וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לתומכיו: "לכו הביתה"; ביידן: "הדמוקרטיה תחת מתקפה חסרת תקדים"

הנשיא הנבחר וקודמו נשאו דברים בעקבות העימותים האלימים בבניין הקפיטול בוושיגנטון. ביידן הבהיר כי המחאות חייבות להיפסק מיידית, וקרא לטראמפ לדרוש להפסיק את "המצור". אחריו, עלה הנשיא היוצא לשידור וחזר על הטענות לזיופים בבחירות, אך הוסיף: "חייבים שלום"

בווידאו: מהומות בוושינגטון אחרי שתומכי טראמפ פרצו לבניין הקונגרס/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן והנשיא היוצא דונלד טראמפ נשאו הערב (רביעי) דברים בעקבות העימותים האלימים בבניין הקפיטול בוושינגטון. ביידן הצהיר כי "הדמוקרטיה האמריקנית נמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים", וטראמפ שב על הטענות לזיופים בבחירות, אך קרא להפסקת העימותים.

ביידן, שדיבר מווילמינגטון שבדלאוור, יצא בקריאה חריפה נגד המהומות המעכבות את אישור ניצחונו בבחירות. הוא הבהיר כי ההתרחשויות בוושינגטון צריכות להיפסק באופן מידי, וקרא לטראמפ להתעלות על עצמו ולדרוש להפסיק את "המצור" על הקפיטול בשידור חי. לדברי הנשיא הנבחר, שיושבע לתפקיד ב-20 בינואר, ההסתערות על הקונגרס היא "על סף התקוממות".

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, 6 בינואר 2020. רויטרס
"הדמוקרטיה תחת מתקפה". ביידן/רויטרס

אחריו, טראמפ עלה לשידור בחשבון הטוויטר שלו, והמשיך בטענות חסרות הבסיס לזיופים ספירת הקולות. עם זאת, הוא פנה לתומכיו ואמר: "אתם חייבים ללכת הביתה עכשיו. אנחנו חייבים שיהיה שלום. אנחנו חייבים שיהיה חוק וסדר".

טוויטר הודיעה כי חסמה את חשבונו של הנשיא היוצא ל-12 שעות, ואיימה כי אם ימשיך טראמפ לעבור על חוקי הרשת החברתית, כגון "איומים באלימות", חשבונו ייחסם לצמיתות. מוקדם יותר הסירה מספר ציוצים שלו. פייסבוק ויוטיוב הסירו סרטונים של טראמפ מהבית הלבן בו הוא משלהב את תומכיו לצאת ולמחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully