישבר שיא שלילי נוסף של מקרי רצח ומעשי אלימות. הממשלה חייבת לפעול מיד אל מול התחושה הקשה הזו של כמעט אבדן שליטה וחוסר ביטחון טוטאלי בחברה הערבית".

"מספר הנרצחים השנה שבר שיאים ובינתיים לממשלה יש תכנית שאמורה להביא תוצאות, רק בעוד עשור!", אומר לוואלה! יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, "זו תכנית שתאפשר את הרצח של עוד אלף ומאתיים אזרחים ערבים ולכך לא נוכל להסכים. אנחנו נאבק על החיים שלנו ולא נקבל עוד עשור של שכול. אנחנו נאבק יחד, עד שהחיים של ערבים ויהודים יהיו שווים. אם החיים שלנו הם לא נורמאליים, אז החיים של המדינה כולה אמורים להיות לא נורמליים, של הממשלה אמורים להיות לא נורמליים ושל השר לבטחון פנים הם אמורים להיות לא נורמליים".

מחאת החברה הערבית נגד האלימות מחוץ לביתו של עמר בר-לב, 25 בספטמבר, 2021. "אימהות למען החיים", תמונות גולשים
מחאה מחוץ לביתו של השר לביטחון הפנים/תמונות גולשים, "אימהות למען החיים"

בתוך כך, כמה בני אדם התאספו מחוץ לבית של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב כחלק מהמחאה השבועית, ביוזמת "אימהות למען החיים" מהחברה הערבית נגד הפשיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully