וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תנאים בסיסיים: אלפי מהגרים תקועים מתחת לגשר בטקסס

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 12:48

ארה"ב תתחיל להטיס מהגרים בחזרה לארצות המוצא שלהם, אחרי שיותר מעשרת אלפים איש, רובם מהאיטי, הצטופפו במחנה מאולתר בגשר המחבר בין עיירת גבול למקסיקו. "אנשים הורגים אחד את השני בהאיטי, אין צדק", סיפר מהגר. מצב חירום הוכרז בעיירה, מאות סוכנים יישלחו לגבול

בווידאו: יותר מעשרת אלפים מהגרים תקועים בגשר טקסס/צילום: רויטרס

הרשויות בארצות הברית החלו להעביר בסוף השבוע אלפי מהגרים שנתקעו מתחת לגשר המחבר בין עיירת גבול בטקסס למקסיקו, בעקבות הקושי לספק להם מזון ותנאי היגיינה ראויים.

יותר מעשרת אלפים איש, רבים מהם מהגרים מהאיטי, התקבצו בימים האחרונים מתחת לגשר המחבר את העיירה דל ריו, טקסס, לעיר סיודאד אקוניה שבמקסיקו. ביום שישי הועברו כ-2,000 מהם למרכזי הגירה וקליטה, והממשל האמריקני מתכנן להשיב את המהגרים בטיסות לארצות המוצא שלהם. טיסה ראשונה צפויה להמריא היום (ראשון), בזמן שוושינגטון מנהלת שיחות עם המדינות הרלוונטיות.

ראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, הביע אתמול את תמיכתו במהגרים, ואמר כי "נעשו הסדרים" לקבל אותם בחזרה. עם זאת, חלק מהמהגרים מספרים שהם חוששים לחזור לארצם שסובלת ממשבר פוליטי חריף מאז ההתנקשות בנשיא בחודש שעבר.

"בהאיטי אין ביטחון", סיפר פבריסיו ג'ין, בן 38, ששוהה במחנה עם אשתו ושתי בנותיו, לסוכנות הידיעות אי-פי. "המדינה נמצאת במשבר פוליטי".

"אנשים הורגים אחד את השני בהאיטי, אין צדק", סיפר מהגר אחר, סטלין ג'ין בן ה-29, אב לשניים. "אני רוצה לחיות חיים רגועים בלי בעיות, אני רוצה לחיות במקום שבו אני יודע שיש צדק", אמר לעיתון "טקסס טריביון".

מחנה פליטים מקסיקנים בדל ריו, טקסס 19 בספט 2021. רויטרס
הרשויות מתקשות לספק להם מזון. המהגרים מתחת לגשר בטקסס/רויטרס

המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית מסר בהצהרה כי העברת המהגרים תימשך "על מנת להבטיח שהמהגרים הבלתי-חוקיים יועברו במהירות למעצר, ייקלטו ויוצאו מארות הברית בהתאם לחוק ולמדיניות שלנו". עוד נמסר כי סוכנות המכסים ומשמר הגבול תשלח 400 סוכנים נוספים לדל ריו, שבה חיים כ-35 אלף תושבים.

ראש עיריית דל ריו, ברונו לוזאנו, הכריז על מצב חירום והגדיר את המצב כ"חסר תקדים "ו"סוריאליסטי". לדבריו, משמר הגבול לא עומד בעומס והמהגרים "הנסערים" חיים בתנאים בלתי-אפשריים.

במחנה המאולתר בדל ריו יש מעט שירותים בסיסיים, ומהגרים שהמתינו בחום של 37 מעלות, חצו בחזרה את הנהר למקסיקו כדי להשיג אספקה. המהגרים הם בעיקר מהאיטי, ורבים עזבו את ארצם לאחר רעידת האדמה ההרסנית שהחריבה את האי ב-2010. חלק גדול מהם התגוררו בברזיל או במדינות אחרות בדרום אמריקה ונסעו צפונה לאחר שלא הצליחו להשיג עבודה או מעמד חוקי.

בנוסף אליהם, במחנה שוהים מהגרים מקובה, פרו, ונצואלה וניקרגואה.

רבים מהמהגרים עברו דרך חתחתים כדי להגיע לארצות הברית, כשנאלצו לחצות ברגל את הג'ונגל העבות המפריד בין פנמה לקולומביה.

יותר מעשרת אלפים מהגרים תקועים מתחת לגשר טקסס 
19.9.21. רויטרס
המהגרים חיים בתנאים בלתי-אפשריים/רויטרס
מחנה פליטים מקסיקנים בדל ריו, טקסס 19 בספט 2021. רויטרס
יותר מ-200 אלף מהגרים נעצרו בגבול מקסיקו ביולי, לראשונה זה 21 שנה/רויטרס

ממשלת ארצות הברית דיווחה על עלייה של מספר המהגרים החוצים את הגבול עם מקסיקו מתחילת השנה. זאת במקביל לחילופי הממשל בוושינגטון והניסיון של הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן לבדל חלקים ממדיניות ההגירה הנוקשה של קודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

על פי הנתונים הרשמיים, מספר המהגרים שנעצרו בגבול בחודש יולי עלה על 200 אלף, לראשונה זה 21 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully