וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר צמוד לרכב בכיכר, יורה מטווח קצר - ונמלט: תיעוד רצח הצעיר בחיפה

24.9.2021 / 8:59

לידי וואלה! הגיע תיעוד של רגעי החיסול של חוסאם עוסמאן אמש, ובו תושב חיפה בן ה-24 נורה למוות בעת שנהג ברכבו בעיר. בצילום נראה כלי רכב המתקרב לכיכר ונעצר בסמוך לרכבו של הצעיר, פותח את הדלת - יורה, ונמלט. שני חשודים נעצרו בחשד למעורבות באירוע

בווידאו: תיעוד הרצח בחיפה/מערכת וואלה!

תיעוד של רגעי הרצח של חוסאם עוסמאן אמש (חמישי) הגיע לידי וואלה!, ובו נראה תושב חיפה בן ה-24 נורה למוות בעת שנהג ברכבו בעיר. התיעוד מציג כלי רכב המתקרב לכיכר אמיל חביבי ונעצר בסמוך לרכבו של עוסמאן. אז, פתח את הדלת אחד הנוסעים - ביצע ירי, ונמלט.

צוות מד"א שהגיע לזירת האירוע אמש פינה את עוסמאן לבית החולים רמב"ם בעיר, תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה, בסופן נאלץ לקבוע את מותו.

עוסמאן בעל עבר פלילי עשיר, נעצר לראשונה בגיל 17 ומאז נעצר פעמים רבות. בדצמבר אשתקד נעצר בחשד כי במהלך אותו לילה ירה לעבר חנות שווארמה ברחוב יפו, בעת שבמקום ישבו אנשים, כחלק מניסיון לסחוט את בעלי העסק וכי כמה דקות אחר כך, וכן לאחר שעה נוספת, ירה על מאפייה ברחוב אלנבי על רקע סחיטה דומה, גם כאשר במקום היו אנשים.

למרות החשדות נגדו, בית משפט השלום שחרר אותו ללא תנאי: "התנהגות שנראית סובייקטיבית לשוטר כמפלילה, עדיין אין בה להקים יסוד סביר לחשד המצדיק מעצר", קבעה השופטת אורית קנטור. בחודש מאי השנה נעצר בחשד כי יחד עם אדם אחר דקר מישהו, אך הוא שוחרר. לפני חדשיים נעצר שוב בעכו, לאחר שלפי החשד נהג במכונית למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה.

חוסאם עותמאן נורה למוות ברכבו בחיפה, 23 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
חוסאם עותמאן/אתר רשמי, ללא קרדיט

האירוע החל סמוך לשעה 22:00. לפי המסתמן, הירי נפתח מרכב מסוג מאזדה כהה שנצמד לרכבו של עוסמאן, שנע ממערב לכיוון כיכר אמיל חביבי שבפינת הרחובות אלנבי ועין דור. הוא נפגע, איבד שליטה על רכבו ונתקע בעמוד שעל המדרכה בחלק המזרחי של הכיכר שבדרך כלל הומה אדם, ונותר במושב הנהג שברכבו, מחוסר הכרה. לפחות חמישה תרמילים נותרו על הכביש וכמספר הזה חורי יציאה נותרו על דלת הרכב. הכול התרחש מתחת למצלמות אבטחה חדשות שהתקינה לאחרונה העירייה.

על פי החשד, המתנקשים נמלטו ברכבם אל מבואות העיר הדרומיים, שם הציתו את רכב המילוט במנהרה שמתחת לכביש 2, והסתלקו. כוחות הכיבוי הוזעקו לכבות את השריפה, שהתפשטה אף לשדה קוצים מסביב. אמש, שני רוכבי קטנוע צעירים מעילוט נעצרו באזור הרכב שעלה באש, בחדש למעורבות באירוע.

עוד בוואלה!

חשד לרצח בחיפה: צעיר בן 24 נורה למוות ברכבו

לכתבה המלאה
זירת ירי בחיפה, 23 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי, אמש/דוברות משטרת ישראל

השבוע התרחשו עוד שני אירועי ירי קטלניים בחברה הערבית. עלאא סרסור בן ה-25 נהרג וחמישה נפצעו כתוצאה מירי במהלך חתונה בעיר טייבה, ומוקדם יותר באותו היום נורה למוות פאדי גריפאת בן ה-24 ביישוב זרזיר, ככל הנראה במהלך קטטה.

בחודש שעבר חנך ראש הממשלה נפתלי בנט את האגף החדש של משטרת ישראל לסיכול הפשיעה בחברה הערבית כשלצידו השר לבטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. מאז, נרצחו עוד 19 ערבים.

לפי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית, עותמאן הוא הנרצח ה-90 בחברה הערבית מתחילת 2021. לשם השוואה, בשנה שעברה כולה נרצחו 113. מנהל מרכז אמאן, עו"ד רדא ג'אבר, סבור כי בקצב הזה השנה יקבע למרבה הצער שיא חדש במספר הנרצחים.

ראש עיירת חיפה, עינת קליש-רותם במהלך ועידת החדשנות בתל אביב 15 באוקטבור 2020. -, פלאש 90
"משטרת חיפה ועיריית חיפה יגיעו לכל פינה ויפעלו ביד נחושה למיגור הפשע", קליש רותם/פלאש 90, -

האירוע הקטלני בחיפה התרחש גם ברקע מבצע "ייבוש הביצות", בהובלת ראש העיר עינת קליש רותם, שהכריזה בחודש יוני כי צוותי אכיפה עירוניים ומשטרתיים נשלחו לפעול במשותף ל"ייבוש" כל מוקד פעילות פלילית בשכונת הדר הכרמל הגובלת בוואדי ניסנס. עוד נמסר כי לטובת המבצע, מפעילה משטרת חיפה כוחות ייעודיים הנעזרים בכלבי גישוש הפועלים ביחד עם אגף האכיפה העירוני - שגייס 39 פקחי אכיפה חדשים שצוידו במצלמות גוף, וכן 16 אופנועים ושש ניידות אכיפה בעלות כוללת כ-15 מיליון שקלים.

בתוך כך, פנתה ראש העיר במכתב לבר-לב, בבקשה לאפשר להקים לראשונה בחיפה יחידת שיטור עירונית. "אין לי כוונה להתפשר בנושא הביטחון בעיר חיפה ובשכונת הדר בפרט. "ידע כל עבריין כי זרועות אכיפת החוק של משטרת חיפה ועיריית חיפה יגיעו לכל פינה ויפעלו ביד נחושה למיגור הפשע", הכריזה.

אך הפשיעה נמשכת, גם הפשיעה החמורה, ונמשכים האירועים הרצחניים. בשכונת חליסה נרצחה ב-30 ביוני מייסר עותמאן בת ה-27. ב-10 באוגוסט נרצח תושב הדר אנס סלימאני בן ה-41 סמוך לתחנת סמים בפינת הרחובות ברזילי ומדרגות ביל"ו בשכונה. ב-21 באוגוסט נרצח דימטרי יונגרוב בן ה-41 בירי לראשו בדירה ברחוב נורדאו, ב-31 באוגוסט נרצח מוחמד פאיז בן ה-57 בדירתו ברחוב שבתאי לוי בהדר. נכון להיום, פוענח רק הרצח של יונגרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully