וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ההגירה בארה"ב: שיא חודשי של 19 אלף ילדים שחצו את הגבול

8.4.2021 / 22:23

הרשויות בארה"ב עצרו במרץ מספר כפול של ילדים שהגיעו דרך מקסיקו בהשוואה לפברואר. הם מוחזקים במתקני מעצר עד שנמצא להם פתרון שהייה אצל קרוביהם שלוקחים עליהם חסות. באחד מהמתקנים, המיועד ל-250 איש, שוהים כ-4,100 מהגרים. הזינוק במספרים מגביר את הלחץ על ביידן

בווידאו: תיעוד ממתקן מעצר הילדים בגבול ארה"ב/צילום: רויטרס

הרשויות בארצות הברית עצרו כ-19 אלף ילדים שחצו לבדם את הגבול עם מקסיקו בחודש מרץ - כך לפי נתונים רשמיים שפורמסו היום (חמישי). זהו מספר הילדים הגדול ביותר שחצה את הגבול הדרומי של ארצות הברית בחודש אחד אי-פעם.

הרשויות דיווחו על 18,890 ילדים שחצו את הגבול ללא ליווי מבוגר בחודש מרץ, מספר גבוה בהרבה מהשיאים הקודמים שנרשמו: 11,475 ילדים במאי 2019 ו-10,620 ביוני 2014. לפני כן, רוב המהגרם היו מבוגרים. הנתונים כפולים ממספר הילדים שעברו את הגבול בפברואר - 9,457 - ועלייה של פי חמישה בהשוואה למרץ אשתקד, אז חצו את הגבול ממקסיקו 3,221 ילדים.

המספרים הגבוהים נרשמו אחרי שהנשיא ג'ו ביידן ביטל תקנות הגירה רבות שהטיל קודמו דונלד טראמפ. אחד הצעדים שנקט ביידן היה לאפשר לילדים שחוצים לבדם את הגבול להישאר אצל קרוביהם שישמשו נותני חסות, בזמן שדיונים בתיקיהם נידונים בבתי המשפט להגירה. זאת בניגוד למצב הקודם, שבו הילדים גורשו מעבר לגבול מיד עם חצייתם, ללא אפשרות לקבלת מקלט.

מתקן מעצר של מהגרים בעיר דונה, טקסס, ארה"ב, מרץ 2021. רויטרס
מתקן מעצר של מהגרים בטקסס/רויטרס

ילדים מהגרים שנעצרים בגבול אמורים להיות מועברים ממעצר משמר הגבול בתוך 72 שעות. עם זאת, במקרים שבהם אין מקום במקלטים עבורם, הם נותרים תקועים במרכזי המעצר במשך תקופות ארוכות, כמו שקורה עכשיו. המתקנים הללו נבנו עבור מעצר מהגרים בוגרים לפרק זמן קצר. עם הגידול העצום במספר הילדים ששוהים במתקנים, הרשויות צריכות למצוא פתרונות ולאייש אותם בכוח אדם נוסף שיסייע בתחזוקה עד שתימצא לילדים משפחה שתקח עליהם חסות.

בנוסף לאלימות במדינות מרכז אמריקה ולעוני, שהחריף עם פרוץ מגיפת הקורונה, סופות ההוריקן שפקדו בשנה שעברה את האזור הגבירו את זרם המהגרים החוצים את הגבול לארצות הברית.

הרמלינדו אק, מגדל תירס מגוואטמלה, ניסה לחצות את הגבול עם בנו בן ה-17. לאחר שגורשו למקסיקו, שלח את בנו לבדו, לאחר שלמד על היחס שמקבלים ילדים שחוצים לבדם את הגבול, במטרה שישהה אצל קרובי משפחה בארצות הברית.

עימותים בין מהגרים מגואטמלה שמנסים לעשות את דרכם לכיוון גבול מקסיקו - ארה"ב לשוטרים 17 בינואר 2020. רויטרס
עימותים בין מהגרים מגוואטמלה לשוטרים בדרכם לגבול מקסיקו-ארה"ב/רויטרס

במתקן בדונה, טקסס, שוהים יותר מ-4,100 מהגרים במתקן המיועד ל-250, רובם ילדים שחצו את הגבול ממקסיקו לבדם הלנים באוהלים לפני שהם עוברים למתקנים של משרד הבריאות ולמשמורת של קרובי משפחה או של משפחות אומנה. המתקן בדונה שוכן בעמק ריו גרנדה, נתיב ההגירה הלא חוקית העמוס ביותר.

משרד הבריאות מפזר ילדים במרכזי כינוס בדאלאס ובסן דייגו ופותח אתרים גדולים בסן אנטוניו, אל פאסו ובמקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully