וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב: "השיחות עם סין בסוף כהונת טראמפ - מתוקף סמכותי"

עודכן לאחרונה: 17.9.2021 / 18:54

בתגובה ראשונה מאז התפרסם כי יו"ר המטות המשולבים מילי שוחח עם מקבילו הסיני, כדי להגביל את יכולת טראמפ לפתוח במתקפה גרעינית נגד סין, אמר כי השיחות נעשו "כדי להבטיח יציבות אסטרטגית". בנוסף אמר כי ייתן עוד פרטים על השיחה בשימוע בנושא הנסיגה הצבאית מאפגניסטן

ביידן על שיחותיו של מפקד צבא ארה"ב עם מקבילו הסיני: "ישלי ביטחון מלא בו"/עריכה: אביעד בללי

יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית הגנרל מארק מילי אמר הערב (שישי) שהשיחה שביצע למקבילו הסיני, לקראת סוף כהונתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, "הייתה מתוקף סמכותי ואחריותי".

בתגובה ראשונה לשיחה, אמר מילי כי ההתקשרויות עם מקבילו הסיני הן "שגרתיות" ונעשו "כדי להרגיע הן את בעלות הברית והן את היריבים במקרה זה כדי להבטיח יציבות אסטרטגית".

השיחות של מילי, פורסמו בספר חדש שחלקים ממנו נחשפו לראשונה השבוע, מאת עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" בוב וודוורד (מחושפי פרשת ווטרגייט) ורוברט קוסטה. בספר נכתב כי יו"ר מטות המשולבים פעל בחשאי כדי להגביל את יכולת הנשיא דונלד טראמפ לפתוח במתקפה גרעינית נגד סין.

יו"ר המטות המשולבים מארק מילי בפנטגון, 18 באוגוסט, 2021. רויטרס
ייתן עוד פרטים בשימוע בסוף החודש. מילי/רויטרס

מילי אמר כי הוא מתכנן דיון מעמיק יותר בנושא זה, כשיעיד בספטמבר בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט, במה שעומד להיות שימוע בנושא הנסיגה הצבאית האמריקנית מאפגניסטן והפינוי הכאוטי של אמריקנים, אפגנים ואחרים ממדינה זו. "אני חושב שהכי טוב שאשמור את הערותיי בנושא עד שאעשה זאת מול המחוקקים שאחראית כדין לפקח על הצבא האמריקני", אמר מילי.

אולם כעת, מילי צפוי להתמודד עם שאלות קשות בנוגע לשיחות הטלפון שערך עם מקבילו הסיני, במהלך החודשים האחרונים של כהונת טראמפ, כשהוא קורא תיגר על תוצאות הבחירות בשנת 2020. השיחה השנייה, ב-8 בינואר, הגיעה יומיים לאחר שהמון אלים תקף את הקפיטול האמריקני במטרה למנוע מהקונגרס לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן.

ועדה מיוחדת שחוקרת את ההתפרעות ב-6 בינואר בקפיטול, ביקשה לקבל פרטים על אודות שיחותיו של מילי. מנהיגי הוועדה, ביקשו גם הקלטות הקשורות לבחירות בנובמבר.

הבית הלבן ומפקד משטרת הפנטגון אמרו כי הם ממשיכים לתת אמון מלא במילי.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת פוליטית באלבמה, 21 באוגוסט 2021. רויטרס
פחד מירידה בשיקול הדעת שלו. טראמפ/רויטרס

על פי הספר, מילי התקשר למפקד היחידה האחראית על אסיה וחבל האוקיינוס השקט, והמליץ לדחות את התרגילים הצבאיים הקרובים. מילי אף הורה לקצינים בכירים בצבא שלא יקבלו פקודות מאף אחד, אלא אם הוא עצמו מעורב בתהליך, במיוחד במקרה בו טראמפ ייתן הוראה לשגר נשק גרעיני.

לאחר הפרסום, הצהיר טראמפ שמעולם לא שקל לתקוף את סין. הנשיא לשעבר הוסיף כי אם אכן הדיווחים נכונים, אז "יש להעמיד לדין את מילי על בגידה, מפני שפעל עם מקבילו הסיני מאחורי הגב של הנשיא, ואמר שיודיע לסין על התקפה". טראמפ כינה את מילי "דביל" וטען שהסיפור כולו "מפוברק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully