וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנובמבר: ארה"ב תאפשר כניסה למחוסני קורונה משורת מדינות - וללא צורך בבידוד

עודכן לאחרונה: 21.9.2021 / 7:21

מהבית הלבן נמסר כי רשימת המדינות עליהן תחול ההקלה כוללת את סין, הודו, בריטניה ומדינות הגוש האירופי. זאת, בתנאי שאזרחיהן יציגו אישור על חיסון מלא וכן בדיקה שלילית שבוצעה בשלושת הימים שקדמו לטיסה. טרם הוחלט אילו חיסונים יהוו אישור כניסה למדינה

ארצות הברית תפתח מחדש את שעריה בחודש נובמבר עבור אזרחי סין, הודו, בריטניה ומדינות הגוש האירופי, בתנאי שהם מחוסנים נגד קורונה וכן שהציגו בדיקה שלילית לנגיף - כך נמסר הלילה (שלישי) מיועץ הבית הלבן לענייני קורונה, ג'פרי זינטס.

הגבלות על הכניסה לארצות הברית הוטלו כבר בינואר 2020 בממשלו של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, עת נאסרה כניסת אזרחים זרים שהגיעו למדינה מסין. בחודשים העוקבים התווספו הגבלות למניעת כניסה ממדינות נוספות, ללא התווייה או מדדים ברורים בנוגע להסרתן או אף להקלתן.

ההחלטה שהתקבלה זה עתה מסמנת שינוי פתאומי בגישתו של ממשל הנשיא ג'ו ביידן, שאמר בשבוע שעבר כי זה לא הזמן הנכון להסיר את המגבלות. עם זאת, ההקלות לא יחולו על הנכנסים לארצות הברית דרך המעברים היבשתיים בגבול מקסיקו ובגבול קנדה.

ג'ו ביידן בנאום בבית הלבן
10.9.21. רויטרס
שינוי גישה בבית הלבן, שהתנגד עד כה למתן הקלות בכניסה לארצות הברית. ביידן/רויטרס

הכניסה לאזרחים זרים תאושר למדינות החתומות על אמנת שנגן, בהן צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, שוויץ ויוון, כמו גם בריטניה, אירלנד, סין, הודו, דרום אפריקה, וברזיל. הטסים יצטרכו להראות אישור כי התחסנו ולא יחויבו כלל בבידוד. ההחלטה לא תכלול אזרחים זרים שאינם בעלי אזרחות במדינות אלו, אך שהו בהן 14 ימים. זינטס לא נקב בתאריך מדויק להחלת ההחלטה, מעבר להודעה כי היא תהיה תקפה ב"תחילת נובמבר".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא "שמח על ההחלטה שתתחיל בנובמבר, בה אזרחי הממלכה המאוחדת יוכלו לבקר שוב בארצות הברית. זו תהיה דחיפה נהדרת למסחר ולעסקים, וטוב שבני משפחה וחברים משני עבריו של האוקיינוס יוכלו להתאחד בשנית".

אזרחים אמריקנים שברצונם לשוב ממדינות אלו אל ארצות הברית יצטרכו להראות תוצאת קורונה שלילית יום לפני הטיסה, ובנוסף, להציג הוכחה לרכישת בדיקה ויראלית שתעשה לאחר ההגעה לארצות הברית.

עוד בוואלה!

ביידן הבטיח שאמריקה חזרה, אבל באירופה מבינים שהיא קודם כל חושבת על עצמה

לכתבה המלאה
חיסון נגד קורונה במיאמי, ארצות הברית, 5 באפריל 2021. AP
אמריקנים מחוסנים יחויבו רק בהצגת תוצאה שלילית והוכחה לרכישת בדיקה/AP

מהבית הלבן נמסר כי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתם (CDC) יחליט בעתיד אילו חיסונים ייכללו בהחלטה, והאם חיסונים שאינם מאושרים על ידי הרגולטורים האמריקנים יתקבלו גם כן. להחלטה החדשה יהיו כמה יוצאים מן הכלל, בהן ילדים שעוד אין ביכולתם להתחסן. עוד הוסיף זינטס כי המערכת החדשה תכלול גם איסוף נתונים ומעקב אחרי המטיילים הנכנסים לארצות הברית.

מבקרי ההחלטה טענו כי המגבלות החדשות אינן הגיוניות: בעוד שלפי ההחלטה החדשה תתאפשר כניסה לארצות הברית ממדינות עם שיעור גבוה של חולי קורונה, למדינות אחרות שאינן כלולות ברשימה עדיין תיאסר הכניסה, על אף שהן שולטות במגיפה ושיעור החולים בשטחן נמצא בירידה מתמדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully